שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קוניגסג מציגה: המכונית המהירה בעולם
    יצרנית מכוניות העל השוודית מציגה מהדורה מיוחדת וחזקה במיוחד, עם 1,018 כ"ס ותג מחיר של 8.5 מיליון שקל לפני מסים. והיא צורכת דלק ירקות

    הנה דרך מצוינת לבזבז זכייה בלוטו. קוניגסג תציג בתערוכת ז'נבה (מרץ 2008) את המכונית החזקה בתולדותיה, שתהפוך גם למהירה ביותר בעולם בייצור (כמעט) סדרתי. למעשה, המכונית החדשה - CCXR אדישן (Edition, מהדורה) - תוכל לעקוף גם את הוויירון המרשימה של בוגאטי, עם מהירות מרבית של "יותר מ-417 קמ"ש", לעומת 407 לאקזוטיקה הצרפתית, שהחזיקה בתואר המהירה בעולם מאז שנת 2005.


    בעלי בוגאטי - זה מה שתראו בקרוב. קוניגסג CCXR אדישן

     

    ל-CCXR בגרסת האדישן יש מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, עם צמד מגדשי על. הוא מספק 1,018 כ"ס (1,001 בוויירון) ו-108 קג"מ, ומאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות (2.5 בוויירון). ל-200 קמ"ש תגיעו בתוך 8.9 שניות (7.3 שניות), ומעמידה ל-200 קמ"ש ושוב לעמידה, בתוך 13.7 שניות בלבד. ה-CCXR צורכת דלק ירקות מסוג ביו-אתנול E85, שהוא תערובת של 85% דלק ממקורות מתחדשים (תירס, חיטה וכדומה), ו-15% בנזין. דלק זה נחשב לפחות מזהם מבנזין, אך עם תצרוכת של 4.5 ק"מ לליטר, קשה להגדיר את ה-CCXR כ"מכונית ירוקה".

     

    גם תג המחיר, 8.5 מיליון שקל לפני מסים ומשלוח, יכול לממן דברים הגיוניים יותר. כמו 10 מרצדס S קלאס. מצד שני, עם ה-CCXR תגיעו הרבה יותר מהר למשרד. רק שש יחידות ממנה יוצעו, שתיים מהן כבר נמכרו - כלומר עוד לפני חשיפת המכונית. לא רע עבור משהו שעולה כמעט כפליים אפילו מבוגאטי.


     

    מי שיחפוץ במשהו זול יותר, כלומר "רק" 7.5 מיליון שקל, יוכל לקבל את ה-CCX אדישן, גרסת בנזין שגרתית לאותה מכונית. כאן יש מנוע זהה, אך עם הספק מופחת של 888 כ"ס ו-93.7 קג"מ. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, ל-200 תגיעו ב-9.2 שניות ומעמידה ל-200 וחזרה ב-14 שניות בדיוק. המהירות המרבית גבוהה מ-400 קמ"ש, כך קוניגסג. מגרסה זו יוצעו 14 מכוניות, וגם כאן נמכרו כבר שתי יחידות.

     

    לשתי הגרסאות מרכב סיבי פחם קל משקל (1,280 ק"ג), והן מעבירות את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. מכיוון שמדובר במהדורה מיוחדת, השוודים ביצעו מספר שינויים לעומת דגמיהם הרגילים: הותקנה כנף אחורית מתכווננת, חישוקים קלים מסיבי פחם, בולמים חדשים וקפיצים קשיחים, מסיט אוויר מוגדל מלפנים ועוד שינויים לשיפור כוח ההצמדה. מערכת פליטה מאינקונל (Inconel), סופר-סגסוגת קלת משקל, מוצעת אף היא.


     

    בתא הנוסעים יש קונסולה ולוח מחוונים חדשים, וכמובן תג "אדישן" כדי שתוכלו לזהות את ה-CCXR שלכם מזו של השכן. ולמי שחושש מפסי האטה, בקוניגסג מרגיעים: בלחיצת כפתור תוכלו להגביה את המכונית, והיא תרד אוטומטית למטה במהירות של 50 קמ"ש. כמו בגרסאות הרגילות, גם ה"אדישן" מוצעות במרכב טרגה עם גג קשיח מתפרק ומקום לנהג ונוסע.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים