שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    YouTube תעביר לויאקום מידע על הגולשים
    במסגרת תביעת זכויות יוצרים, תקבל ויאקום לידיה מידע מפורט על הצפיות בסרטונים ביוטיוב ותוכל לזהות גולשים על פי שם המשתמש שלהם או כתובת ה-IP

    גוגל תעביר לידי חברת ההפקות ויאקום מידע על הגולשים שצפו בסרטונים באתר שיתוף הווידאו YouTube, שבבעלות גוגל. כך פסק השבוע שופט בניו יורק (ההחלטה - PDF).

     

    12 טרהבייט של מידע

    ויאקום תקבל את "כל המידע מבסיס הנתונים, הנוגע לכל צפיה של סרטון באתר YouTube או בצפיה בו באתרים אחרים בו הוא שולב" - המשמעות היא שחברת ההפקות תוכל לראות עבור כל סרטון מי צפה בו - ולזהות את כתובת ה-IP שלו או שם המשתמש שלו ב-YouTube, ומתי הסרט נצפה.

     

    על פי ההחלטה של השופט מדובר ב-12 טרהבייט של מידע, וגוגל טענה כי הפקתו מורכבת. השופט כתב בהחלטתו כי מדובר במידע שפשוט ניתן להעתיק על גבי מספר כוננים קשיחים הנמכרים בכל חנות. 

     

    בתוך כך, השופט דחה את בקשתה של ויאקום לקבל את קוד המקור של החיפוש של גוגל ויוטיוב. ויאקום טענה שהיא רוצה לעיין בקוד על מנת לראות אם גוגל יכולה לזהות  חומר מפר זכויות יוצרים באמצעות התוכנה שלה, אך נמנעת בפועל לעשות זאת. השופט קיבל את טענת גוגל כי מדובר בסוד מסחרי.

     

    תביעה בסך מיליארד דולר

    במרץ 2007, תבעה ויאקום את יוטיוב ודרשה פיצוי בסך מיליארד דולר, בטענה כי סרטים שהועלו לאתר שיתוף הווידאו על ידי משתמשים פוגע בזכויות היוצרים שלה. החברה טענה בכתב התביעה כי קרוב ל-160,000 סרטונים בלתי מורשים מתוך תוכניות החברה זמינים לצפייה באתר YouTube ונצפו יותר מ-1.5 מיליארד פעמים. חברת ויאקום מפעילה, בין השאר, את ערוץ קומדי סנטרל, MTV, ערוץ הילדים ניקולודיאון, חברת ההפקות דרימוורקס ועוד.

     

    גוגל מצידה, טענה כי היא פועלת על פי חוק ה-DMCA המקנה לה הגנה במקרים בהם הסרטונים הועלו ללא ידיעתה, וכן הוסרו מיד עם קבלת הודעה על כך מבעלי הזכויות.

     

    האם מדובר במידע אישי?

    מתחת לכל סרט ביוטיוב מופיע מונה המציין כמה פעמים צפו בו. בויאקום לא מסתפקים במידע הגולמי הזה על מנת להעריך את הנזק שלכאורה נגרם להם. החברה ביקשה את המידע הנוסף על מנת שתוכל להשוות את הפופלריות של חומרים הנמצאים בבעלותה (כמו קטעים מפרקי התוכניות סאות'פארק, למשל), לפופלריות של חומרים לא מפרים - וזאת כדי להוכיח את מידת האחריות של יוטיוב על פירסום הסרטונים.

     

    ארגון ה-EFF הפועל למען זכויות גולשים טוען כי מדובר בהפרה חמורה של פרטיות הגולשים, וזאת מכיוון שהחברה תוכל לנתח אופי צפיה של גולשים. עוד טוענים בארגון כי על פי פרשנות שלהם, מסירת מידע שכזה הינה עבירה על החוק.

     

    גם גוגל הביאה טענה זו בפני השופט, אולם הוא פסק כי מדובר בטענה ספקולטיבית. עוד הוא כותב כי שמות משתמש ביוטיוב יכולים להיות שמות בדויים,

    וכי כתובת IP איננה בהכרח יכולה לזהות אנשים מסויימים. על מנת לחזק את החלטתו, מצטט השופט את גוגל בעצמה מהבלוג שלה, שם טענה כי IP איננו מידע אישי, כאשר התנגדה לחקיקה המבקשת להחמיר תנאים בקשר לשמירת כתובות IP של גולשים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים