שתף קטע נבחר

חדש: חירשים יוכלו להזעיק אמבולנס ב-sms

המספר למשלוח הודעות הוא 052-7000-101. החירש או כבד השמיעה הזקוק לעזרה ממד"א יכול לשלוח בהודעת טקסט את שמו המלא, כתובתו המדויקת ופרטי המקרה. עד כה יכלו החירשים להזעיק עזרה רק באמצעות מכשיר פקס

את מספרי החירום - 100, 101 ו-102 - אנחנו מכירים בעל-פה מילדות, ומקווים שלא נזדקק להם. מה עושים חירשים ולקויי שמיעה כשהם נזקקים לשירותי החירום? כיצד הם מזעיקים עזרה? עד כה נתקלו בבעיה חמורה, שלעתים עלתה בחיי אדם. מגן דוד אדום השיק היום (א') שירות חדש בעבור החירשים ולקויי השמיעה, שמאפשר להם להזעיק עזרה באמצעות משלוח הודעת sms.

 

השירות מאפשר לשלוח הודעה למוקד הארצי של מד"א. המוקדן שמקבל את ההודעה יכול לשגר את רכב ההצלה הזמין ביותר ולהתכתב ב-sms עם לקוי השמיעה שפנה אליו.

 

בעקבות פנייה של ארגוני חירשים למד"א לפני כמה חודשים הנחה מנכ"ל הארגון, אלי בין, את אנשיו למצוא טכנולוגיה שתסייע ללוקים בשמיעתם. עד כה יכלו חרשים לפנות למד"א באמצעות מכשיר פקס בלבד.

 

המספר למשלוח הודעות sms הוא 052-7000-101. החירש או כבד השמיעה הזקוק לעזרה צריך לשלוח בהודעה את הפרטים הבאים: שם מלא, כתובת מלאה ואת פרטי המקרה.

 

לילך סוויסה, מנהלת ארגון "קהילה נגישה בשדרות" המטפלת בכ-70 נכים ולקויי שמיעה - כמחציתם בעקבות פגיעות באוזניהם בשל רקטות הקסאם - בירכה על השקת השירות החדש. "זו עזרה גדולה מאוד, משום שאלו אנשים חסרי אונים", אמרה סוויסה. "אין לחירשים איך להגיב. אם אין לידם אדם שיודע לתרגם שפת סימנים, הם לא יכולים לקבל עזרה אפילו משכן. sms בשביל חרשים זה דבר גדול, כמו ברז המים הראשון שהגיע לדרום".

 

בד בבד עם הברכות ציינה סוויסה כי הבעיה העיקרית העומדת בפני ציבור לקויי השמיעה בשדרות אינה הזמנת אמבולנס במקרה חירום, אלא קבלת עזרה מפסיכולוגים ואנשי מקצוע.

 

לאבי שיטרית משדרות ארבעה אחים חירשים שמתגוררים אצל האם ששמיעתה תקינה. האחים נעזרים במכשירי זימונית (ביפר), שבהם הם מקבלים התרעה מפיקוד העורף בעת שנשמעת אזעקת "צבע אדום". שיטרית: "אם יקרה לאמא שלי משהו, הם לא יכולים להזעיק אמבולנס, משטרה - כלום. שירות כזה הוא בשורה טובה מבחינתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אמבולנס ב-sms. אילוסטרציה
צילום: אמיר כהן
מומלצים