שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ראיון: היוצרים הישראלים של Flash Portal
    עידו טל בן ה-16 וחן מצ'ולסקי בן ה-19 לא חשבו שמשחק הפלאש שפיתחו ביחד יצליח, אך אחרי יותר מ-5,000,000 הורדות, רשימת פרסים ארוכה ודואל מחמיא מחברת משחקים מובילה, אפילו הם השתכנעו
    הסיפור של עידו וחן התחיל כשחברת Valve חשפה את המשחק Portal, עם סרטון מקדים ראשון וכמה תמונות מסך. השניים, מעריצים מושבעים של סדרת Half-Life (ש-Portal נמכר עימו בחבילה אחת, המכונה Orange Box) ומשחקים של Valve באופן כללי, פשוט לא יכלו לחכות למשחק החדש, והחליטו לספק את הסקרנות בדרך ייחודית - לפתח גרסת פלאש דו ממדית ל-Portal.

     

    עוד ב-Vgames: הביקורת ל- Portal (המקורי) - ציון: 82

     

    אחרי מספר חודשים של עבודה מאומצת, תכנות של עידו ועיצוב שלבים ואומנות של חן, יצא לאוויר העולם משחקון הפלאש המוצלח Portal: The Flash Version, שקצר כמעט בן לילה שבחים, גרף פרסים מכל האתרים המובילים בתחום משחקי הפלאש, והגיע למיליוני שחקנים מרוצים. בשונה מהמשחק המקורי, אין צורך בחומרה יקרה כדי להריץ את Portal - הודות לשימוש ב-Flash, המשחק נגיש כמעט לכל גולש.

      

    השניים עבדו אך ורק דרך האינטרנט, ולמעשה כשפגשנו אותם בכנס המשחקים GameIS 08 בפסח זו היתה הפעם הראשונה שהם פגשו זה את זה - פנים מול פנים.

     

    לא התקבל למגמת מחשבים בתיכון

    עידו טל, בן 16, הוא תלמיד תיכון "מטרו-ווסט" רעננה בכיתה י'. "המחשב הוא חלק בלתי נפרד מחיי", הוא אומר. "אני גיימר

    בדם, כרגע ממוקד על ה-PC אבל יש לי גם PSP ו-DS (קונסולות משחקים ניידות) עם ספריית משחקים מקוריים מכובדת. הבא בתור כנראה יהיה ה-360 Xbox. תמיד התעניינתי בפיתוח משחקים, ולפני בערך שנתיים התחלתי לתכנת בפלאש באופן רציני. אחר כך הקמתי ביחד עם חן את סטודיו We Create Stuff והתחלנו לעבוד".

     

    "סיפור מצחיק", אומר עידו, "בשנה שעברה ניסיתי להתקבל למגמת מחשבים בשני תיכונים שונים ולא התקבלתי. השנה, אחרי יציאת המשחק, לקח לי חמש דקות לשכנע את המורה למדעי המחשב באחת המגמות האלה שאני מתאים", הוא מציין.

     

    חן, המבוגר בן השניים, הוא בן 19 שסיים לאחרונה תיכון. "בינתיים יש לי זמן פנוי לעשות את כל מה שאני אוהב. אני גיימר מושבע והמחשב הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. אני אוהב כל דבר שקשור ליצירה, גם במחשב וגם בידיים - ציור, פיסול, אנימציה, בניה, כל דבר בסגנון".

     

    השניים לא חששו מתביעה על שימוש במותג של חברת המשחקים Valve. מכיוון שלטענתם, הוא לא פוגע במכירות של החברה בשום צורה. באופן כללי, הם אומרים, Valve ידועה בתור חברה שעושה שימוש חכם בקהילה שלה ומעודדת את המעריצים לבנות מודים המבוססים על משחקי החברה, כדי להגדיל את בסיס המשתמשים.

     

    השיא היה מייל מחמיא שהשניים קיבלו מג'יפ ברנט, מפתח בכיר ב-Valve. "אהבתי מאוד את Portal בגירסת הפלאש. היו הרבה דיבורים עליו במסדרונות אצלנו. כל הכבוד לשניכם", כתב ברנט. "מאז חן מתכתב עם ג'יפ במייל הרבה, והבנתי הם בקשר הדוק. במיוחד אתמול, אחרי שחרור המפות החדשות שחן עיצב, חן אמר שג'יפ שלח את המפות של חן לכל הצוות", אומר עידו בחיוך.

     

    איזה ידע טכני דרשה מכם העבודה על Portal? האם למדתם כלים חדשים תוך כדי הפיתוח?

    עידו: אפילו לטובים זה ייקח זמן. בתחילת העבודה היה לי ידע די בסיסי בשפה ActionScript 2, אבל למדתי המון בתהליך הפיתוח. היו אתגרים תכנותיים שלפני הפרוייקט הייתי בטוח שנתקע בהם ונעצור, אבל עברנו אותם ובהצלחה. 

     

    חן: אני עובד עם פלאש ועם עיצוב כבר כמה שנים, תכנות הוא לא הצד החזק שלי.

     

    היו לכם משחקים אחרים קודם לכן? מה הפרוייקטים העתידיים שלכם?

    חן: בעבר עבדתי רק על סרטוני פלאש. סדרת "פיגור של שבע בבוקר", שני סרטוני פלאש מצחיקים שהכנתי עם עידו וזכו להצלחה רבה. כרגע אני עובד, יותר נכון מסיים לעבוד, על חבילת מפות ל-Portal שמבוססת על משחק הפלאש שלנו. החבילה יצאה ממש מושקעת וגדולה - יותר משעתיים משחק, חבילת הרחבה של ממש למשחק.

     

    אחר כך אני מתכוון להמשיך לעבוד על מוד אימה משלי, המבוסס על מנוע HL2 שייקרא Nightmare House 2. הראשון היה חבילת מפות קטנה ששחררתי ב-2005 ועד היום אנשים משחקים בה ומגיבים עליה.

     

    עידו: בניתי כמה משחקי פלאש קטנים שבסופו של דבר לא יצאו לרשת בגלל מטרות שאפתניות מדי. בנוסף התעסקתי באנימציה ועיצוב, במיוחד כשעבדתי עם חן על "פיגור של שבע בבוקר" שהיו סרטונים קומיים וחסרי כל מטרה. אני כרגע עובד על משחק פלאש חדש, בינתיים בכוחות עצמי, המשלב אסטרטגיה בזמן אמת ויריות בדו-ממד. אני מקווה לשחררו בקיץ הקרוב

     

    עוד ב-Vgames: האם ל- GTA IV באמת מגיע 100 עגול?

     

     

    איך אתם ממליצים לצעירים ישראלים שרוצים להשתלב בתחום הפיתוח להתחיל, ואיך אתם רואים את העתיד שלכם בתעשייה?

     עידו: ללא ספק, מוטיבציה. אם יש צוות חזק שדוחף קדימה, זה יקרה - ופשוט כך, לא לוותר. כפי שציינתי, כמות הידע שהייתה לי בתחילת הפיתוח מגוחכת, אבל עם החודשים למדתי המון והצלחתי לתכנת את המשחק בעצמי. אני מתכוון להמשיך לפתח ולבנות, ואני רואה את עצמי ממשיך להתקדם בתעשייה הישראלית ואחר כך גם בחו"ל.

     

    חן: פשוט תעשו את זה ואל תעצרו. גם אני וגם עידו נכנענו בדרך המון פעמים, אבל כל אחד דחף את השני והכריח אותו להתקדם. למצוא שותף טוב עוזר המון. גם אני רוצה להמשיך לפתח, וחבילת המפות ל-Portal שעכשיו סיימתי היא צעד ענק.

     

    אם הייתם קונים היום קונסולה חדשה, באיזו הייתם בוחרים?

     

    עידו: Xbox 360, בגלל ספריית המשחקים והשירות המקוון.

    חן: Xbox 360, מאותה סיבה בדיוק.

     

    מהם המשחקים האהובים עליכם?

    עידו: קשה להחליט. כל משחקי Half Life והמודים שלהם במקום הראשון, ואחר כך Warhammer 40K: Dawn of War ו-Diablo 2.

     

    חן: כל משחקי Half Life. ואני גם ממש אוהב את סדרת Command and Conquer ואת Guild Wars, אפילו שאני משחק בו פחות בימים אלה.


    פורסם לראשונה 06/05/2008 18:46

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים