שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נציגת דפי זהב ללקוח: "קנינו תוצאות חיפוש בגוגל"
    לקוח שהתעניין ברכישת פרסום במדריך דפי זהב שמע מנציגת המכירות כי החברה קנתה תוצאות חיפוש בגוגל. דפי זהב: הנציגה טעתה

    האם גוגל מוכרת את תוצאות החיפוש שלה? על פי נציגת מכירות של "דפי זהב", התשובה היא כן. כך על פי שיחה שתועדה על ידי לקוח שהתעניין בפרסום במדריכי דפי זהב.

     

    נציגת דפי זהב פנתה ללקוח, והציעה לו לרכוש רישום במדריך באתר החברה, תחת הסיווג של "דיור מוגן". בהמשך השיחה מנתה לו הנציגה את היתרונות בפרסום במדריך, ואמרה כי "קנינו בגוגל את המיקום - בין הראשונים שנכנסים אליהם", וציינה מפורשות כי מדובר בתוצאות שאחרי ה"קישורים הממומנים".

     

    האזינו לחלק מהשיחה, שהוקלטה על ידי רשת SEOweb לקידום אתרים, שחשפה את הסיפור באתרה. הנציגה עוד הסבירה לו כי בחיפוש של המילים "דיור מוגן" במנוע החיפוש - האתר של דפי זהב יעלה, מה שיקדם גם את העסק שלו. 

     

     

    אי אפשר לרכוש תוצאות חיפוש

    מנוע החיפוש של גוגל, כמו כל מנועי החיפוש הגדולים, מבוסס על אלגוריתם שמנסה לפענח איזה אתר רלוונטי יותר מאחר בהקשר של מילות חיפוש מסויימות. הדרך היחידה להגיע למעלה היא באמצעות תכנון ובניה נכונים של האתר, וקידומו ברשת באמצעות קישורים החוצה ואל האתר. מכיוון שדפי זהב הוא אתר גדול עם תנועה רבה, סביר להניח שבהרבה מקרים הוא יופיע בתוצאות הראשונות, אם כי זה לא הכרחי. מספיק שמספר בלוגים יקשרו לעמוד מסויים במילים "דיור מוגן", בשביל להדיח את דפי זהב מהמקום הראשון.

     

    לפחות באופן רשמי, גוגל לא מוכרת תוצאות חיפוש וכמעט שלא מתערבת בהם, למעט מקרים בהם היא נדרשת להסיר תוצאות חיפוש בעייתיות מבחינה חוקית, או בענישה שגוגל נוקטת נגד חברות שפועלות בשיטות מוגזמות לקידום האתרים.

     

    בכל מקרה, לא ידוע על מקרים בהם גוגל הקפיצה אתר למקום הראשון באופן מלאכותי, בתשלום או שלא בתשלום. החברה  מוכרת רק קישורים ממומנים, המסומנים בצבע אחר ובנפרד מתוצאות החיפוש. 

     

    תגובת דפי זהב: הנציגה טעתה

    מקבוצת דפי זהב נמסר: "(אתר) דפי זהב ...מכיל מידע רב ועשיר, ולכן מנוע החיפוש של גוגל מציג תוצאות רבות מתוך דפי זהב באופן גנרי בחיפושים רבים ובמקומות גבוהים, ובכלל זה גם בעולם בתי האבות והדיור המוגן.

     

    מן המפורסמות היא שלא צריכה הוכחה כי לא ניתן לרכוש 'מקומות' בתוצאות החיפוש של גוגל אלא במודעות המילים (adwords). נציגת המכירות המוזכרת בהקלטה, טעתה בהבנתה את עולם מנועי החיפוש ולכן כל העניין הוא רוב מהומה על לא מאומה".

     

    תגובת גוגל

    מחברת גוגל נמסר בתגובה: "תוצאות החיפוש של גוגל הן אובייקטיביות ואוטומטיות. אין בהן מגע יד אדם, והן אינן ניתנות לקניה או מכירה. חברה הטוענת כי היא מוכרת קישור או מיקום בתוצאות הטבעיות מטעה את הציבור. גוגל מאפשרת למשתמשים לרכוש מודעות בשולי המסך, המודעות ותוצאות החיפוש אינן קשורות בשום צורה ודרך, ולגוגל יש צוותים נפרדים לחלוטין המטפלים בכל אחת מהן".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים