שתף קטע נבחר

בר-אילן: התחנה בוטלה, הקשיש מתבקש לצעוד

סלילת קטע כביש חדש הביאה לביטול תחנת אוטובוס, שהייתה עורק התחבורה היחיד של רבים מתושבי רמת-גן. זה חודש שהם נאלצים לצעוד בחום, לטפס במדרגות ולחצות גשר. עבור הקשישים והנכים שבהם, הגעה לבית-החולים הפכה משימה כמעט בלתי אפשרית

בחודש האחרון מבצעת מע"צ שיפוצים בכביש 4, בסמוך לאוניברסיטת בר-אילן. כתוצאה מכך ביטל משרד התחבורה קו אוטובוס ותחנה במבואות רמת-גן, שניקזה אליה תושבים רבים מהאזור בדרכם לערים אחרות בגוש דן ואף לחיפה ולירושלים. אנשי המשרד מבטיחים שמדובר במצב זמני, אך בינתיים, מי שמשלם את המחיר הם התושבים, שנאלצים ללכת ברגל מרחקים ארוכים יותר. מדובר בלא מעט קשישים ונכים, שצאתם מהעיר - בין השאר, לבתי-חולים באזור - הפכה כמעט למשימה בלתי אפשרית.  

 

במצב שנוצר, נאלצים התושבים לגמוע מרחק הליכה הכולל גשר, שההגעה אליו כרוכה בעליית מדרגות רבות. שושנה נחשון (69), סבתא לשבעה נכדים, חווה מדי בוקר את השינוי: "גם בשרב הייתי נאלצת

 ללכת ברגל. הזעתי, הגעתי עייפה. גם לפני ביטול התחנה היינו צועדים, אבל לפחות, כשהיינו מגיעים לתחנה היינו נחים על הספסל ומחכים לאוטובוס. עכשיו הדרך התארכה בעוד 20 דקות עד חצי שעה של הליכה, ועוד עם מדרגות וגשר. זה מרתיח אותי, ויש עוד נשים מבוגרות רבות כמוני, חלקן צועדות עם מקל. נסיעה לבית-החולים בתל-השומר ובחזרה הפכה לסיוט".

 

גם לפאני ישועה נמאס: "כל הזמן מתפארים בטלוויזיה, 'אל תשליכני לעת זיקנה', אבל מה שהם עושים פה זה להשליך את כל הזקנים. הגיע הזמן שמופז וגם ראש העיר יתעוררו, כי גם יומם יגיע. שיחשבו על הזקנים והקשישים. האוכלוסיה פה בשכונה היא אוכלוסיה מבוגרת, שיתעוררו ויבואו לקראתם ויחזירו להם את התחנות". 

 

"הדבר הכי אווילי הוא שבנו גשר עם מדרגות, ומי שנעזר בכיסא גלגלים או מקל הליכה אינו יכול לעבור אותו", אמר ל-ynet אביהוא בן-משה, תושב האזור וחבר מועצת העיר רמת-גן. "גם אי-אפשר לחצות את הכביש הסואן, אז הברירה היחידה היא לקחת מונית ספיישל. מדובר באנשים מבוגרים שנאלצים ללכת מרחקים, גם בתנאי שרב קשים - ובקרוב בגשם. הקווים שבוטלו הם קווים שהיו הצינור של תושבי האזור אל מחוץ לעיר".  

 

לאחרונה פנה בן-משה לשר התחבורה, שאול מופז, והתלונן על חוסר הרגישות מצד המהנדסים. "לא קיבלתי שום תגובה", הוא אומר. "נהגי האוטובוסים אמרו לי שהמטרה הייתה לפתוח נתיב חמישי בכביש, אך לבסוף מה שעשו בשטח המיועד הוא ששמו בו אדניות ופרחים. הפקקים ודאי לא התקצרו - הדרך של התושבים האומללים, דווקא כן. לפני כמה ימים ראיתי קשישה שנעזרה במקל הליכה, וכל שלושה או ארבעה מטרים היא נעצרה והתנשפה מגודל המאמץ. אני שואל את כל הגורמים, איפה הרגישות החברתית?"  

 

הסיוט ייגמר באוקטובר?

ממשרד התחבורה נמסר ל-ynet כי לא נמצא פיתרון אחר, וממילא אין מדובר

 בצעדה ארוכה מדי. צביקה ברומר, מנהל מערכות מידע ותעבורה ציבורית במשרד: "כרגע יש עבודות מע"צ בשטח ואין ברירה. לאחר שנקבל אישור שהעבודות בכביש הסתיימו, אני אורה להחזיר את התחנות. אני לא חושב ש-200 מטר זה הרבה ללכת, והפיתרון של לשים תחנה בין עבודות החפירות עלול להיות מסוכן. לי עדיף שילכו 200 מטר, מאשר להסתכן באזור חפירות".

 

ממע"צ נמסר בתגובה: "תחנת האוטובוס הוסרה ממקומה לצורך ביצוע עבודות במסגרת סלילת הקטע המערבי של כביש 'מכבית' (471), המבוצעת על-ידי החברה הלאומית לדרכים. הפרויקט מיועד בסיומו להוות את אחד הכבישים המקשרים בין כביש 4 לכביש 6. אחד השלבים האחרונים בפרויקט כולל את התקנתה של מערכת ניקוז חדשה למי הנגר, הצבת אבני שפה חדשים לאורך המדרכה וסלילתו של ציפוי אספלט חדש. החברה הלאומית לדרכים מקדישה תשומת לב בכל אתר עבודה למתן פתרונות עבור כלל המשתמשים בדרך, גם בשלבי הביצוע. במקום בו ניצבה תחנת האוטובוס, מבוצעות כעת עבודות שאינן מאפשרות לצערנו הפעלת תחנת אוטובוס. בסיום העבודות, תוחזר התחנה למקומה המקורי. העבודות מתוכננות להסתיים בראשית אוקטובר". 

 

תגובת עיריית רמת-גן: "העירייה פנתה כבר לפני כמה חודשים למע"צ וביקשה לפתור מהר את הבעיה, ואף הציעה לבצע מעבר תת-קרקעי במקום, לנוחות האנשים, כדי שלא ייאלצו להרחיק לכת (כ-600 מטר). מע"צ הסבירה כי מדובר במצב זמני בלבד, ונענתה לדרישתה של עיריית רמת-גן להחזיר את תחנת האוטובוס לאזור בו הייתה. ואכן, כבר לפני מספר חודשים העניין סוכם, ועד סוף אוקטובר תוצב התחנה החדשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברגל, גם בשרב
צילום: אוהב אבידן קינר
געגועים לתחנה
צילום: אוהב אבידן קינר
מומלצים