שתף קטע נבחר

בפרסומי מבצעים קיימות הטעיות של צרכנים

רשות ההסתדרות לצרכנות דורשת מהממונה על הגנת הצרכן לפעול להעמדת העבריינים לדין. טוענת כי מבדיקה שערכה עולה כי במבצעים של '1+1' לא מצוין המחיר הקודם או לא מוצג מחיר כלל ופריטים בתשלום מוצגים כ"חינם"

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, פנה השבוע במכתב אל הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, והיפנה את תשומת לבו לכך שבפרסומי המבצעים לקראת חג הפסח קיימות הטעיות רבות של צרכנים, דבר המנוגד לכאורה לדרישות החוק.

 

במעקב שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות נמצא כי ברשתות שיווק ובפרסומיהם ישנן הטעייה של צרכנים.

 

כך, למשל, נמצא כי בחנויות מסוימות לא הוצג הצגת המחיר הקודם ליד מחיר המבצע כדי לאפשר לצרכנים לשפוט את כדאיות המבצע. כמו כן, נמצא כי במסגרת הצגת מבצע פריט שני חינם (1+1), לא צוין על גבי המדף את המחיר של הפריט הבודד, המחיר הקודם או ללא ציון מחיר כלל

 

בנוסף, נטען, ציון המלה "חינם" במבצעים כאלה (1+ 1) הוא הטעייה מפני שבפועל שום דבר אינו ניתן בחינם, והצרכנים משלמים עבור רכישת הפריטים הללו. במקומות מסוימים מצוינת ההנחה באחוזים בלא ציון מחיר כלשהו, מחיר קודם ומחיר מבצע.

 

לוינסון מוסיף במכתב כי "פרקטיקות אלו ודומותיהן, שיש בהן כדי להטעות את ציבור הצרכנים, אינן בגדר חידוש בתחום הצרכנות בישראל, אלא שלקראת חגים, נראה כי הן מתרחבות ומחמירות. בשל כך, ציבור הצרכנים בהמוניו נפגע עוד יותר מהרגיל, וזאת עקב הגדלת היקפי הקניות בימי חג".

 

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון דורש מהממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, להפעיל את סמכויותיו על פי החוק, למנוע את המשך ההתנהלות הבעייתית הזאת מצד סוחרים, לחקור את מבצעי העבירות, ולפעול למיצוי הדין איתם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון YNET
מבצע. אמת בפרסום?
ארכיון YNET
מומלצים