שתף קטע נבחר

גוגל מפתחת מנוע חיפוש תמונות

בניגוד למנוע החיפוש הקיים לאיתור תמונות על פי שם או טקסט המופיע מסביב, מפתחים בגוגל כלי שידע לנתח גם את תוכן התמונה. החיסרון: השיטה עדיין לא ישימה על הרשת כולה

חוקרים בגוגל מפתחים טכנולוגיה לחיפוש תמונות המקבילה ל-PageRank, האלגוריתם בעזרתו מדרגת ענקית החיפוש את האתרים ברשת, כך מדווח הניו-יורק טיימס.

 

ביום חמישי האחרון הציגו החוקרים מטעם גוגל, יושי ג'ינג ושומיט בלוג'ה, בכנס טכנולוגי בבייג'ינג, את האלגוריתם לחיפוש תמונות, אותו היא מכנה VisualRank. האלגוריתם משלב תכונות של זיהוי תמונה ויודע להשוות בין מספר תמונות הדומות זה לזו.

 

למרות שחיפוש התמונות קיים במנועי חיפוש מסחריים רבים, כולל Google Images, התוצאות הופקו עד היום באמצעות רמזים מהטקסט שסובב אותן, מאחר שהטקסט קל יותר לפענוח באמצעות תוכנת מחשב. אך מדובר בפתרון עוקף בלבד, וחוקרים טוענים כי התחום נותר בגדר בעיה מדעי המחשב שאין לה פתרון מוחלט.

 

אי אפשר לסרוק את כל התמונות ברשת

המחקר, המכונה "PageRank לחיפוש תמונות", התמקד בתת-מאגר המורכב מתמונות שכבר נסרקו על-ידי מנוע החיפוש - הסיבה לכך היא עלויות התפעול הגבוהות הנדרשות כדי לסרוק ולנצח כמויות גדולות של מידע ויזואלי דיגיטלי. סריקת כל התמונות ברשת, אומרים החוקרים, היא רעיון שאינו בר מימוש בינתיים. מספר התמונות שאונדקסו ב-Google Images, אגב, לא נחשף על-ידי גוגל, אך נחשב לאינדקס התמונות הגדול בעולם.

 

בניסוי שערכו החוקרים, במסגרתו השוו בין תוצאות חיפוש של מילים פופולריות ב-Google Images לאלו שהופקו באמצעות חיפוש עם האלגוריתם החדש, האלגוריתם הניב 83 אחוז פחות תוצאות בלתי רלוונטיות.

 

עם זאת, מומחים לזיהוי תמונה מטילים ספק ביכולתה של גוגל ליישם את השיטה על כמויות גדולות מאוד של תמונות ועל האינטרנט כולו. בשלב זה גוגל לא מודיעה על תוכניות להשיק את הפיתוח כשירות לגולשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתמקדת בתמונות. גוגל
צילום: איי פי
מומלצים