שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בדקנו: מסכי פלזמה גדולים של פיוניר

    חוויית הצפיה במסכי ה-Kuro של פיוניר בהחלט מרשימה, והצבע השחור עמוק יותר מכל המתחרים שבדקנו, אך גם המחירים של מסכים אלה גבוהים יותר מהמתחרים

    חברת פיוניר השיקה אתמול (ב') סדרת מוצרים חדשה הכוללת רסיברי קולנוע ביתי, מערכות סטריאו, נגני DVD ו-DVR ומסכי פלזמה בשם Kuro. משמעות השם ביפנית היא "שחור", והשם מציין את יכולות הצגת השחור של מסכים אלה. המסכים התקבלו בעולם הרחב בקריאות התפעלות. בדקנו אם היא מוצדקת.

     

     

    מסך ה-42 אינץ'

    ה-PDP-428XA הוא בגודל 42 אינץ', בעל רזולוציה של 768X1024. המסך מגיע בגימור המסגרת השחורה שהפכה לסימן ההיכר של מסכי פיוניר: זו עדינה ומשרה מראה יוקרתי.

     

    מצד ימין (מאחורי המסגרת), ניתן למצוא את כפתורי השליטה ובצד שמאל נמצא מספר חיבורי אודיו/וידאו, בינהם גם כניסת USB המאפשרת לחבר Disk On Key ולהציג תמונות Jpeg על המסך.

      

    חיבורים

    מגוון החיבורים גדול ועונה על כל צורכי המשתמש: כניסות אודיו/וידאו סטנדרטיות (קומפוזיט/S-Video/קומפוננט), שלושה חיבורי סקארט המאפשרים כניסת אות ממיר הטלוויזיה באיכות RGB, כניסת מחשב, שלוש כניסות HDMI בתקן החדש ביותר: 1.3 המאפשר העברת וידאו באיכות 1080P ללא כל הגבלה. פיוניר ציידה את המסך במירב הכניסות האפשריות כדי להעביר את אותות הווידאו באיכות הגבוהה ביותר.

     

    חיבורי האודיו כוללים יציאה אנלוגית סטריאו, יציאה לסאבוופור, יציאה דיגיטלית אופטית (שממירה את האודיו שהגיע דרך כניסת HDMI) וכניסה לאודיו מהמחשב.

     

    איך זה נראה?

    איכות תמונה

    ליאור קורן, dtown

    Kuro או לא, השחור עמוק הרבה יותר מכל מסך אחר. צפייה בפסים השחורים מעל ומתחת לתמונה מגלה כי הם שחורים ועמוקים יותר ביחד למסכים אחרים אותם ראיתי ובדקתי.

     

    פיוניר מצהירה על יחס ניגודיות של 16,000:1. הצפיה מעוררת תחושה כי במקרה הזה היחס האמיתי אכן תואם את ההצהרה.

     

    אבחנה גבוהה

    קשה להעביר בתמונות סטילס את התחושה החווייה המתקבלת בצפיה בסרטי High Definition. רזולוציה של מסך בגודל 42" היא 1024X768. באופן תיאורטי, רזולוציה זו מתאימה לתקן HD READY 720P, אבל התקן המלא הוא 1280X720, ולכן, מעבד הווידאו של המכשיר נצרך לדחוס מעט את התמונה המקורית לרזולוציה הטבעית של המסך.

     

    דחיסה כזו עלולה לחולל תמונה רכה מעט המוותרת על חלק מהפרטים. אולם, במקרה זה, מצליח מעבד הוידאו של ה-428 לעשות עבודה טובה וליצור תמונה מפורטת, חיה ותוססת. נוף האגם עליו מביט ג'יימס בונד המתאושש מפציעה על שפת אגם אי שם בסביבות שוויץ עוצר נשימה בצבעוניותו.

     

    מסכים טובים פחות לא מצליחים להציג תמונה הכוללת חלקים מוארים וכהים בכפיפה אחת: חלקי התמונה המוארים מוצגים בבהירות מוגזמת ואילו החלקים האפלים כהים מדי, מסך זה מצליח להציג תמונה מאוזנת מראה את כל הפרטים, בצבעים תוססים אשר נשמרים גם בחלקי התמונה הכהים.

     

    הסרט "Dream Girls" מתרחש רובו ככולו במקומות אפלים (מועדונים, תיאטראות) ומהווה אתגר לא פשוט בתחום הצגת הגוונים הכהים. ה-428 מתמודד בהצלחה עם הסצינות האפלות ומצליח להציג את ספקטרום הצבעים, ללא ויתור על צבעים גם בחלקים הכהים.

     

    שיפור הפירוט בחלקי התמונה הכהים מצריך כיול נכון של המסך, הגדרות המסך איתן הוא מגיע מהמפעל לא מאפשרות לחזות ביכולת המקסימלית שלו ולכן מומלץ מאוד לכייל ולכוון נכון את הערכים השונים. בסצינות אור יום, מפתיעה הפיוניר בפירוט מצויין החושף כל פרט ופרט (הסתכלו על הזקן שנמצא בצל).

     

    שידורי טלוויזיה
    ליאור קורן, dtown

    גם בתחום זה, עושה המסך עבודה טובה מאוד. מעבד הווידאו מצליח להחליק כמות גדולה של רעשים בתמונה מבלי לוותר על פירוט, לפעמים ניתן לראות "גליץ'" של המעבד שמתבטא בפסים סביב עצמים מסויימים למשך זמן קצרצר. הביטו בשפתיה של הנערה, זה כנראה קשור למנגנון ה-Deinterlacing שלא מצליח להתמודד עם אלמנטים מסוימים בצורה רגעית.

     

    ניתן לשלוט על פרמטרים רבים בתמונה: איכות וחוזק עיבוד הוידאו, עוצמת "החלקת" הרעש, שליטה על עומק הצבעים והשחור. במקרים מסוימים זה עוזר, באחרים פחות, מומלץ כי רק משתמשים מנוסים יכנסו לתפריט ההגדרות המתקדמות.

     

    חיבור למחשב 

    ניתן לחבר את המחשב דרך חיבור VGA האנלוגי, שמספק תמיכה ברזולוציה עד 1360X768 או דרך כניסות HDMI, דרכן הצלחתי להעביר אות מחשב גם ברזולוציית 1920X1080.

     

    המסך עושה עבודה מצויינת בהתאמת גודל תמונת המחשב למסך הטלוויזיה ברמה כזו. להפתעתי, כאשר העברתי אות 1360X768 (גבוה מהרזולוציה המקורית של המסך), הטקסט על המסך הוצג בצורה חדה ושימושית למדי ולמעשה ניתן היה להתייחס לרזולוציה זו כטבעית.

     

    ליאור קורן, dtown
    השתקפויות

    ציפוי הזכוכית משקף עצמים בהירים הנמצאים מול המסך, בתמונה ניתן לראות השתקפות סגלגלה של חלון הסלון. יש לזכור כי זהו מצב קיצוני (חלון פתוח מול מסך) ובכל מקרה מומלץ לצפות בטלוויזיה ללא מקור אור אחורי חזק.

     

    בסך הכל מדובר בהתמודדות סבירה ביותר עם תנאי אור קיצונים ובתנאי צפיה רגילים לא נתקלתי בבעיית השתקפות מיוחדת.

     

    חיישן אור סביבתי

    המסך כולל חיישן החש את אור סביבת המסך ומתאים את בהירות התמונה באופן יעיל למדי. שינוי בהירות תמונה משפיע גם על ערכים אחרים ולכן, מבצע מעבד המסך פעולות נוספות ומשנה בהתאם גם את ערכי הניגודיות והצבע.

     

    מסך 50 אינץ'

    דגם PDP-5080XA הוא האח הבכור של ה-428, זהו דגם ה-"מוניטור" חסר רמקולים, העיצוב נקי וכולל את המסגרת השחורה - מבריקה, מאוד מתאים למי שמחפש מסך שנראה כמו מסגרת תמונה.  מגוון החיבורים דומה לאח הקטן, בתוספת יציאות לרמקולים כמתבקש.  

     

    במסך זה אנו מקבלים תוספת של שמונה אינץ' לגודל המסך ורזולוציה מעט גדולה יותר: 1365x768 (חדי העין יבחינו כי נתון הפיקסלים לרוחב חסר פיקסל אחד ביחס לנורמה). דגם זה אינו כולל את פונקציית התאמת התמונה לתנאי החדר (דגם ה-508 יכלול אותה).

     

    כמובן, התמונה גדולה יותר ומספקת חוויה מרשימה כמתבקש. נתון הניגודיות נשמר על הערך 16,000:1, זה מפתיע לטובה משום שמסכים גדולים קשה יותר לשמר יחס ניגודיות הדומה לאחיהם הקטנים יותר.

     

    ליאור קורן, dtown
    הביטו במרק וולברג מתכונן לירי בסרט Shooter, הפירוט רב והשחורים עמוקים. שימו לב לעמיתו השרוע על חלוקי הנחל, התבוננו בפירוט של האבנים ובעמוק התמונה, שימו לב גם לפס השחור – כהה בחלק העליון של התמונה.

     

    שידורי טלוויזיה 

    מסך בשטח צפיה גדול נצרך להתמודדות קשה יותר עם תחלואי השידורים בארץ משום שכל בעיה בעיבוד בולטת יותר לעין.

     

    מעבד המסך מצליח לעשות עבודה טובה למדי בריכוך והחלקת הרעש מתמונת השידורים. גם כאן, ניתן להבחין מדי פעם ב"גליץ'" של מעבד התמונה (משחק בכיוונוני מעבד הוידאו לא פתר הבעיה), שימו לב לזיגזוגים המופיעים אצל השחקנים הנמצאים בתנועה.

     

    צריבה: השתמשתי במסכים כצג מחשב במשך שעות ארוכות, צפיתי בשידורי טלוויזיה עם לוגו סטטי של הערוצים, כל אלו לא גרמו לכל תופעת צריבה נראית לעין. במקרה הצורך, ניתן להפעיל "שוטף מסך" אשר מציג פס לבן הנע משמאל לימין על רקע מסך שחור. מנגנון זה פועל כשעה ולאחר מכן מכבה המסך.

     

    שלט רחוק: השלט מרגיש סולידי למדי ביד, אינו כולל תאורה אחורית, אבל, כפיצוי, מקבלים כפתורי גישה ישירה לכניסות, מה שמקל מאוד על החיים במעבר בין מקורות הוידאו השונים. המסכים כוללים גם את אופצית HDMI Control המאפשרת לשלוט על מכשירים אחרים המחוברים דרך HDMI.

      

    חווית צפיה מרשימה - ומחיר גבוה בהתאם

    חוויית הצפיה בשני המסכים שנבדקו בהחלט מרשימה. ניכר כי מתכנני המסכים רוצים כי התמונה תהיה גדולה וצבעונית מהחיים: כיוון גווני התמונה נוטה לצד העז, לעיתים מוגזם מעט (הורדתי במעט את גווני הירוק והאדום בכדי להגיע לאיזון צבע ראליסטי יותר), עומק השחורים מקנה לתמונה מימד תלת מימדי מבלי לגבות את מחיר איבוד הפרטים בחלקי התמונה הכהים.

     

    בשידורי טלוויזיה, מעבד התמונה עושה עבודה יעילה למדי, כמו תמיד, מומלץ לשבת במרחק של שלושה מטרים לפחות על מנת ליהנות מתמונה סבירה. 

     

    מבחינת חיבורים, שני הדגמים מוכנים לכל טכנולוגיות ההווה (אנלוגיות ודיגיטליות) כולל פורמט הווידאו החדש 1080p 24 שסוני מקדמת בנגני ה-Blu-ray.

      

    מחירים: מחירי המסכים יקרים בהשוואה לדגמי חברות אחרות. דגמי 42 אינץ' נעים בין 19,900 ש"ח - 21,900 ש"ח ומחירי דגמי 50 אינץ' (שיגיעו לארץ עוד כשבועיים) יגיעו עד ל- 31,900 ש"ח. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ליאור קורן, dtown
    שחור עמוק. הטלוויזיות של פיוניר
    ליאור קורן, dtown
    לאתר dtown
    מומלצים