שתף קטע נבחר

דצ'יה לצעירים, עירוניים

מי חשב שתוך שנים ספורות, תהפוך דצ'יה למותג הרווחי ביותר של קונצרן רנו, עם צמיחה שנתית שמתקרבת ל-20%. ובכן, כנראה שקרלוס גוהן חשב

למרות תדמית אפורה ומכוניות זולות ועממיות שהיא אמורה לייצר, דצ'יה היא מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר כיום של רנו: ב-2007 צמחו מכירות היצרנית הצנועה בקצת יותר מ-17%, זאת לעומת עלייה של 0.9% בלבד שרשם מותג רנו. ב-2008 - עם הכניסה למספר שווקים חדשים במערב אירופה - צופים מנהלי רנו צמיחה גדולה עוד יותר למכירותיה של דצ'יה. לכן, רק טבעי שתערוכת ז'נבה תשמש לה כבמה להצגת דגם חדש: סאנדרו (Sandero) - האצ'בק על בסיס פלטפורמה B המוכרת של רנו.


צילם: יואל פלרמן

 

ההסבר לסאנדרו, שעושה את השימוש הטבעי ביותר ברצפת הקליאו, עשוי ממיטב הז'רגון השיווקי: "הסאנדרו מיועד לצעירים הגרים בעיר", אומר פרנסואה סאלבה, מנהל המוצר, "כאלו שהעיצוב חשוב להם, והדרישות הפרקטיות שלהם פחות תובעניות מאשר מבוגרים שרוכשים את הלוגאן. גם הממדים הקומפקטיים יותר מתאימים לעיר". הסאנדרו היא הדגם החמישי של דאצ'יה, אחרי הלוגאן, לוגאן MCV (גרסת סטיישן, שבעה מושבים), לוגאן-ואן ולוגאן פיק-אפ.

 

כיאה ליצרנית של מכוניות בסיסיות וזולות, היצע המנועים כולל שני דיזל (1.5 ליטר עם 70 או 85 כ"ס) ושני בנזין (1.4 ליטר עם 75 כ"ס, 1.6 ליטר עם 90 כ"ס). התיבה הידנית זהה לדגמי דצ'יה האחרים. מעניין לציין שהגרסה הבסיסית ביותר של הסאנדרו אינה מצוידת בהגה כוח, וזאת במטרה להציע אותה במחיר נמוך במיוחד. אגב, זוהי המכונית הראשונה של דצ'יה המצוידת במערכת סיול בבלימת חירום (EBA).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים