שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כמה עולה לחנוך גשר?
    חנוכת גשר המיתרים הענק והמושקע בכניסה לירושלים, תעלה לטענת גורמים בעירייה כשני מיליון שקל. ניר ברקת, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים: "מדובר בשערורייה". העירייה טוענת כי המחיר המדויק ייקבע רק בהמשך

    כמה כסף צריך להשקיע במסיבת חנוכת גשר המיתרים הגרנדיוזי? עבור עיריית ירושלים, מסיבה גדולה ומושקעת היא כנראה צורך השעה: העלות המוערכת - כשני מיליון שקל. בעוד כשבועיים, ב-25 ביוני, ייחנך "גשר המיתרים" בכניסה לירושלים. הגשר הוא חלק מפרויקט הרכבת הקלה בעיר, ובהקמתו הושקעו יותר מ-220 מיליון שקל. לרגל חנוכת הגשר, מתכננת עיריית ירושלים לערוך מופע ענק, בעלות המוערכת על-ידי חבר מועצת העיר, ניר ברקת, בכשני מיליון שקל.

     

    • המבקר: ליקויים קשים בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים


    גשר המיתרים. ניר ברקת: "לבטל את החגיגה לאלתר" (צילום: ששון תירם)

     

    ברקת, המשמש גם כיו"ר האופוזיציה במועצת העיר, הגדיר את החגיגה שמתכננת העירייה "שערורייה". אפילו במפלגתו של ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי,
    מתחו ביקורת על אירוע חנוכת הגשר. בישיבה של ועדת הכספים, בנושא פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הגיב ח"כ יעקב ליצמן לנתון שהציג ברקת: "אני מוחה על כך (על עלות האירוע, ש.ה), כי אכן לא צריך את זה".

     

    מעיריית ירושלים מסרו היום ל-ynet כי הערכת עלות האירוע אינה נכונה, וכי התקציב "ייקבע במפורט ובשקיפות מלאה, לאחר סגירת המכלול הסופי של מרכיבי האירוע: ביטחון, אבטחה וסדרנים, מיקומי הקהל עבור 50 אלף איש, הסדרי תנועה ייחודיים, תכני האירוע בו ייטלו חלק ממיטב האמנים, תאורה ייחודית, פירוטכניקה, תזמורת סימפונית, ועוד".

     

    עוד מבהירים בעירייה כי התקציב כולו ממומן על-ידי ממשלת ישראל, במסגרת התקציב המיועד לחגיגות שנת ה-40 לאיחוד ירושלים. בסביבתו של ברקת מתייחסים לתגובה בספקנות. לטענתם, תקציב חגיגות ה-40 לאיחוד ירושלים ממומן בחלקו על-ידי העירייה עצמה.

     

    לא סיבה למסיבה 

    "גשר המיתרים", המהווה חלק מפרויקט הרכבת הקלה, תוכנן על-ידי האדריכל הספרדי המוערך סנטיאגו קלטראווה. אורכו כ-360 מטרים, וגובה התורן שישא אותו כ-118 מטרים. מהגשר יימתחו 66 מיתרי פלדה להחזקתו, ועלות הקמתו נאמדת בכ-220 מיליון שקלים. ראוי לציין כי הקו הראשון של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול רק בספטמבר 2010.

     

    כמו שקבע לאחרונה מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פרויקט הרכבת הקלה - על כל שלביו וחלקיו - אינו מהווה סיבה למסיבה. בדו"ח המבקר, שפורסם לפני כשלושה שבועות, פורטו כשלים רבים בהתנהלות הפרויקט: חריגות של מאות מיליוני שקלים מהתקציב המתוכנן, ליקויים טכניים ובטיחותיים בביצוע השלבים השונים, כשלים בתכנון הראשוני, טעויות מהותיות בקבלת ההחלטות, ועוד.

     

    לבטל לאלתר 

    במכתב ששיגר ברקת ללופוליאנסקי, קורא יו"ר האופוזיציה במועצת העיר לבטל את החגיגה. "אין כל היגיון או טעם טוב בחגיגת חנוכת הגשר בטקס ראוותני בעלות כה גבוהה, במיוחד לאור העובדה כי גם על רשלנות זו ייאלץ הציבור לשלם מכיסו".

     

    יש לציין כי בהודעה רשמית שפרסמה עיריית ירושלים, מוסבר כי במופע שייערך לרגל חנוכת הגשר ישתתפו נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש עיריית ירושלים, ומוזמנים נוספים. עוד מציינים שם כי "המופע ישלב תאורה, פירוטכניקה, מולטימדיה, אמני רחיפה, אקרובטיקה וזמרים בהיקף שטרם נראה כמוהו בישראל".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    חבר מועצת עיריית ירושלים, ניר ברקת
    צילום: גיל יוחנן
    צילום: גיל יוחנן
    ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי
    צילום: גיל יוחנן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים