שתף קטע נבחר

עידן התאווה לעיניים: הסקס אפיל של אפל

כאשר המחשבים עברו מחדר העבודה לסלון ולדרכים, העיצוב והשמישות הביסו את הפונקציונליות, האופנה גברה על הצורך. ה-MacBook Air הוא ההמחשה האחרונה לכך שמי שיקבע את הסטייל ישלוט בשוק. פרשנות

מי שעקב אחר אירוע ההכרזה של המחשב הנייד הדק ביותר והקל במיוחד MacBook Air התקשה לפספס את ההישג הפנומנלי של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס. למגינת לבם של המתחרות, הרשת הייתה באקסטזה. דומה כי הטירוף שפוקד את מובילי הדעה, קרי, הגיקים, כשזה נוגע למוצרי אפל, רק הולך ומתעצם מאירוע לאירוע.

 

מנוע חיפוש החדשות Google News מפנה לאלפי ידיעות אודות המוצר החדש באתרי חדשות ואזכורים באלפי בלוגים נוספים. ה-MacBook Air היה צפוי מראש ובהחלט לא מדובר במוצר המשנה סדרי עולם כמו iPhone, ובכל זאת, ההיסטריה הייתה רבה. 

 


למי אכפת מהמפרט?

 

נכון, אין לו מודם סלולרי מובנה בפס רחב, אי אפשר להחליף סוללה - חסרון בנסיעות ארוכות - ובמחשב ויש רק יציאה אחת של USB. אך אפשר להניח שרוב האנשים שירכשו את ה-MacBook Air לא יבחנו את המפרט הטכני לעומקו ויעדיפו את אחד המתחרים על פניו בשל העדר תכונה זו או אחרת. מהם כמה חסרונות מול ההישג העיצובי הדקיק. וכידוע, להיות רזה במיוחד מחייב ויתור על פינוקים בגוף.

 

המתחרות יכולות לזעוק עד מחר שמחשב דק הוא גימיק והמוצרים שלהן טובים יותר - אף אחד לא מקשיב.

 יותר ויותר גולשים עוברים לכת המק. אפל מעולם לא הייתה כל כך אופנתית כפי שהיא היום.

 

עיצוב במקום פונקציונליות

כל זה קורה על רקע גידול בחשיבות העיצוב, שהולך יד ביד עם הפיכת המחשבים מכלי עבודה למוצרי פנאי וסגנון חיים. בשנות ה-80 וה-90, כאשר מחשבים נתפשו בעיקר כמכשירים פונקציונליים לעיבוד תמלילים וגיליונות אלקטרוניים, טיפול בדואר אלקטרוני או קריאת חדשות באינטרנט, העיצוב שיחק תפקיד משני.

 

המקיסטים דיברו אל הקיר באותן שנים - רוב האנשים העדיפו להציב בחדר עבודה קופסת PC אפורה ומכוערת -בצדק, מבחינתם. היא מילאה את כל הצרכים שלהם. אם כל הפעילות הממוחשבת שלכם מסתכמת בגלישה לכמה אתרים, קבלה ומשלוח של דואר אלקטרוני וכתיבת מסמכי Word, באמת אין לכם צורך במק.

 


ה-iPod Touch. לא רק פרצוף יפה

 

אך כאשר מחשבים נעים בהדרגה מירכתי הבית אל הסלון, כשמוצרים דיגיטליים כמו נגני מדיה וטלפונים ניידים משמשים סמלי סטטוס ומעידים לא מעט על הסגנון שלנו ועל איזה סוג אנשים אנחנו, העיצוב זינק למקום הראשון - וחלף על פני קריטריונים אחרים לבחירת מוצרים - מחיר זול, למשל, הוא אחד מהם. אולי זה עוד לא ניכר בישראל, אך בעולם אנשים מוכנים היום לשלם יותר בשביל הסטייל.

 

מטלפונים ועד מערכות הפעלה 


גם מערכות הפעלה. הליאופרד של אפל

 

מבשרי מהפכת הסטייל במוצרים הדיגיטליים היו הטלפונים הסלולריים, אחריהם נגני המוזיקה, כונני ה-USB, אוזניות ה-Bluetooth ולבסוף המחשבים ואפילו מערכות ההפעלה. ה-Macbook Air, כמו ה-iPhone וה-iPod לפניו, הוא ממתק עיניים אמיתי. נכון, אתם לא באמת צריכים Macbook Air וסביר להניח שתוכלו לקבל מחשב זול יותר

(לא הרבה יותר - מחשבי המק הוזלו בשנים האחרונות), אך מזמן לא מדובר רק בצורך.

 

בניגוד לבלקברי, לנגן ה-Zune של מיקרוסופט ואפילו לסדרת ה-N800 החדשה והמדוברת של נוקיה (סמסונג היא היחידה המתקרבת לאפל בהקשר זה). לאפל יש את הכישרון ליצור מוצרים שכל אחד - ולא רק power users או קהל יעד כזה או אחר - יחשוק בהם מיד, בעיניים. זה לא היה מתאפשר ללא ממשקים המתאפיינים בשימושיות גבוהה - השילוב המנצח.

 

משתמשים בקיאים (power users) נוטים לעתים להתרחק מ"ממתקי עיניים" (eye candy) ולהעדיף את הפונקציונלי על פני היפה. מאחר וחלקם מגיעים לתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה, הם ממשיכים בקו דומה במוצרים המופצים לקהל הרחב. אך זו טעות. התגובה הראשונית המעידה על הצלחה היום היא "איזה מכשיר יפה - אני רוצה כזה".

 


n800. אין לו את זה

 

אבל אפל לא הייתה יכולה לחולל את התפנית הזו אילו מוצריה לא היו שמישים (Usability). כלומר, נוחים לשימוש ואינטואיטיביים לבני אדם. ממשק המשתמש של ה-iPhone הוא דוגמה מצוינת למכשיר שאינו רק יפה אלא גם ידידותי למשתמש. רובי באך, מנהל חטיבת הבידור במיקרוסופט, יכול לטעון כמה שיחפוץ כי נגן ה-Zune החדש הוא תחליף ראוי ל-iPod. למיקרוסופט, עם כל מאגר המוחות שעומד לרשותה, אין את השיק הדרוש כדי לייצר פריטי אופנה.

 

לסקירה של MacBook Air

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, עם ה-Macbook Air. לא אוויר חם
צילום: איי פי
מומלצים