שתף קטע נבחר

טורר קונספט - הונדה מתכוננת

האקורד הבאה של הונדה נחשפת בפרנקפורט, הפעם במדי סטיישן ותחת ההבטחה הזמנית "לתצוגה בלבד". קטגוריית המשפחתיות הגדולות סוערת

מה מסתתר מאחורי שם? הונדה מציגה בימים אלה בתערוכת פרנקפורט, מכונית תצוגה חדשה תחת השם אקורד טורר קונספט. מאחורי השם הלא-ידידותי, מסתתרת למעשה האקורד הבאה, שתוצג בגרסת ייצור כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה, בחודש מרץ 2008.

 

  • תערוכת פרנקפורט - לסיקור המלא

 

חשיפתה של מכונית התצוגה מגיעה בעיצומה של התרעננות-רבתי שעוברת קטגוריית המשפחתיות הגדולות באירופה: לפורד יש מונדיאו חדשה, מאזדה חשפה ביום ג' את ה-6 החדשה, אופל תציג בשנה הבאה את מחליפת הווקטרה, ואילו רנו תחל כבר בחודשים הקרובים בשיווק דור חדש ללגונה. כך שעבור הונדה, החלפת האקורד לא יכולה להגיע בעיתוי מוצלח יותר.


היום מכונית תצוגה, בעוד חצי שנה - גרסת הייצור (צילום: רועי צוקרמן)

 

למרות שמדובר במכונית תצוגה, סביר להניח שהיא אינה רחוקה מאד מגרסת הייצור. העיצוב אינו שובר מוסכמות, אלא נראה יותר כאבולוציה מוקפדת של האקורד הנוכחית. האם הקימורים המודגשים ובתי הגלגלים המנופחים יגיעו לקו הייצור? כאמור, בעוד חצי שנה נקבל תשובה סופית, אבל בהונדה מבטיחים שהאקורד הסדרתית תהיה בעלת עיצוב ספורטיבי מזו הנוכחית. רועי צוקרמן, כתב ynet המסקר את התערוכה, מדווח כי במפגש פנים-אל-פגוש, מכונית התצוגה נראית סתמית למדי, אינה מחדשת דבר, ואף אינה משתווה לאקורד הנוכחית. 

 

מבחינת ממדים, הונדה צועדת בכיוון שבו בחרה כל תעשיית הרכב: האקורד הבאה תהיה ארוכה ורחבה מזו הנוכחית, וכמובן שגם בסיס הגלגלים יהיה ארוך יותר. בהונדה מספרים גם שמפשקי הגלגלים יהיו רחבים יותר, וזאת כדי "להעניק התנהגות עילאית". אגב, הממדים המשודרגים אמורים לשפר את מרחב הפנים של האקורד, אם כי בשלב זה אין תמונות או פרטים בנוגע לתא הנוסעים.

 

באגף ההנעה אין הפתעות גדולות: האקורד החדשה תצויד בשני מנועי בנזין, בנפח 2.0 ו-2.4 ליטר, ומנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר. למרות שמדובר בנפחים זהים למנועים של האקורד הנוכחית, בהונדה מבטיחים שמדובר במנועים משודרגים, בעלי הספקים מרביים גבוהים יותר, שצורכים פחות דלק ופולטים פחות מזהמים.

 

במקרה של מנוע הדיזל, מדובר בדור החדש של טכנולוגיית הדיזל של הונדה, שזוכה לכינוי i-DTEC. בהונדה מבטיחים שמנוע הדיזל החדש-מחודש יציע הספק גבוה יותר מזה הנוכחי, המייצר 140 כ"ס. בנוסף, היצרנית היפנית מצהירה שעם הצגת האקורד החדשה, שלושת המנועים יעמדו בתקני זיהום האוויר העתידיים באירופה, יורו 5.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה מבטיחה: יותר חדה למראה...
צילום: רועי צוקרמן
... ויותר חדה לנהיגה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים