שתף קטע נבחר

סלקום: רווח נקי של 273 מיליון שקל ברבעון

סלקום מכה את תחזיות האנליסטים, עם גידול של 31.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו ב-10.95% והסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל, בשל גידול בזמן האוויר ובמכירת מכשירים גם יחד

סלקום מכה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווח הבוקר (יום ד') על רווח של 273 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. מדובר בגידול של 31.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

האנליסטים חזו רווח של 208-201 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2008. החברה הודיע כי תחלק 258 מיליון שקל דיבידנד לבעלי המניות שלה.

 

הרווח התפעולי לרבעון הראשון של 2008 גדל ב-22.2% והגיע ל-424 מיליון שקל. הרווח התפעולי כולל, בין היתר, רווחים חד-פעמיים בסך של כ-19 מיליון שקל, המיוחסים בעיקר למכירת מספר קנים תת-קרקעיים לסיבים אופטיים ולמכירת הקרקע במודיעין.

 

הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) גדל ב-11% ברבעון הראשון והסתכם ב-593 מיליון שקל. שיעורו מההכנסות עמד על 37.2% ברבעון הראשון לעומת 37.1% ברבעון המקביל אשתקד. גם ה-EBITDA של סלקום גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו רווח EBITDA של 504 מיליון שקל עד 510 מיליון שקל.

 

הכנסות סלקום ברבעון הראשון של 2008 הסתכמו ב-1.595 מיליארד שקל, צמיחה של 10.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת כי הגידול נבע הן מגידול של 5.8% בהכנסות משירותים, כלומר זמן אוויר, הן מגידול של 53.9% בהכנסות ציוד קצה.

 

הגידול בהכנסות משירותים קוזז באופן חלקי כתוצאה מירידת תעריפי הקישוריות ומהשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האויר. הגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה נבע בעיקרו מכמות מכשירים גדולה יותר שנמכרה במהלך הרבעון הראשון של 2008, ומעלייה במחיר המכירה הממוצע למכשיר, כתוצאה ממספר רב יותר של מכשירי דור שלישי מתקדמים שנמכרו במהלך הרבעון הראשון של 2008. יש לציין כי רבעון זה גם הושפע מרפורמת ניידות המספרים, שבמסגרתה ניסו המפעילים למשוך לקוחות או לשמר אותם אצלם, באמצעות סבסוד עמוק של מכשירי קצה.

 

בזווית התפעולית הוסיפה החברה ברבעון ראשון 33 אלף מנויים חדשים, מתוכם 23 אלף מנויי Post-paid. בסיס הלקוחות של החברה לסוף הרבעון עמד על כ-3.096 מיליון לקוחות. ברבעון הראשון של 2008 נוספו לחברה כ-104 אלף מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-523 אלף מנויים, או 16.9% ממצבת המנויים הכוללת של החברה.

 

תוצאות השיא בשנה שעברה

במרס השנה דיווחה סלקום על תוצאות שיא ל-2007, עם צמיחה של 7.6% בהכנסות לרמה של 6.05 מיליארד שקל. הרווח הנקי השנתי גדל ב-56.2% לעומת 2006 והסתכם ב-873 מיליון שקל.

 

רווחי ה-EBITDA (רווח לפני מס, מימון, פחת והפחתות) גדלו בכ-13.5% והסתכמו ב-2.11 מיליארד שקל, ושיעורם מסך ההכנסות עלה ל-35% מ-33.2% ב-2006. הרווח התפעולי גדל ב-29.7% והסתכם ב-1.34 מיליארד שקל. תזרים המזומנים הפנוי צמח ב-27.1% והסתכם ב-107 מיליארד שקל.

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו ב-1.58 מיליארד שקל, גידול של 10.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006. הרווח הנקי גדל ב-31.7% והסתכם ב-183 מיליון שקל.

 

הרווח התפעולי לרבעון הרביעי של 2007 גדל ב-22% לעומת הרבעון המקביל ב-2006 והסתכם ב-283 מיליון שקל. ה-EBITDA ברבעון הרביעי גדל ב-10.8% והגיע ל-482 מיליון שקל (30.4% מההכנסות).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא
צילום: אלוני מור
מומלצים