שתף קטע נבחר

עלייה חדה של 38% בעסקאות הפקטורינג

במהלך 2007 בוצעו בארץ עסקאות פקטורינג (שיטות מימון חוץ בנקאית) בהיקף של כ-5.5 מיליארד שקל. התעשיות בהן נרשם הביקוש הרב ביותר למימון בשיטה זו הן מתחומי האלקטרוניקה, המתכת, הפלסטיקה והמזון

המימון החוץ בנקאי ממשיך לצמוח: במהלך 2007 בוצעו בארץ עסקאות פקטורינג (רכישת חוב מסחרי שוטף של לקוחות) בהיקף של כ-5.5 מיליארד שקל, גידול של 38% בהשוואה ל-2006 וזינוק של 120% לעומת שנת 2005. כך עולה מנתוני חברת הפקטורינג פנינסולה פיננסים.

 

לדברי מנכ"ל פנינסולה פיננסים, מיכה אבני, כניסתם של גופים כמו בנק מזרחי-טפחות, ישראכרט וחברת הפניקס למימון בשיטת הפקטורינג, תרמה רבות למודעות לתחום ולגידול בביקושים למימון בשיטה זו.

 

הפקטורינג היא אחת משיטות המימון החוץ בנקאיות הפופולריות ביותר בעולם. חברת הפקטורינג רוכשת את האשראי אותו מעניק העסק ללקוחותיו, ומשלמת לו מיידית תמורתו. בכך נמנע מהעסק הצורך להעניק אשראי בהיקפים גדולים ללקוחותיו ולספוג בינתיים את עלות האשראי ועלויות הייצור.

 

מסיכום נתוני 2007 עולה, כי המימון בשיטת הפקטורינג התרחב השנה לתחומי מימון נוספים ובעיקר לתחום מימון הייבוא. מימון זה מאפשר ליבואנים לממן את חומרי הגלם להם הם זקוקים בעלות נמוכה משמעותית ממכתבי האשראי של הבנקים (LETTER OF CREDIT) וזאת מחוץ לאובליגו הבנקאי (סך ההתחייבויות של הלקוח מול המערכת הבנקאית. ככל שהאובליגו גבוה יותר - הלקוח מוסכן יותר עבור הבנק).

 

התעשיות בהן נרשם הביקוש הרב ביותר למימון בשיטת הפקטורינג הן תעשיות עתירות שכר עבודה וחומרי גלם כגון חברות בתחום האלקטרוניקה, מתכת, פלסטיקה ומזון. כמו כן, חל גידול חד בשימוש בשירותי פקטורינג על ידי התעשייה הקיבוצית.

 

זינוק בעסקאות בקרב עסקים קטנים

בשנת 2007 מימנו חברות הפקטורינג עסקאות בהיקף של מיליארד ורבע שקל עבור עסקים קטנים ובינוניים - עלייה של פי 2 לעומת 2006. 

 

בתעשיית הפקטורינג אומרים כי גידול חד בביקוש נרשם בחודשים האחרונים של השנה היות והחברות מעונייניות לקבל את כספן לפני תום השנה תוך הגדלת סעיף המזומן בחברה והקטנת סעיף הלקוחות בדוח השנתי.

 

לדברי אבני, גידול חד חל גם במימון לו זוכים ספקים ישראלים מגופי מימון בחו"ל באמצעות ארגון הפקטורינג העולמי ה-FCI. בארגון זה חברים כ-200 בנקים, חברות פקטורינג וחברות מימון בנקאיות וחוץ בנקאיות ברחבי העולם והוא מאפשר ליצואנים הישראלים לקבל מימון לעסקאות ייצוא לכ-60 מדינות וביניהן ארה"ב, דרום אמריקה, מרבית מדינות אירופה, המזרח הרחוק ואפריקה.

 

באשר ל-2008 מעריך אבני כי חברות הפקטורינג הפועלות בארץ יממנו עסקאות בהיקף כולל של 7 מיליארד שקל - גידול של 27% בהשוואה לשנה הנוכחית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה פיננסים
מומלצים