שתף קטע נבחר

Nav N Go תמכור ליונדאי תוכנה ב-600 מיליון ד'

בלעדי ל"כלכליסט": מפתחת תוכנות הניווט הישראלית, הרשומה בהונגריה, חתמה אמש על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הקוריאנית. דודי ורניק, מייסד החברה: "זו דחיפה עצומה עבורנו. נשקול לרכוש חברות ישראליות להרחבת הפעילות"

חברת Nav N Go הישראלית, הרשומה בהונגריה, חתמה אמש (ב') על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם, חברת יונדאי הקוריאנית. ל"כלכליסט" נודע כי יונדאי תתקין את תוכנת הניווט בכל המכוניות החדשות שלה  - כ-4 מיליון כלי רכב בשנה, ובתמורה תשלם כ-600 מיליון דולר בכל שנה.

 

מייסד החברה, דודי ורניק, ציין כי העסקה היא רב־שנתית. לאור העובדה כי החברה מוכרת רישיונות לתוכנה ולא את התוכנה עצמה, הרי שבצד הכנסותיה אין לה כמעט הוצאות.

 

העסקה בין Nav N Go ליונדאי היא הראשונה שנערכת ישירות מול יצרנית רכב גדולה. עד כה הותקנו מוצרי החברה באמצעות מתקינות ייעודיות, כגון הרמן־בקר. באחרונה סגרה החברה הסכמים אסטרטגיים עם עשרות חברות, בהן סוני, HP, סמסונג ופנסוניק, שימכרו את מוצריהן עם תוכנת הניווט.

  

לפני כחודש דווח על מגעים מתקדמים של Nav N Go עם אפל, בדבר האפשרות לשלב את התוכנה במכשירי אייפון. מלבד מכשירי GPS ייעודיים, מחשבי כף יד וטלפונים סלולריים, פותחה גרסה גם לקונסולת המשחקים הניידת של סוני, PSP.

 

"העסקה עם יונדאי היא דחיפה עצומה בענף הרכב, והיא תקדם משאים ומתנים שלנו עם יצרניות רכב אחרות", אמר ורניק. חברת Nav N Go הוקמה ב-2004 על ידי דודי ורניק (52) וקובי הלפרין (56). החברה פיתחה את תוכנת הניווט iGo, המסוגלת להפוך תרשימי מפות לתמונה תלת-ממדית שנעה עם התקדמות הרכב.

 

כיום החברה מעסיקה 250 מהנדסי תוכנה במשרדיהּ שבודפשט, בירת הונגריה, ועוד כ-50 עובדים במשרדיהּ בהרצליה. באחרונה חשפה החברה את גירסה 8 של תוכנת iGo8, המאפשרת לצפות בתוואי השטח ולהציג הדמיה של מבנים בדרך. מייסדי החברה הינם ישראלי, וכך גם מרבית מחזיקי מניותיה. לשאלה בדבר "ישראליותה" של החברה, התבטא ורניק באומרו כי "חלק מפעילותינו נעשית בהונגריה, בשל מס החברות הנמוך משמעותית במדינה. עם זאת...אנו ממשיכים בהרחבת החברה בישראל". 

 

"עם סגירת העסקה עם יונדאי אנו בודקים את האפשרויות לרכוש חברות תוכנה, גם בישראל, כדי להגדיל את מספר המהנדסים בחברה ולצמוח במהירות", סיפר ורניק.

 

בראיון שהתקיים עמו לפני כמה שבועות אמר ורניק: "Nav N Go כבר קיבלה הצעות רכש לחברה בשווי שנע בין 4.5 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר, אבל אנחנו לא מעוניינים למכור כרגע". Nav N Go הוקמה מכספם הפרטי של ורניק והלפרין ובבעלותם המלאה, ומעולם לא גייסה הון מקרנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים