שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    גלעד ארדן מסביר: מדוע נחוצה ניידות דואל?
    הצעת החוק שיוזם חבר הכנסת גלעד ארדן יחד עם חברת הכנסת רונית תירוש, אמורה להסיר חסם משמעותי, לדעתם, במעבר מספקית אינטרנט אחת לרעותה - תיבת הדואל. ארדן מנמק ולא מתעלם גם מ-Gmail. דעה
    מטרת הצעת החוק שיזמתי יחד עם ח"כ רונית תירוש היא להגביר את התחרות בתחום שירותי הגישה לאינטרנט באמצעות מתן אפשרות מהירה וללא עלות כספית לצרכן שירותי האינטרנט, לעבור עם כתובת הדואר האלקטרוני (דוא"ל) האישית שניתנה לו בין חברות התקשורת השונות שמאפשרות גישה לשירותי אינטרנט. כך כתובת הדוא"ל של הצרכן תישאר כתובתו לכל החיים, אם יבחר הוא בכך, ותתאפשר לו בחירה אמיתית בין החברות שקיימות בשוק, לפי תנאי התוכנית האופטימליים עבורו ואני צופה שהחוק גם יעודד הוזלת מחירים של הספקיות.

     

    כיום, ספקיות האינטרנט מחוייבות לאפשר למנוייהן לקבל שירותי דוא"ל, לצורך מתן שירותי גישה לאינטרנט. כתובת הדוא"ל דומה במהותה למספר הטלפון הנייד עבור הלקוחות, שכן היא מהווה את הזיהוי של המשתמש בשירות כלפי כל מי שיוצר עימו קשר במערכת האינטרנט.

     

    החסם העיקרי: תיבת המייל

    בשוק הטלפון הנייד והנייח, ניידות המספרים היוותה שלב מרכזי וחשוב ביותר בתהליך הסרת חסמי המעבר של הלקוחות בין מפעילי תקשורת שונים, הניידות מגבירה את חופש הבחירה של הצרכן, וכן את התחרות הכללית בענף התקשורת.

     

    באותה מידה יש לעשות שינוי דומה בענף שירותי האינטרנט שניתנים ללקוחות ספקיות האינטרנט, שכן, שירותי אינטרנט רבים כרוכים בביצוע רישום המבוצע באמצעות דוא"ל ומתן סיסמה, והחלפת כתובת דוא"ל בתדירות גבוהה פוגעת בצרכנים שבדרך כלל נאלצים לעשות רישום מחדש לכל האתרים הללו עם החלפת כתובת הדוא"ל שעמדה לרשותם מהספק הישן. נוסף על כך, בחלק ניכר מהמקרים לקוחות ספקיות האינטרנט מחזיקים בכתובת דוא"ל במשך שנים רבות והחסם היחידי שעומד בפניהם בטרם יחליפו ספק - הוא החסם של החלפת כתובת הדוא"ל לספק אחר.

     

    חשוב לציין, כי במהלך המחקר שערכתי לפני כתיבת החוק בחנתי את נחיצותו ואמנם, כיום קיימים פתרונות חלופיים למי שמעדיף להחזיק בכתובת דוא"ל שלא תשתנה עם החלפת ספק, באמצעות הרשמה לדוא"ל שניתן בשירות WEB, של חברות זרות ומקומיות כגון Yahoo,Hotmail,Gmail,Walla ועוד.

     

    אולם, גם שירותים חלופיים אלה אינם מהווים תחליף אמיתי וראוי ללקוחות שרגילים לעשות שימוש בתוכנת האאוטלוק ביום יום, שכן הדוא"ל שניתן בשירות ה-WEB אינו מספק את כל האפליקציות והתמיכות שניתן לקבל באמצעות התוכנה הביתית, וכן התפוצה שלו נמוכה באוכלוסיות מבוגרות לעומת אוכלוסיות צעירות יותר שעושות בו שימוש מוגבר.

     

    חלופה נוספת שעומדת בפני הלקוחות היא לרשום דומיין (שם מתחם) על שמם, אולם חלופה זו יקרה מאוד והיא אינה מפוקחת על ידי גופים שיפחיתו את המחיר ויסדירו את השימוש בשירותים

    אלה.

     

    נוכח כל האמור לעיל, כאשר לקוח מבקש לעזוב את ספקית האינטרנט עימה הוא קשור בהסכם למתן שירותי גישה לאינטרנט, יוצא לא פעם שאחד השיקולים למעבר בין החברות, מלבד התנאים הסחר העדיפים, הוא השינוי שיבוצע בכתובת הדוא"ל של אותו צרכן.

     

    שינוי כתובת הדוא"ל בכל פעם שמבוצע שינוי בזהות נותן השירות, מהווה חסם מעבר, דומה לזה שמהווה מספר הטלפון בתחום הסלולרי ובתחום הנייח. מסיבה זו הצעת החוק היא הצעה חשובה שתסיר את החסמים, תגביר את התחרות ותאפשר מעבר יעיל של לקוחות בין החברות שמספקות שירותי גישה לאינטרנט. ומכאן נחיצותו של חוק זה.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים