שתף קטע נבחר

יפנאוטו: הרווח הנקי גדל פי עשרה ב־2007

הרווח הנקי של יבואנית סובארו הסתכם ב־56 מיליון שקל, עלייה של 35.5% לעומת שנת 2006. יפנאוטו מעוניינת, עם התייצבות השוק, להנפיק 25% מהון המניות שלה

יבואנית סובארו יפנאוטו מסרה ב־2007 יותר מ־10 אלף כלי רכב, עלייה של 35.5% לעומת 2006. נתון זה מאפשר לחברה לשמור על מעמדה כמפיצת הסובארו בעלת נתח השוק הגדול ביותר - 5.2% - בשוק הרכב הישראלי.

 

הכנסות החברה גדלו ב־2007 ב־34.6% והן הסתכמו ב־1.1 מיליארד שקל. הרווח הגולמי גדל ב־79% לעומת 2006 והוא הסתכם בכ־180 מיליון שקל, שמייצגים רווחיות גולמית של כ־15%. הרווח התפעולי ב־2007 בחברה היה 124.3 מיליון שקל - עלייה של 142%. נתון זה מייצג רווחיות תפעולית של 10.8%. הרווח הנקי של החברה גדל פי עשרה והסתכם ב־56.3 מיליון שקל.

 

ליפנאוטו יש תוכנית מגירה ותשקיף מוכן להנפקת כ־25% מהון המניות למסחר. עם התייצבות השווקים הפיננסיים החברה תוציא את התוכנית לפועל. את ההנפקה יוביל בית ההשקעות אי.בי.אי.

 

מנכ"ל החברה אלי דוד הציג את תוצאותיה הכספיות בחדרו, העמוס בפרסים שקיבלה החברה מסובארו העולמית, תוך שהוא מביע סיפוק רב מהנתונים המדווחים. "העלייה של 35.5% במכירות כלי רכב של החברה הנה גבוהה מצמיחת כלל השוק הנאמדת בכ־27.8%", אמר דוד. "מגמת הצמיחה צפויה להימשך גם ב־2008 הודות לביקוש הגבוה בשוק לדגמים המרכזיים של החברה". דוד טען כי הגידול במכירות ניכר בכל דגמי החברה ובראשן ה־B4 החדשה, שנהפכה לרכב המנהלים המוביל בקבוצה, עם גידול של למעלה מ־56% בהיקף המכירות.

 

דוד הוסיף כי סל המוצרים של סובארו כיום הוא חסר ביחס למתחרים, מאחר ולסובארו אין מכוניות סופר־מיני, טנדרים וכלי רכב מונעים בדיזל. "בכוונת החברה לשפר את התמהיל, וכבר ב־2008 צפויים להגיע דגמים חדשים מונעים בדיזל", הוא אומר. "בעתיד הרחוק יותר יגיעו גם מכוניות המיני". לדבריו, תמהיל מאוזן בין מכוניות ליסינג וכלי רכב פרטיים מסייע לדו"חות, כמו גם הגדלת היקף מכירות כלי הרכב היקרים יותר, כגון דגם ה־B9 TRIBECA, רכב ה־SUV שהוא הפרימיום של החברה ומכוניות הפנאי והספורט היוקרתיות כגון ה־OUTBACK והאימפרזה טורבו WRX.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים