שתף קטע נבחר

משרד התקשורת יגבש מודל חדש לחשבונות הטלפון

לקראת הניידות משחרר משרד התקשרות חסמי מעבר. יחייב את חברות הטלפון להציג נתונים נוספים בחשבונות, שיאפשרו למנוי לבצע השוואה בין התוכניות והמסלולים השונים המוצעים על ידן

לפני כחודש וחצי דרשה ועדת הכלכלה דורשת מחברות הסלולר לפשט את החשבונית שהן שולחות ללקוחות, מאחר שרבים לא מוצאים בהן את הידיים והרגליים. ועדת המשנה שהקימה הוועדה הכלכלה להידוק הפיקוח על חברות הסלולר, דרשה לפרט בכל חשבונית את המחיר הממוצע של זמן אוויר לדקה, של הודעות SMS ושל גלישה באינטרנט ולציין משך כל שיחה שביצע הלקוח בפועל.

 

היום (ד') נכנס גם משרד התקשורת לנושא כאוב זה, והודיע על הקמת ועדה משרדית שתגבש מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הטלפון, במטרה להגביר את השקיפות. המשרד מתכוון לחייב את חברות התקשורת להציג נתונים נוספים בחשבונות הטלפון, שיאפשרו למנוי לבצע השוואה בין התוכניות והמסלולים השונים המוצעים על ידן. 

 

הוועדה תגבש את המודל המתאים ביותר אשר ישקף את הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, כשבסופו של דבר המשרד מתכוון לבצע את השינויים באמצעות תיקון רישיונות המפעילים לאחר שיבוצע לכך שימוע כמקובל.

 

לדברי שר התקשורת, אריאל אטיאס, "בכוונתי להפסיק את הערפול במסלולים ולהעניק לצרכנים את הכלים האופטימאליים כדי לברר האם המסלול והחברה מתאימים לצרכיהם, כחלק משחרור חסמי המעבר לקראת ניידות המספרים".

 

כבר לפני כשנתיים את חברות התקשורת לפעול על פי תקן ישראלי שהוכן במכון התקנים, שעניינו גילוי נאות בחשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים ובנושא דיוק ואמינות החיוב. יישום התקן היה אמור להביא לכך שהצרכן יקבל חשבון ברור, מפורט ופשוט, המתבסס על מערכת חיוב מדויקת ואמינה, שיאפשר לו להבין בדיוק על איזה שירותים הוא משלם ולפי איזה תעריפים, כך שיוכל לשמש בסיס לצרכנות נבונה, להשוואה בין מפעילים ומסלולי שירותים ולבחירה מושכלת ביניהם.

 

מהניסיון שהצטבר במהלך השנתיים האחרונות הגיע המשרד לכלל דעה, כי לצורך הגברת השקיפות של חשבון הטלפון יש לדרוש מהחברות להציג נתונים נוספים, שאין הן מחויבות להציגם כעת, כגון: פירוט תמציתי של התוכנית ותנאיה, לרבות מועד סיום ההתחייבות, גובה "קנס היציאה" המוטל על מנוי שנטש לפני תום תקופת ההתחייבות, נתוני צריכה בפועל של שירותים ולא רק נתוני צריכה לחיוב, ממוצעי שימוש חודשיים בשירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים) וכן ממוצע מרוכז אחת ל-6 חודשים.

 

בנוסף, יש בכוונת משרד התקשורת להבהיר נושאים שנדרש להבהירם כגון הצגת התעריפים של כל סוגי השירותים, הצגת התעריפים גם על דו"ח פירוט של צריכת שירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים), דרישות כלליות לגבי החלקים המרכיבים את החשבון ועוד, כך שהלקוח יוכל לוודא שהחיובים בחשבון נעשו על פי תוכנית התעריפים שאליה הוא נרשם.

 

יש לציין כי פרטנר הודיעה כי כבר החודש היא תשיק חשבונית חדשה, פשוטה וברורה יותר ללקוח. מהחברה נמסר, כי החשבונית כוללת  ריכוז כל החיוביים של המינויים תחת הלקוח, דף פירוט חשבון לכל מנוי, והוספת תצוגה ויזואלית ע"י גרפים שיציגו חיוב לאורך חצי שנה, התפלגות צריכה ועוד. גם פלאפון הודיעה כי היא מגבשת חשבונית חדשה ושקופה יותר ללקוחותיה.

 

עם זאת, נראה כי חשבוניות אלו לא יעמדו בדרישות החדשות של משרד התקשורת.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חשבון טלפון. ישופר
אריאל אטיאס. משחרר חסמים
צילום: גבי מנשה
מומלצים