שתף קטע נבחר

פסח וחגיגות ה-60 מעלים את הביקושים לפרסום

פסח המאוחר, חגיגות ה–60 למדינה, הקיץ המתקרב ואולי גם מלחמת החרדים בדודי ויסמן מעוררים את השוק, וחברות רכש המדיה מדווחות על ביקושים ערים להעלאת קמפיינים חדשים

מלחמת החרדים בדודי ויסמן, חג הפסח שמאחר לבוא וחגיגות ה־60 למדינה - כל אלה מובילים את המפרסמים לצאת בקמפיינים חדשים. חברות המדיה, העוסקות ברכישת זמן האוויר ושטחי הפרסום, מדווחות על ביקושים גבוהים מצד לקוחותיהם להישאר בתודעה הצרכנית.

 

המפרסמת המובילה: שטראוס

מנתוני חברת המידע יפעת בקרת פרסום עולה כי קבוצת שטראוס מובילה בפרסום בטלוויזיה מאז תחילת חודש אפריל, לפי בדיקה של דקות פרסום. הקבוצה פרסמה בהיקף של שש שעות וארבע דקות. אחריה נמצאת תנובה, שרכשה זמן פרסום בהיקף של חמש שעות ושבע דקות. מפרסמת גדולה נוספת היא רשת קסטרו, שרכשה שלוש שעות וארבעים וארבע דקות פרסום.

 

במודעות העיתונים היתה זו המלחמה של רבוע כחול לשמור על קהל לקוחותיה בשפע שוק שהובילה אותה לפרסם בהיקף של 21,525 אינץ' מאז תחילת חודש אפריל. מפרסמת גדולה נוספת שנערכת לעונת הקיץ היא רשת אלקטרה מוצרי צריכה, שפרסמה בעיתונות בהיקף של 20,216 אינץ'. רשת ענק המזגנים רכשה מודעות פרסום בהיקף של 18,353 אינץ'.

 

"תפוסה מלאה עד ערב החג"

התעוררות שוק הפרסום צפוייה להוביל גם לחג רווי קמפיינים פרסומיים למרות שבאופן מסורתי ימי חול המועד מאופיינים בירידה משמעותית של היקפי הפרסום. אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת: "אנחנו עדים לתפוסה מלאה של המפרסמים עד ערב החג, וגם לאחריו. חודשים מאי־יולי הם החודשים העמוסים יותר מבחינת הפרסום. זה הזמן של המפרסמים לצאת בקמפיינים לפסח ויום העצמאות מצד אחד ומצד שני המפרסמים בקטגוריות של משקאות, גלידות, נסיעות לחו"ל, מתחילים אף הם להיערך לקיץ".

 

לדברי טוביהו, נובעים הביקושים הגדלים גם מרצף קמפיינים פרסומיים שעולים כבר עתה ואמורים להמשיך עד חג העצמאות ועומדים בסימן חגיגות ה־60 למדינה, זאת לעומת שנים קודמות בהם הסתפקו המפרסמים הרלוונטים בפרסום למוצרי המנגל השונים.

 

גבי אטל, סמנכ"ל חברת המדיה זניט מקבוצת באומן בר ריבנאי, מדבר על סיבה נוספת להתעוררות שוק הפרסום - משחקי הכדורגל יורו 2008, שישודרו ביוני בערוץ 10. לדבריו, המשחקים רלבנטיים בעיקר למפרסמים המחפשים את הקהל הגברי בטלוויזיה. "נוצר רצף של ביקושים גבוהים לפרסום, שמתחיל בפסח ויום העצמאות וממשיך במשחקי היורו שמהווים אירוע טלוויזיוני משמעותי שמאפשר למצוא בטלוויזיה את הקהל הגברי, שבדרך כלל אינו חלק מהדנ"א שלה".

 

אטל מוסיף עוד כי מאז 2007 קשה יותר לדבר על עונתיות בשוק הפרסום, והוא אף קשה יותר לחיזוי. "מאז 2007 ראינו שחודשים שהיו בעלי ביקושי יתר או חסר מצד המפרסמים התנהגו שונה מחודשים מקבילים בשנים קודמות", הוא אומר. לדבריו, חברות המדיה למדו לנצל את התקופות שבהן הביקושים נמוכים יותר ולייצר בולטות עבור לקוחותיהן השונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיוון פרג
שטראוס: המפרסמת הראשית
צילום: סיוון פרג
מומלצים