שתף קטע נבחר

נחשפה בתמונות: אודי A4 החדשה

הספורט-סדאן החדשה של אודי תצא לדרך בתערוכת פרנקפורט, ותשווק החל בסוף נובמבר באירופה - גדולה, חזקה ומתוחכמת מבעבר. אצלנו ברבעון הראשון של 2008

נחשפה בתמונות תמונות ופרטים: אודי A4 החדשה. מכונית הספורט-סדאן היוקרתית, שמתחרה בב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS ומרצדס C קלאס, היא דור שלישי למשפחת ה-A4, כשהדגם הקודם שווק מאז שנת 2000, מה שהפך אותו לאחד הוותיקים בקבוצתו. הדגם החדש ישווק החל בנובמבר השנה באירופה, ואלינו צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2008.


אודי A4 החדשה. שרירית יותר, אבל בלי מהפכות

 

כל זה ישתנה בתערוכת פרנקפורט הקרובה (23-15 בספטמבר), כשהגרמנים יחשפו את המכונית החדשה. היא מבוססת על פלטפורמה המשמשת גם את ה-A5 (מכונית קופה בינונית) ותהווה בסיס גם ל-A6 העתידית. מבחינת עיצוב, ניכר כי ה-A4 פותחה במקביל ל-A5, עם אותם קווים מפוסלים ועיצוב מעט ספורטיבי. עם זאת, בתמונות נראה כי לא מדובר במהפכה בהשוואה לדגם הקודם, והדימיון ביניהם ניכר.

 

מבחינת ממדים, ה-A4 החדשה גדולה באופן משמעותי מקודמתה, ונראה כי היא מהגדולות בקבוצתה. אורכה 470 ס"מ (11.5 יותר), רוחבה צמח בשישה ס"מ ל-177, ובסיס הגלגלים התארך מ-264 ל-281 ס"מ. נתונים אלה פירושם שהיא ארוכה ממרצדס C קלאס ב-12 ס"מ ומב.מ.וו סדרה 3 ב-18 ס"מ, ומשתיהן בחמישה ס"מ בבסיס הגלגלים.


 

אודי מצהירה ששינוי המידות, שתרם לרושם השרירי-דינמי של המרכב, יביא לא רק לשינויי עיצוב אלא גם לשיפור במרווח בתא הנוסעים, ולשדרוג הבטיחות - במיוחד בהגנה על הולכי רגל, כך אודי. הגרמנים מרגיעים ומציינים כי למרות הצמיחה בממדים, ה-A4 החדשה קלה יותר מקודמתה, ויחד עם מרכב אווירודינמי יותר, תציע ביצועים ותצרוכת דלק משופרים.

 

יחידות כוח

בשלב ראשון, תציע אודי חמישה מנועים עיקריים. הבסיסי שבהם יהיה בנפח 1.8 ליטר עם מגדש טורבו, 160 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. מאוחר יותר ניתן יהיה לציידה גם בתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. גרסת הבסיס הצורכת סולר, תפיק 143 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר, ותוצע עם תיבות הילוכים זהות. לשני מנועים אלה תהיה הנעה קדמית.

 

לחובבי הביצועים, תציע אודי שני מנועים בעלי ביצועים דומים וגישה קצת שונה. חובבי הבנזין יקבלו V6 בנפח 3.2 ליטר עם 265 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, ואילו חובבי הדיזל יזכו למנוע מוגדש בנפח 3.0 ליטר (אף הוא V6), עם 240 כ"ס והבטחה לתצרוכת דלק נמוכה יחסית של 14.5 ק"מ לליטר (לעומת 11 ק"מ לליטר לגרסת הבנזין). לשתי גרסאות אלה הנעה כפולה המעבירה בקביעות 60% מהכוח לאחור ו-40% לפנים.


 

בין לבין, יהיה גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.7 ליטר עם 190 כ"ס שישודך אך ורק לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית.

 

רוצים עוד?

ה-A4 תוצע עם מערכת שליטה המאפשרת לנהג לבחור בין ארבעה מצבי כיול - אוטומטי, ספורטיבי, נוחות ובהתאמה אישית של 24 פרמטרים. מצבים אלה משנים את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים האוטומטית, ההיגוי (שמסוגל לתקן טעויות נהג) וכיול המתלים. להניע ולצאת לדרך? לא במכונית המודרנית.

 

לסיום, נספר כי ה-A4 תוצע גם עם אפשרות למושבים מאווררים, בקרת שיוט המתאימה את המהירות לתנאי הדרך ושש כריות אוויר. זאת, כמובן, רשימה חלקית מאד של מפרט התוספות העשיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A4 החדשה. הרבה יותר גדולה
העיצוב לא השתנה דרמטית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים