שתף קטע נבחר
צילום: איי אף פי

פרארי הביסה את מקלארן בבלגיה

ניצחון ומקום שני במירוץ, הבטיחו לפרארי את אליפות היצרנים, לאחר העונש שספגה מקלארן. פרננדו אלונסו מקבוצת מקלארן סגר את הפער בטבלת הנהגים לשתי נקודות בלבד

כל מה שצריך היה לקרוצת במירוץ האחרון לעונת הפורמולה 1 באירופה, קרה לפני שעה קלה. מקלארן, שנענשה באופן מעורר אי נוחות על פרשיית הריגול, הובסה באופן חד-משמעי על-ידי פרארי. אלונסו, שחייב היה לסיים לפני לואיס המילטון במירוץ, כדי לקזז עוד יותר מיתרונו של הבריטי ובן קבוצתו באליפות הנהגים, עשה זאת ללא בעיות מיוחדות. נהגי פרארי, שחייבים היו לסיים בראש כדי לשמור על סיכוי תיאורטי לזכיה באליפות הנהגים, עשו זאת בקלות יתרה. כמעט ונשמע משעמם, לא כך?

 

ואכן, למרות מסלול מירוץ מהטובים שיש באליפות (אם לא הטוב שבהם), לא היו דרמות גדולות במיוחד בקרב הרביעייה המובילה - ארבעת הנהגים בעלי הסיכוי לזכות באליפות העונה. למרות מספר אפשרויות עקיפה גדול יחסית למסלולי הפורמולה 1, ולמרות שנהגי אמצע השדה הוכיחו כי בתכנון נכון ומחוייבות לתקיפה אפשר לעשות שם הכל, לא מצא עצמו אף אחד מהרביעייה רייקונן-מאסה-אלונסו-המילטון בקרב כלשהו, לאורך כל המירוץ. אם לדייק, כל המירוץ למעט שתי הפניות הראשונות - האיטית במיוחד מייד אחרי הזינוק, והמהירה והמתאתגרת במעלה הגבעה מייד אחריה - בהן ניסה המילטון לחלוף על-פני אלונסו, אך ללא הצלחה.


פרארי - הזוכה באליפות היצרנים (צילום: רויטרס)

 

למעשה, ארבעת הראשונים סיימו את המירוץ בדיוק כפי שזינקו אליו, כאשר קימי רייקונן קובע את הזמן המהיר ביותר במקצה הדירוג ולא שומט את ההובלה למעט בזמן החלפות הצמיגים והתדלוק. מאסה שמר על מרחק תקיפה ממנו לאחר שזינק מהמקום השני, אך לאחר עצירת התדלוק הראשונה איבד למעשה סיכוי ריאלי לניצחון.

 

אלונסו, שהקדים באופן משמעותי את המילטון בזמני הדירוג, שמר בקושי על מקומו לאחר הזינוק, כאשר הבריטי מנסה ככל יכולתו - ואפילו קצת מעבר - לתקוף אותו. אף הוא הצליח לשמור על מקומו השלישי ובעיקר לסיים לפני המילטון, ולקזז בנקודה נוספת את הפער ההולך וקטן שיש לרוקי הבריטי בטבלת האליפות.

 

כדאי לזכור כי בלהט האירועים של השבוע האחרון, כמעט ונשכחה העובדה כי קבוצת פרארי זכתה בתואר אלופת הקבוצות, מכיוון שבשלושת המירוצים שנותרו, לא יכולה ב.מ.וו להדביק פער של 71 נקודות, גם אם תסיים בכל שלושת המירוצים הנותרים - יפן, סין וברזיל - במקומות ראשון ושני. כל זאת לאחר שיריבתה הגדולה, קבוצת מקלארן, נענשה לפני מספר ימים בביטול כל הישגיה הקבוצתיים במהלך העונה.

 

משמעות העובדה שנותרו עוד שלושה מירוצים לעונה, היא כי ב"קופה" נותרו בדיוק 30 נקודות לצורך זכיה באליפות הנהגים היוקרתית הרבה יותר. אין כאן יותר מדי חישובים מסובכים. כדי לזכות באליפות, צריך אלונסו לצבור בסך הכל עוד שלוש נקודות. הוא יכול לעשות זאת במספר דרכים, וכרגע לפחות זה נראה כמו התפתחות ריאלית למדי, לאור העליונות שהוא מפגין על המילטון במירוצים האחרונים.

 

אלא שגם נהגי פרארי עדיין בתמונה. פחות ריאלית ויותר תיאורטית, אך אם יסיימו למשל את שלושת המירוצים הבאים באותה צורה שסיימו את המירוץ בבלגיה - פרארי 1-2, רייקונן לפני מאסה - יוכתר קימי רייקונן כמעט ללא קשר לתוצאות שישיגו נהגי מקלארן. עזרתו של אלונסו תידרש כאן אמנם, כדי למנוע מהמילטון לסיים במקום השלישי באחד המירוצים, אולם נראה כי את זה רייקונן לא יצטרך אפילו לבקש...

 

גרנד פרי ספא - תוצאות 

1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נקודות

2. פיליפה מאסה, פרארי, 8 נקודות

3. פרננדו אלונסו, מקלארן, 6 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 5 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 4 נקודות

6. ניקו רוזברג, וויליאמס, 3 נקודות

7. מארק וובר, רד בול, 2 נקודות

8. הייקי קובלניאן, רנו, נקודה אחת

 

דירוג אליפות הנהגים 

1. לואיס המילטון, 97 נקודות

2. פרננדו אלונסו, 95 נקודות

3. קימי רייקונן, 84 נקודות

4. פיליפה מאסה, 77 נקודות

5. ניק היידפלד, 56 נקודות

6. רוברט קוביצה, 33 נקודות

7. הייקי קובלניאן, 22 נקודות

8. ג'יאנקרלו פיסיקלה, 17 נקודות

 

דירוג אליפות הקבוצות 

1. פרארי, 161 - אלופה

2. ב.מ.וו, 90

3. רנו, 39

4. ויליאמס, 28

5. רד-בול, 18 נקודות

6. טויוטה, 12 נקודות

7. סופר-אגורי, 4 נקודות

8. הונדה, 2 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיליפה מאסה - מקום שני מחמיא
צילום: איי פי
המילטון (מימין) ואלונסו
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים