שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הבנקים: סוכני הביטוח מפיצים עלינו שקרים
    מנכ"ל איגוד הבנקים למפקח על הביטוח: "המכתב שהופץ לסוכני הביטוח בו נאמר להם להגיד ללקוחות כי הבנקים אינם נותנים ייעוץ אמיתי - שקרי ומקומם"

    העימות בין הבנקים לבין סוכני הביטוח עולה מדרגה. לאחר ששלמה אייזק, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, הפיץ מכתב בין סוכני הביטוח בו מסביר להם כיצד להתמודד מול מבוטחיהם עם כניסת הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני, הגיעה תשובתם של הבנקים. אלו שלחו מכתב חריף למפקח על הביטוח, ידין ענתבי.

     

    במכתב ששלח משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים, לענתבי נכתב: "נדהמתי לגלות, כי בשבוע שעבר הפיצה לשכת סוכני הביטוח בישראל מכתב לסוכניה, בו

    היא מייעצת להם לשלוח ללקוחותיהם מכתב הכולל, לעניות דעתי, דברי הטעיה, הכפשה ודיבה, כנראה מתוך מטרה להכשיל את כניסתם של הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני. אינני יודע אם תוכנו המופרך של המכתב נובע מבורותם של כותביו, או מכוונה להכשיל את הרפורמה שנערכה בשוק ההון בתחום החיסכון ארוך הטווח, אבל ברור לי כי התוצאה תגרום נזק ללקוחות אליו הוא מופנה, ואני מבקש להפנות את תשומת ליבך לכך".

     

    עוד כתב פרל: "אינני יודע מאין שואב יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, מר שלמה אייזיק, את החוצפה לתדרך את הסוכנים לומר ללקוחותיהם את ההיפך הגמור, אולם אני מבקש להביא לידיעתך כי במכתב שהפיץ לציבור הסוכנים, זה בדיוק הדבר שנעשה. מצד אחד, הוא ממליץ לסוכנים להגיד ללקוחות, באופן שקרי, כי הבנקים אינם נותנים 'ייעוץ אמיתי', ומעביר מסר מובהק ומקומם לפיו הבנק הוא, בעצם, דורש רעתו של הלקוח. מצד שני, הוא מסתיר את העובדה המובהקת לפיה סוכן הביטוח מצוי באופן אינהרנטי בניגוד עניינים, שיעודד אותו להציע את מוצרי החברה עימה הוא קשור, ובגינם הוא מקבל את העמלה המרבית".

     

    לסיום כתב פרל: "ברור לי שההיבט המשפטי בתחום לשון הרע איננו בתחום אחריותך ואנו נבחן זאת ביסודיות, אולם הפצתו של המכתב כאמור עלולה אף להיות עבירה על פני חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה - 2005, אשר הינך ממונה על אכיפתו".

     

    "העובדה כי מאות סוכני ביטוח יתכן ועומדים בימים הקרובים להפיץ מידע כוזב ומטעה ללקוחותיהם לגבי מקטע כל כך משמעותי משוק ההון, אולי תוך ביצוע עבירה חמורה על החוק", כתב פרל לענתבי, נראית לי מצדיקה את התערבותך המיידית".

     

    במכתב שהפיץ השבוע בין סוכני הביטוח הסביר להם אייזק מה לומר למבוטח שבא לקבל ייעוץ. "הבנק לא בהכרח מחפש את טובתך, אלא את הרווח שלו. הבנק לא מחפש את החיסכון שלך, אלא את התשואה הטובה ביותר לבעלי המניות שלו. שנית, היות שהבנקים מתכוונים לספק ייעוץ באמצעות יועצים שרובם קיבלו זה עתה את הרישיון לעסוק בתחום מורכב זה, ומכאן יש לקחת בחשבון את הסיכון האישי כיוון שלא תקבלו ייעוץ מקצועי מסוכן רב ניסיון המכיר את התיק הביטוחי שלך לפני ולפנים".

     

    לשכת סוכני הביטוח: המכתב נסמך על תלונות רבות

    מלשכת סוכני הביטוח נמסר בתגובה, כי "המכתב שהופץ היה במסגרת מזכרים פנימיים המופצים מעת לעת לחברי הלשכה, ונסמך על תלונות רבות שהצטברו בלשכה כנגד צעדיהם האגרסיביים של הבנקים לטובת קידום הייעוץ הפנסיוני על ידם".

     

    "חלקם של צעדים אלה אף הגיעו לידי המפקח על הביטוח ומצאו את ביטויים בכתבות שונות בעיתונות היומית. לאור זאת, ומתוך העיקרון של נאמנות מוחלטת למבוטח, מחובתו של סוכן הביטוח ליידע את לקוחותיו בנוגע למכלול ההיבטים הקשורים לייעוץ הפנסיוני והשלכותיהם בנוגע להבטחת עתידו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: לע"מ
    הבנקים שלחו לו מכתב נזעם. ידין ענתבי
    צילום: לע"מ
    מומלצים