שתף קטע נבחר

שילמת ולא קיבלת? קבל החזר מחברות האשראי

ועדת הכלכלה אישרה רפורמה לקריאה שנייה ושלישית לפיה, בעל הכרטיס יוכל לבטל עסקה שנעשתה בתשלום אחד, ולקבל את כספו בחזרה אם לא קיבל תמורתו מוצר או שירות. החוק צפוי לקבל את אישור הכנסת בימים הקרובים

ועדת הכלכלה אישרה אתמול (שני) רפורמה שמרחיבה את ההגנות על בעלי כרטיסי אשראי. תיקון בחוק כרטיסי אשראי שאושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית לפי הצעת הממשלה, יאפשר לבעל הכרטיס לבטל עסקה שנעשתה בתשלום אחד, ולקבל את כספו בחזרה אם הוא לא קיבל את המוצר שרכש או את השירות שהזמין. עד כה ניתן לבטל רק עסקה שנעשתה בתשלומים.

 

החוק החדש שיאושר סופית במליאת הכנסת בימים הקרובים מחייב את חברת האשראי לתת לבעל הכרטיס את ההחזר הכספי אם הספק פשט את הרגל, או חדל מכל סיבה שהיא לספק את המוצר שנעשה בעסקה וגם לא מחזיר את הכסף.

 

הסכמת בית העסק אינה נדרשת

עוד נקבע בחוק כי ניתן יהיה לבטל הוראת קבע שנעשתה בכרטיס אשראי בלי לקבל את הסכמת הספק. ביטול ההוראה ייעשה בהוראה ישירה של בעל הכרטיס לחברת האשראי, בדומה לאופן ביטולה של הוראת קבע בנקאית. עד כה הביטול חייב להיעשות מול הספק ובהסכמתו.

 

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר כי מדובר ברפורמה חיונית ככל שמתרחב השימוש בכרטיסי האשראי שנהפכו לחלק בלתי נפרד בחיי המסחר. לפיכך טוב שהצרכנים יזכו להגנה נוספת לא רק מפני שימוש לרעה שנעשה בכרטיס שלהם שנגנב או אבד, אלא גם במקרים שלא קבלו את מלוא התמורה בעסקה שעשו עם ספק המוצר או השירות.

 

עמותת אמון הציבור שתמכה ברפורמה ציינה היום כי תיקון החוק יחסוך מהצרכנים גם את ההתרוצצות אחרי הספקים כדי לקבל הסברים על חיובים שנעשו מצדם בכרטיסי האשראי בסכומים שחורגים מהמוסכם בעסקה הכוללים לא אחת עמלות שהספק מגלגל על הצרכן. החוק החדש שולל מהספקים את היכולת לחייב את חשבון הלקוח בכל סכום שימצאו לנכון.

פורסם לראשונה 19/05/2008 18:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
החוק יגן על הצרכן. יו"ר הועדה ארדן
צילום: אהוד קינן
מומלצים