שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מנכ"ל וורנר מיוזיק: "נהגנו בטיפשות כשיצאנו להילחם בצרכנים"
    בהתבטאות לא שגרתית, הודה אדגר ברונפמן כי חברות התקליטים הגדולות שגו בהתנהלותן בשנים האחרונות. הוא הזהיר את תעשיית הסלולר שלא לחזור על אותן הטעויות והציע: "תלמדו מאפל"
    בהתבטאות נדירה הודה אחד מראשי תעשיית המוזיקה, כי התעשייה שגתה כשתבעה צרכנים: אדגר ברונפמן ג'וניור, המנכ"ל של וורנר מיוזיק, אחת מארבע חברות המוזיקה הגדולות בעולם, אמר בכנס של תעשיית הסלולר במקאו: "בטיפשותנו יצאנו למלחמה עם הצרכנים ושללנו מהם את מה שהם רצו - כאשר יכלו להשיג זאת בדרך אחרת. התוצאה - הצרכנים ניצחו".

     

    ברונפמן, שצוטט על ידי אתר MacUser, הסביר את הלך הרוח השגוי של ראשי חברות המוזיקה: "השלנו את עצמנו. חשבנו שהתוכן שלנו מושלם כמו שהוא. ציפינו שהעסקים שלנו ימשיכו לפרוח ולא יפגעו, בזמן שהעולם האינטראקטיבי, החיבור הקבוע ושיתוף הקבצים עלה וגעש. כמובן, טעינו. איפה טעינו? בכך שעמדנו במקום או זזנו בקצב איטי מדי, לכל היותר".

     

    ברונפמן הזהיר את תעשיית הסלולר שלא לחזור על אותה הטעות. הוא ציין כי פחות מעשרה אחוזים מבעלי הטלפונים הסלולריים רוכשים מוזיקה דרך המכשיר שלהם, ברובה - רינגטונים. "האמת היא שרוב מה שמוצע היום לצרכנים בסלולר, הוא משעמם, בנאלי ובסיסי. אנשים רוצים תוכן מוזיקלי יותר מתוחכם, והם רוצים לרכוש את זה בקליק אחד - לא שניים עשר קליקים!"

     

    תלמדו מאפל

    כמודל לחיקוי בכל הנוגע לפשטות השימוש, הציע להם ברונפמן ללמוד מאפל ומהפלטפורמה של iTunes. הוא ציין את הניסיון המוצלח שיש לחברה שלו עם החנות המקוונת, הזמינה גם דרך טלפונים סלולריים: "החלטנו להציע לצרכנים משהו שהוא יותר מרוב הסחורה בחנות, שיר בודד. ארזנו אלבומים שלמים יחד עם רינגטונים וסרטוני וידאו, למוצר בעל ערך גבוה שצרכנים יהיו מוכנים לשלם עליו. ונחשו מה? מכרנו 'טונות' מאלה. ועם הסיוע של אפל, המקל על גילוי, גישה ורכישת התכנים האלה - המוצרים האלה ימשיכו לצעוד קדימה".

     

    נראה כי ברונפמן עובר שינוי מחשבתי. האיש שכינה את ההצעה של סטיב ג'ובס להסיר את ה-DRM "בלתי הגיונית", כעת תומך במכירת מוזיקה חופשית

    מהגנות, ואף הודה בעבר כי ילדיו מורידים מוזיקה. התבטאותו מקבלת משנה תוקף, לאחר שבאחרונה חייב בית משפט אמריקני את ג'יימי תומאס, אם חד-הורית, לשלם לחברות התקליטים פיצויים בגובה של כ-220,000 דולר.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים