שתף קטע נבחר

דייהטסו מציגה גם מכונית מיקרו - HSC

היפנים בחרו דווקא בתערוכת הרכב הגרמנית, בכדי להציג את מכונית המיקרו הבאה שלהם לשוק היפני. האירופים הרוויחו גיוון, דייהטסו קצת יחסי ציבור

דייהטסו הציגה בתערוכת פרנקפורט שלושה דגמים חדשים. על הראשון והחשוב ביותר מבחינתנו, הסיריון המחודשת, דיווחנו לפני כשבוע. לאחר מכן סיפרנו לכם גם על מכונית התצוגה החמודה OFC-1, שתחליף בשנה הבאה את הקופן. וכעת, הגיע הזמן לעסוק בדגם השלישי, שמכונה HSC.

 


דייהטסו HSC. מכונית תצוגה באירופה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

מדובר במכונית מיקרו המוגדרת כתצוגה, אך ככל הנראה תהפוך ממש בקרוב לדגם סדרתי. שוק היעד שלה הוא יפן בלבד, שם תחליף את המירה, מכונית זעירה המבוססת על מכלולי הקורה (הידועה גם בשם הנוסטלגי שרייד בחלק מהשווקים).

 

ה-HSC היא מכונית מיקרו לפי המתכון היפני המחייב: אורך של 339.5 ס"מ בדיוק, ומנוע בנפח 658 סמ"ק שמספק 58 כ"ס בסיוע מגדש טורבו. נתונים אלה מוכתבים על-ידי תקנות הרכב היפניות למכוניות מיקרו, שמעניקות הטבות שונות דוגמת הנחות מס ועדיפות בחניה בעיר.


אבל ביפן תשווק בקרוב כמעט ללא שינוי

 

דייהטסו הציגה את ה-HSC כמכונית רעיון ידידותית לסביבה, עניין שהופך פופולרי יותר ויותר באירופה של השנים האחרונות. היפנים מספרים כי היא פולטת רק 95 גרם של פחמן דו-חמצני לכל ק"מ, נמוך מטויוטה פריוס ההיברידית, למשל (104 גרם). גם תצרוכת הדלק נמוכה להפליא, ועומדת על 24.4 ק"מ לליטר בממוצע. אלא שבשוק מכוניות המיקרו ביפן, כבר מזמן לא מדובר בנתונים יוצאי דופן - ואנחנו יכולים כמובן רק לקנא.

 

שיווק המכונית הקטנה, ששוקלת רק 740 ק"ג ויכולה לשאת ארבעה נוסעים, צפוי להתחיל בחציון הראשון של 2008. כפיתרון זול וידידותי לערים פקוקות, היינו שמחים גם לראות אותה כאן בישראל.


למעט העיצוב העתידני בתא הנוסעים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יש מקום לארבעה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים