שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    נפטר "הקיבוצניק" של רסק העגבניות
    כל מי שרכש ב-40 השנים האחרונות רסק עגבניות התוודע, קרוב לוודאי, לפניו המשופמות של יום טוב נורדיה. האיש שהפך לסמל החקלאות העברית נפטר בגיל 77. "אבא היה 'ההוא עם השפם והעגבניות' עד לרגע האחרון", אומרת בתו

    אין כמעט איש בישראל שלא מכיר את פניו של יום טוב נורדיה. כל מי שביקר במכולת השכונתית או במרכול הסמוך לביתו התוודע לפניו של האיש עם השפם ובגדי הקיבוצניק, שתמונתו עיטרה את מוצרי העגבניות "טל וטרי ישר מן השדה". הבוקר (יום ב') נפטר נורדיה ממחלה קשה והוא בן 77. "כולם ידעו מי הוא לכל מקום שהוא הלך, אבא היה 'ההוא עם השפם והעגבניות' עד לרגע האחרון", אומרת בתו שני.

     

    ספק אם מישהו בחברת מילוז, יצרנית מוצרי העגבניות "טל וטרי", האמין שפרסומת שצולמה לפני כ-40 שנה לקופסאות שימורים של רסק עגבניות, בהשתתפות נהג אוטובוס אגד, תהפוך לאייקון מצליח שכזה, סמל לציונות ולחקלאות עברית. "הוא היה סמל חזק מאד של טל וטרי", מספר עמוס כהן, שהיה בעבר סמנכ"ל מילוז, החברה שמייצרת את הרסק. "קשה לזכור עוד סמל שהחזיק כל כך הרבה זמן".


    נורדיה (במרכז) עם בני משפחתו ביום הולדתו ה-76

     

    המפגש של יום טוב נורדיה והעגבניות אירע לגמרי במקרה. פרסומאי שתכנן קמפיין לשיווק מוצרי העגבניות, ראה את נורדיה, אז נהג אוטובוס אגד בקו מתל-אביב לאילת, והחליט שהוא האיש המתאים לפרסומת. נורדיה הולבש בבגדי קיבוצניק, אף שמעולם לא היה כזה, ובידיו הונח ארגז ובו שלל עגבניות אדומות. מאז השתנו חייו.

     

    "לאן שרק הלכנו, כולם זיהו אותו וידעו מי הוא", מספרת הבת שני. "קראו לו 'ההוא עם השפם והעגבניות' ואבא היה מאד גאה בהצלחה הזו". לדבריה, נורדיה מעולם לא חשב שהפרסומת תצליח כל כך. "אף אחד לא חשב שזה יגיע לכאלה מימדים ושהתמונה של אבא תתפרסם בכל מקום. מכרים שהיינו פוגשים ואנשים שהיו באים אלינו, תמיד היו מזהים אותו עם הפרסומת".

     

    העגבנייה, מספרת שני, היתה מאז ירק סמלי בבית המשפחה בראשון לציון. "אבא אהב עגבניות אבל כמו כל אדם, לא באופן מיוחד. יחד עם זאת, היה לו בחדר השינה תמונה גדולה מקרטון של דמותו מהפרסומת".

     

    עמוס כהן הוסיף כי "הוא היה המותג הכי חזק שלנו. כשעשינו בדיקות וסקרים מצאנו שכולם מזהים את החברה עם הקיבוצניק עם השפם, למרות שיום טוב נורדיה לא היה קיבוצניק יום אחד בחייו. הוא נראה היה כל כך מתאים לדמות ולכן זה הצליח. הלוגו שלו ימשיך להתנוסס גם בעתיד".

     

    המידע הראשוני הגיע באימייל האדום

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים