שתף קטע נבחר
צילום: איי אף פי

פרארי מרשימים ומנצחים בטורקיה

פיליפה מאסה, נהג פרארי, ניצח את מירוץ הפורמולה 1 של טורקיה. קימי רייקנון, בן קבוצתו, סיים במקום השני. חמישה מירוצים לפני סוף העונה, למקלארן יש סיבה לדאגה

חמישה מירוצים לסיום העונה. 50 נקודות אפשריות בקופת אליפות הנהגים. 90 נקודות אפשריות בקופת אליפות היצרנים. בטבלה הראשונה מפרידות 16 נקודות בין המקום הראשון לרביעי, בטבלה השניה מפרידות 11 נקודות בין שתי המתמודדות היחידות. אם מישהו חושב שהוא יכול לנבא את תוצאת עונת 2007, בכל אחת משתי הקטגוריות, הוא מוזמן לעשות את זה. אנחנו לא.


צמד הפרארי היו מהירות מדי עבור מקלארן (צילום: איי פי)

 

מירוץ הפורמולה 1 של טורקיה הסתיים לפני זמן קצר, והוכיח כי בפרארי ידעו מה הם אומרים. למרות זהות כמעט מלאה בזמני ההקפה המהירים ביותר, בדרך לקביעת המקומות בזינוק, הקבוצה האיטלקית הייתה משוכנעת שהיא מחזיקה קלפים טובים יותר. המסלול המהיר בטורקיה, כמו אלה שקדמו לו ואיטליה ובלגיה שיגיעו בקרוב, אמור היה להוכיח את העליונות של פרארי בתנאים שכאלה. וכך בדיוק היה.

 

פיליפה מאסה, עם עוד הקפת קביעת דירוג מופלאה, זינק מהמקום הראשון כשלצדו לואיס המילטון הצעיר, מוביל אליפות הנהגים והסנסציה הנוכחית של הספורט בכלל, וזה המוטורי בפרט. רייקונן התמקם שלישי אחרי טעות נוספת בהקפה הקובעת, כשאלונסו לצדו. אלא ששני נהגי המקלארן עמדו בצד הבעייתי יותר של המסלול, בעוד צמד הפרארי התמקמו בעמדה נוחה. וכך אכן היה. זינוק טוב של מאסה ומצוין של רייקונן, מצא את צמד הפרארי מובילות אחרי הפניה הראשונה, כאשר המקלארן של המילטון שלישית. אלונסו? זינוק לא טוב מצא אותו מדדה במקום השישי, לאחר שאיבד שני מקומות לצד מכוניות הסאובר.

 

מנקודה זו ואילך, הוכיחו צמד מכוניות הפרארי שהן מהירות מהמקלארן בעשיריות בודדות להקפה. רייקונן נראה כהרגלו מהיר ממאסה, אך ברור היה כי הוא ממתין לעצירות הדתלוק הראשונות כדי לנסות ולעקוף בביטחה. במילים אחרות, לעבור למקום הראשון לא על המסלול, אלא לצדו.

 

זה לא קרה. דווקא רייקונן נכנס לתדלק ראשון, וכאשר יצא מאסה בחזרה למסלול, הקדים את הפיני ללא בעיות. בשלב זה המשיך המילטון להוות איום פוטנציאלי, במידה ואחת הפרארי תקלע לבעיות. גם זה לא קרה. גם החלפת הצמיגים והתדלוק השניה מצאה את מאסה לפני רייקונן, למרות שזה האחרון לא התקשה לקבוע זמני הקפה מהירים משמעותית. אין למשל ספק כי רייקונן המתוסכל קבע את ההקפה המהירה ביותר של המירוץ דווקא בסיומו, כאשר לא הייתה לכך שום משמעות. הסיבה היחידה שעשה זאת הייתה כדי להוכיח עד כמה הוא מהיר יותר מבן קבוצתו.

 

גם להמילטון לא שיחק המזל. צמיג מרוקן אוויר הכריח אותו "לזחול" במשך שליש הקפה בדרך להחלפת צמיג, ומנע ממנו כל אפשרות לסיים פעם נוספת על דוכן המנצחים. המילטון, שהמעטפת האוירודינמית ברכבו נפגעה קלות מפיסות הצמיג, הסתפק בלמנוע מהרנו של הייקי קובלניאן לקחת ממנו גם את המקום החמישי.

 

הכינו עצמכם למירוצים הקרובים. יהיה חם מתמיד.

 

פורמולה 1 טורקיה - התוצאות 

1. פיליפה מאסה, פרארי - 10 נקודות

2. קימי רייקונן, פרארי - 8 נקודות

3. פרננדו אלונסו, מקלארן - 6 נקודות

4. ניק היידפלד, ב.מ.וו - 5 נקודות

5. לואיס המילטון, מקלארן - 4 נקודות

6. הייקי קובליינן, רנו - 3 נקודות

7. ניקו רוזברג, ויליאמס - 2 נקודות

8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו - נקודה אחת

 

דירוג אליפות הנהגים 

1. לואיס המילטון, 84 נקודות

2. פרננדו אלונסו, 79 נקודות

3. פיליפה מאסה, 69 נקודות

4. קימי רייקונן, 68 נקודות

5. ניק היידפלד,47 נקודות

6. רוברט קוביצה, 29 נקודות

7. הייקי קובלניאן, 19 נקודות

8. ג'יאנקרלו פיסיקלה, 17 נקודות 

 

דירוג אליפות הקבוצות 

1. מקלארן-מרצדס, 148

2. פרארי, 137

3. ב.מ.וו, 77

4. רנו, 36

5. ויליאמס, 22

6. רד-בול, 16 נקודות

7. טויוטה, 12 נקודות

8. סופר-אגורי, 4 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחי, שים ב-200 שקל
צילום: איי אף פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים