שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מנכ"ל חדש לרכבת - קבל עצה חשובה

    אל תאחר, ואל תתחבא, ושפר את הבטיחות, חשוב על הסביבה וצפה אל העתיד. צביקה בורג מקבל את מנכ"ל הרכבת החדש בברכה, ומזהיר אותו משגיאות קודמיו

    מנכ"ל הרכבת עופר לינצ'בסקי הולך, מנכ"ל חדש בא, ואנחנו הנוסעים עדיין מקווים שיום אחד, תעניק לנו הרכבת שירות אמין, מדויק ובטוח. עד אז, ואולי כדי לקרב את היום האופטימי ההוא, הנה 10 דברים שיכול מנכ"ל הרכבת חדש לעשות במהלך הקדנציה שלו שמתחילה השבוע, כדי ש-30 מיליון הלקוחות שנעזרים בשירותיו מדי שנה, יזכרו אותו לטובה גם כאשר יעבור לתפקיד הבא. בבקשה:

     

    סע ברכבת!

    בבוקר, אחר הצהריים, בערב ובלילה. בימי ראשון, וחמישי, ובאמצע השבוע. אל תתרשם מדו"חות ורודים שמציגים אנשים שכפופים לך, לפיהם 90% ויותר מהרכבות מגיעות לתחנות בזמן. זה אולי מה שכתוב שם, אבל מנגד, הרבה יותר מ-90% מהנוסעים יספרו לך דברים אחרים. אם תצטרף לנסיעות שלהם, בקביעות, תוכל להתרשם ממקור ראשון מהמצב האמיתי.


    צילום: שמוליק רחמני

     

    החזר את אמון הנוסעים בלו"ז

    לא רק איחורים הם בעיה קשה ברכבת ישראל. ביטול רכבות, איחוד רכבות, העברת נוסעים מרכבת לרכבת ומרציף לרציף - הן תופעות מוכרות בקרב הנוסעים הקבועים. ככה אי אפשר לנהל שירות ציבורי שיתרונותיו העיקריים הם דיוק, אמינות ועמידה בלוחות זמנים. בינינו, מי מעובדי הרכבת מוכן להמר ולהגיע לנמל בן-גוריון לקראת טיסה לחו"ל, במצב בו אין קשר בין לוח הזמנים הרשמי לבין התוצאה בשטח? קבע, למשל, שאיחור המזכה בכרטיס חינם הוא בן 15 דקות ולא 30 דקות כיום, תן למערכת להתארגן לצורך העניין, הכנס את הכלל הזה לתוקף בעוד שנה מהיום - ותראה איך כל המערכת תסתגל לעידן שונה של שירות משופר.

     

    בטיחות מעל הכל

    חלפו כ-15 חודשים בלבד מאותה תאונה מחרידה במפגש הרכבת בבית יהושע, וכבר מתכנן משרד האוצר לקצץ בתקציבי הפיתוח של הרכבת ולהפסיק בשנת התקציב הבאה את פרויקט הפרדת מפלסי כביש-מסילה ברחבי הארץ. אתה בוודאי יודע, שתוכננו כ-140 הפרדות מפלסיות, אך רק בודדות מהן הושלמו עד עתה. זכור, ששרשרת התאונות של 2006-2005 הסתיימה רק בנס עם כ-15 הרוגים ומאות ספורות של פצועים. בהתחשב בעובדה שכל רכבת מובילה בשעות העומס 600-400 נוסעים, פוטנציאל האסון גדול פי כמה. אל תחשוב אפילו על ויתורים בתחום הבטיחות. רק עשה טובה, ואל תספר לציבור שאתה צריך תוספת לתקציב. בעידן המידע הזמין של היום, הציבור מודע לתקציבי העתק שהושקעו ומושקעים ברכבת. הסט חלק מהם לשיפור הבטיחות - אתה חייב את זה לציבור.

     

    הורד מחירים

    תחבורה ציבורית חייבת להיות אלטרנטיבה זולה לנסיעה ברכב פרטי, אחרת אין לה זכות קיום. במצב המחירים כיום, אין הצדקה כלכלית לנסיעה ברכבת. במידה ומספר הנוסעים הוא שניים ויותר, המכונית הופכת לעדיפה. תימחור משתלם יותר לזוגות ולנסיעת ילדים יעודד גם משפחות להשתמש בשירותי הרכבת, כמו גם כרטיסיות מוזלות לבודדים. מומלץ, למשל, ללמוד ממערך הרכבות של שווייץ, שם, בחלק ניכר מהקווים, ילדים יכולים לנסוע בחינם במידה ומלווה אותם מבוגר שרכש כרטיס. זכור, והזכר זאת גם לפקידי האוצר: סובסידיה ותמיכה כלכלית לתחבורה ציבורית היא עניין המשתלם למשק המדינה ולכלכלתה לפחות בטווח הארוך, והן לא מהוות נטל מיותר על התקציב, שאותו יש לקצץ.


    יותר מהכל - החזר לנו את האמון בבטיחות הרכבת (צילום: הרצל יוסף)

     

    דאג לשיפור הנגישות לתחנות

    היעדר מקומות חנייה, צירי כניסה ויציאה צרים ופקוקים ואי-סדר בנושא חניית אופניים וקטנועים, הם בין הגורמים לרתיעה של נוסעים נוספים משימוש בשירותי הרכבת. כי מה שווה חיסכון של 15 או 20 דקות בזמן הנסיעה לעבודה או הביתה, אם כל הזמן הזה מתבזבז בפקק ביציאה מהתחנה בגלל רמזור קצר או מסלול צר?

     

    עבור לחשמל

    מערך הרכבות בישראל הוא מהאחרונים בעולם שעוד משתמש בקטרי דיזל מיושנים. קטרים מונעים בחשמל נקיים יותר לסביבה, מהירים יותר, רועשים פחות וקלים יותר לתחזוקה. כל עיכוב במעבר הרכבת לעידן החשמלי הוא יקר ומיותר.

     

    חשוב על הפרברים

    פוטנציאל הנוסעים הכי גדול שלך נמצא בבאר-שבע ובקריית גת, באשקלון ובאשדוד, בעכו ובנהריה, בחדרה ובראש העין, במודיעין וברמלה. איכשהו, בכל המקומות האלה שומעים על נוסעים ממורמרים, המתלוננים על צפיפות, על לוח זמנים בלתי הגיוני, על נסיעה אטית ומסורבלת. זכור, שאחת המשימות החשובות של הרכבת היא חיבור מהיר, נוח ואמין של הפרברים למרכז.

     

    שפר את לוחות הזמנים

    יש לך מושג מה קורה לרכבת בין 10:00 בבוקר ל-14:00 אחר הצהריים? כבר נתנו לך הסבר הגיוני לתופעה בה בין השעות האלה נוסעות רכבות בין התחנות העיקריות רק פעם בשעה? ולמה מתרחשת אותה תופעה גם אחרי 21:00? לא שמעו ברכבת שיש בישראל אנשים ערים אחרי תשע בערב, כאלה ששבים ממקומות עבודה, שיוצאים לבלות או שקופצים לחברים? למה לא מגיע להם שירות רכבות זמין, בלוח זמנים הגיוני?

     

    דחה ביצוע תוכניות פיתוח גרנדיוזית, עד לשיפור המוצר הקיים

    אם אתה רוצה לחשוב כמו פוליטיקאי ולגזור סרטי חנוכה של מסילות חדשות במהלך הקדנציה שלך, זכור שתשאיר סביבך 30 מיליון נוסעים בשנה – רגוזים, כועסים ומקללים. אם אתה רוצה לקנות את עולמך – דאג שהלקוחות שלך (כלומר, הנוסעים) יהיו מרוצים, גם אם זה אומר לדחות כמה פרויקטים עתידיים כדי שמה שכבר קיים יעבוד באופן תקין.

     

    חשוב על העתיד

    שים לב, שהביקוש לשירותי הרכבת עולה על ההיצע הקיים ושבניגוד לנתונים הפסימיים שמפריחים פוליטיקאים, פקידי ממשל ועיתונאים חוזי שחורות, גם בלי אגרות גודש, חסימת מרכזי ערים לתנועה ושאר מגבלות, מעדיפים נהגים רבים להשאיר את המכונית בחניון ולהגיע למקום העבודה ברכבת, אפילו אם הרכב שלהם ממומן באחת משיטות הליסינג למיניהן. השירות שאתה עומד בראש הוא כרגע האלטרנטיבה הכי יעילה, נכונה והגיונית למכונית הפרטית הנוסעת על כביש. ניהול חכם, לחצים ושכנועים במקומות הנכונים והשגת תקציבים מתאימים, יגדיל את מספר הלקוחות שלך פי כמה.

     

    ולא פחות חשוב - בהצלחה!

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יצחק הראל, מנכ"ל הרכבת חדש
    צילום: ישראל הדרי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים