שתף קטע נבחר

התחרות גובה מחיר מבנק יהב

עליה של 42% בהוצאות פרסום ושיווק הקטינה את רווחי הבנק. הוצאות אלו פגעו בשורת הרווח הנקי מפעולות רגילות אשר הסתכמו בכ-11 מיליון שקלים לעומת 12 מיליון שקלים ברבעון הראשון אשתקד. עלייה בהוצאות הביאה לגיוס של 3,500 לקוחות ועליה מרשימה בפעילות השוטפת

 

הגברת התחרות של בנק יהב מול בנק דיסקונט, בעקבות המכרז לאספקת שירותים בנקאיים לעובדי המדינה, הגדילה את הוצאות השיווק והפרסום של הבנק ברבעון הראשון של שנת 2008. הוצאות הפרסום והשיווק של הבנק הסתכמו ברבעון ב-29 מיליון שקלים, ש-8.5 מיליון מהם נועדו לקדם את התחרות מול דיסקונט. הגידול בהוצאות הפרסום והשיווק הקטין את הרווח הנקי מפעולות רגילות (לא כולל רווחים חד פעמיים) שהסתכמו בכ-11 מיליון שקל לעומת 12 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

 

הבנק השקיע כ-2 מיליון שקל בפתיחת שמונה סניפים מתוך עשרים אותם הוא עתיד לפתוח עד סוף 2008.

 

סיום ההתקשרות עם המדינה גם פוגע בבנק יהב בשורת ההכנסות התפעוליות אשר ירדו בכ- 7% לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה, זאת בעיקר בשל ירידה בעמלה אשר שולמה עד כה לבנק מהמדינה. עם זאת חל גידול מרשים בכל הפרמטרים האחרים. הבנק מדווח על גיוס של למעלה מ- 3500 לקוחות חדשים בשלושת החודשים הראשונים של השנה. עליה זו באה לידי ביטוי בגידול של כ- 10% בסעיף הפיקדונות לציבור לעומת הרבעון הראשון אשתקד, בעליה של כ- 81% באשראי לציבור לסך של 3.1 מיליארד שקל וכן בעליה של כ- 18% ברווחי המימון אשר הסתכמו בכ- 60 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.

 

ההון העצמי של הבנק ליום 31 במרס 2008 הסתכם ב-659 מיליון שקל לעומת 540 מיליון שקל ביום 31 בדצמבר 2007, עלייה של כ-22%. הרווח הנקי ברבעון ראשון של 2008, אשר כלל בתוכו רווח חד פעמי של 96 מיליון שקל ממכירת פעילות קופות הגמל, הסתכם ב-107 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007.

 

סניפים חדשים ביהב

יהב השלים פתיחתם של שמונה סניפים חדשים מתוך עשרים אותם הוא עתיד לפתוח עד סוף 2008 כחלק מתהליך הצמיחה של הבנק. שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב: "בנק יהב עומד ביעדים שהציב לעצמו, ופועל בהתאם לאסטרטגיה העסקית המושתתת על צמיחה והרחבת הפעילות העסקית. מאמצינו בחודשים האחרונים גם בתחום גיוס הלקוחות וגם בתחום שיפור השירות נושאים פרי אפילו מעבר לציפיותינו, ולשמחתנו רובם המכריע של לקוחותינו מקרב עובדי המדינה והמגזר הציבורי ממשיכים לראות בנו את בנק-הבית שלהם, כשאליהם מצטרפים עוד אלפי לקוחות חדשים".

 

דוד בן דוד, יו"ר בנק יהב: " בכוונתנו להפוך לבנק בעל המומחיות הקמעונאית המשמעותי במדינה ולהציע תנאים הוגנים וטובים לציבור השכירים בישראל." בנק יהב ביקש לאחרונה בקשה מבנק ישראל להרחבת רישיונו למתן שירותים בנקאיים לכל המגזרים במשק והוא צפוי ולקבלו בקרוב.

 

בנק יהב משרת את אוכלוסיית עובדי המדינה והסקטור הציבורי ונמצא בשליטת בנק הפועלים (50%) שמכר אחזקותיו לאחרונה לבנק מזרחי - טפחות. יתרת המניות מוחזקות בידי החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה בע"מ.

 

הקרב על עובדי המדינה

ביום חמישי שעבר דחה בית משפט העליון את עתירת בנק יהב להורות לחשב הכללי לבטל את הקריטריון שנקבע על ידו, שלפיו יהיה אפשרי לבצע ניכויים ישירות מתלושי השכר של עובדי מדינה רק לגוף שזכה במכרז לאספקת שירותים או מוצרים מסוימים לעובדי מדינה. בג"ץ קבע כי בנק דיסקונט הינו הבנק היחיד שרשאי ליהנות מהזכות הבלעדית לסלוק ישירות דרך תלוש השכר של עובדי המדינה.

 

בראשית אפריל נודע כי בנק יהב חתם על הסכם למכירת קופות הגמל שלו לקבוצת הלמן-אלדובי תמורת כ-170 מיליון שקל - המהווים 2.55% מהיקף נכסי הקופות, העומדים על כ-6.7 מיליארד שקל. עם סיום הרכישה תהפוך קבוצת הלמן-אלדובי לשחקן השמיני בגודלו בענף הגמל עם היקף נכסים מנוהלים של כ-10 מיליארד שקל.

 

בפברואר פורסמו נתוני הבנק ל-2007 - הרווח השנתי עלה ב-5% והסתכם ב-71.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 68.5 מיליון שקל ב-2006. עם זאת, הרווח הנקי ברבעון האחרון של 2007 רשם ירידה של 14% לרמה של 10 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות הפרסום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים