שתף קטע נבחר

חופשה שכזאת

זוג שרכש חופשה בטורקיה באמצעות אשת טורס, נשלח למלון שנמצא בשלבי בנייה: השטחים הציבוריים לא היו ממוזגים, המסדרונות היו חשוכים והחדרים לא היו מוכנים לאכלוס. אשת טורס: המלון קיבל חוות דעת מצוינות

באמצע מאי השנה רכשו בני הזוג י' חבילת נופש במלון לה שאטו פרסטיז' בטורקיה באמצעות חברת אשת טורס. על פי תיאוריו של נציג ההזמנות מטעם החברה, ציפו השניים למלון מן השורה הראשונה. בין השאר הם השתכנעו מדבריו, כיוון שהוא סיפר שביקר בעצמו במקום. וכך, ב-21 ביוני יצאו השניים לדרכם. אך מה שגילו שם כבר תועד במכתב תלונה לאשת טורס, שנשלח מיד עם שובם ארצה.

 

למעשה, כתבו, הם מצאו מלון בשלבי בנייה והקמה. כך, למשל, על אף שזה היה כבר בעיצומו של הקיץ ובחוץ שררה טמפרטורה של כ-40 מעלות, לא היו שטחי המלון הציבוריים - חדר האוכל, הלובי, המסעדות והמסדרונות - ממוזגים. בחדרים עצמם פעל המזגן לסירוגין.

 

מסדרונות הקומות השנייה והשלישית, הם ממשיכים, היו חשוכים לחלוטין, וכבלי חשמל השתלשלו בהם מהתקרה לרצפה. נוסף על כך, השטיח שם לא היה מודבק לרצפה. במרכז הלובי הלא-ממוזג הוצבו שני מנופים שהפריעו את המעבר במשך יומיים, ובשעות הערב החלו קידוחים שנמשכו כמה שעות.

 

החדר שבו שוכנו, מספרים השניים, היה היחיד שאויש במסדרון ריק שבו עשרות חדרים. סביבם היו ערימות של ארגזים ובהם אבזרי חשמל ואינסטלציה שטרם הותקנו. בחדר עצמו הייתה תמונה די דומה לזו שבחוץ: אבזרי חשמל שאינם מחוברים לקיר, נורות חשופות ללא כיסוי, מיתלי מגבות שאינם מקובעים לקיר, ועל הספה ניכרו שרידי האורחים הקודמים שהשתמשו בחדר זה.

 

והיו למצב זה גם היבטי בטיחות. גלאי העשן לא פעלו, ולא היו שלטי הכוונה למילוט במקרה חירום, לא בחדרים, על הדלת, ולא במסדרונות. בחדר האוכל היו נברשות הענק תלויות באופו שנראה מאולתר, ומחשש פן תיפולנה נמנעו הסועדים מישיבה תחתיהן.

 

בחדר האוכל גם שוטטו חתולים, ובחללו התעופפו זבובים רבים. לאזור הקפה והעוגות אפשר היה להגיע רק בחשכה מוחלטת, דרך הפאב ואולמות המלון הנטושים, ששימשו באותה תקופה כמחסן לציוד חשמל ואינסטלציה, לשטיחים וכיוצא באלו.

 

במהלך החופשה שוחחו בני הזוג עם כמה נציגים מחברת אשת טורס. אלה הבטיחו שיחזרו אליהם, אך לא עשו זאת.

מטבע הדברים, בני הזוג י' לא היו היחידים במלון, ומשפגשו אורחים אחרים, ישראלים וזרים, התברר כי לכולם היו חוויות דומות.

 

כאמור, עם שובם ארצה שלחו בני הזוג מכתב תלונה לאשת טורס, וגם שוחחו בטלפון הן עם נציג ההזמנות שבאמצעותו רכשו את החבילה והן עם מנהל שירות הלקוחות של החברה. הם ביקשו כי יוחזר להם מלוא הסכום ששילמו עבור החופשה, וכן כי יינתן להם פיצוי בנוסף לכך. בשיחות טלפון אלו הודו אנשי אשת טורס, כי בניית המלון טרם הסתיימה, ציינו ש"אולי עוד עובדים בחלק מהמלון", ו"שזה לא בסדר שהם (כלומר אנשי המלון – י"א) לא אמרו לנו זאת".

 

אשת טורס השיבה לתלונה תוך זמן סביר, אך מכתבה מנסה לשחרר את החברה מאחריות למה שאירע במלון. כלולים בו הסברים לגבי חלק מהליקויים שעליהם הצביעה התלונה, וחוזרת בו הטענה, כי אשת טורס פועלת כמתווכת בין הנוסע לבין המלון, ואינה יכולה להיות אחראית למה שקורה שם. החברה גם ציטטה לראיה פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, הקובע דברים ברוח זו.

 

מעבר לכך הציעה אשת טורס לבני הזוג – כפיצוי – הנחה של 5% ברכישת שירותים בעתיד באמצעותה, בכפוף לכך שיחתמו על מסמך הקובע כי אין להם יותר תביעות כלפיה בעניין זה.

 

אך זה לא הניח את דעת בני הזוג, שהכעס שלהם נשמע היטב עד היום. בימים אלו הם הגישו נגד אשת טורס תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, אשר מגובה בתיעוד שבעזרתו הם ינסו להוכיח את טענותיהם. שם, מן הסתם, יוכלו להיעזר בפסיקה המציגה גישה נוגדת לפסק הדין שציטטה אשת טורס.

 

אשת טורס: המלון קיבל חוות דעת מצוינות

מאשת טורס נמסר בתגובה, כי "במלון לה שאטו נפשו במהלך העונה האחרונה אלפי משפחות מישראל, והוא קיבל חוות דעת מצויינות, אשר חלקן מתועדות באתר האינטרנט של החברה בליווי תמונות הנופשים. עדויות אלה מדברות בשם עצמן".

 

"פנייתו של הלקוח נבדקה, טופלה והלקוח קיבל תשובה אשר על דעת החברה הנה מספקת. היות והלקוח לטענתו העביר את טענותיו למישור המשפטי אשת טורס תגיב בערכאות המתאימות".

 

הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים