שתף קטע נבחר

הכנסות בבילון מפרסום באינטרנט זינקו ב-50%

לחברה הכנסה של מעל 8,000 דולר ביום, בהשוואה למרס, החודש האחרון של הרבעון הראשון, אז עמדו הכנסותיה על 5,300 דולר ליום. זאת, בעקבות שיתוף הפעולה עם גוגל ושיווק תוכנה חינמית במדינות המתפתחות

חברת בבילון דיווחה היום (ד') לבורסה, כי כיום היא רושמת הכנסות יומיות של מעל 8,000 דולר מתחום הפרסום המקוון, בעוד שבתחילת השנה עמדו ההכנסות על כ-2,000 דולר בלבד. רמת ההכנסות הנוכחית משקפת צמיחה של 50% לעומת ההכנסות שרשמה החברה מתחום הפרסום המקוון בסוף חודש מרץ, אז נרשמה הכנסה יומית ממוצעת של כ-5,300 דולר.

 

מרבית הכנסותיה של בבילון מגיעות מתוכנת התרגום הפופולרית שפיתחה, ואילו תחום הפרסום המקוון של בבילון צובר תאוצה לאחר שנכנסה לאחרונה לשיתוף פעולה עם גוגל. במסגרת שיתוף הפעולה מקבלת גוגל תשלום קבוע מבבילון עבור כל כניסה שמתבצעת לאתר בבילון דרך מנוע החיפוש של גוגל.

 

מנכ"ל בבילון, אלון כרמלי, מסביר כי העלייה החדה בהכנסות נובעת מכך שמספר המבקרים באתר בבילון עלה משמעותית בתקופה האחרונה. בנוסף, בבילון משווקת גם תוכנה חינמית, אשר פופולרית במדינות מתפתחות, בהן כח הקניה נמוך יחסית. עובדה זו מביאה לכך שמספר האנשים המפסיקים להשתמש באתר נמוך, ולכן גם במדינות אלה יכולה בבילון להנות מההכנסות המשתלמות לה מהפרסום.

 

כרמלי כבר הסביר בעבר שבדרך זו בבילון מצליחה להרוויח כסף גם ממדינות עניות, כמו מדינות מזרח אסיה ואפריקה, שם לא גבתה כסף עבור התוכנה שפיתחה, לאחר שבמשך תקופה ארוכה ראתה הכנסות רק מהשווקים המפותחים.  כרמלי לא היה מוכן להתנבא באופן מדויק בנוגע להיקף ההכנסות מפרסום בהמשך השנה, אולם מסר כי הן ימשיכו לצמוח באופן משמעותי.

 

כרמלי הוסיף, כי הוא עומד מאחורי תחזית הצמיחה שנתן עם פרסום הדוחות ל-2007, לפני כשלושה חודשים, אז העריך כי בבילון תצמח ב-2008 ב-45%, מהם כ-40% ייוחסו לצמיחה בתוכנות התרגום, והשאר לפרסום המקוון. הוא הדגיש שצמיחה זו מתייחסת למונחים דולרים, ובשל היחלשות הדולר הצמיחה עשויה להיות נמוכה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מספר המבקרים באתר עלה. כרמלי
מומלצים