שתף קטע נבחר

דקאר: מיצובישי תחליף פאג'רו בלנסר

בתחרות הדקאר שתיערך בינואר 2009, תחליף הלנסר ספורטבק את הפאג'רו לאחר 25 שנות השתתפות רצופות ו-12 נצחונות

הפאג'רו פורש מהדקאר - ויוחלף בלנסר ספורטבק. עם מעבר התחרות מאפריקה לדרום אמריקה, בעקבות האיום הבטחוני והביטול הדרמטי השנה, צפוי להסתיים גם פרק משמעותי בהיסטוריה של מיצובישי. הפאג'רו, רכב השטח הוותיק ביותר בתחרות שמשתתף בכל אירוע מזה 25 שנה, יפנה את מקומו למכונית מירוץ חדשה, הפעם על בסיס הלנסר. הפאג'רו רשם בעבר 12 נצחונות, יותר מכל דגם אחר שהשתתף בתחרות, ומשאיר ללנסר נעליים גדולות במיוחד למלא.


מיצובישי לנסר MRX09. תחליף את הפאג'רו - רכב הדקאר הוותיק ביותר

 

הבחירה בלנסר החדשה כמובן שאינה מקרית. מעל לכל מדובר בתרגיל שיווקי, שמטרתו לשדרג את תדמיתה של המכונית החשובה ביותר בהיצע הדגמים של מיצובישי. גרסת הספורטבק בעלת מרכב חמש הדלתות, חשובה מאוד ליצרנית באירופה - שם זוכה הדקאר לכיסוי נרחב. זוהי פעם ראשונה בה מציעה מיצובישי האצ'בק קומפקטית - למרות שמדובר באחד מפלחי השוק הגדולים והחשובים ביותר ביבשת הקלאסית.

 

מיצובישי הודיעה כי החל מהמירוץ הקרוב, שייערך בינואר 2009, תשתתף בתחרות מכונית בשם לנסר MRX09. היא מבוססת על הלנסר ספורטבק, גרסת ההאצ'בק האירופית למשפחתית הקומפקטית. ל-MRX09 יהיה מנוע V6 טורבו-דיזל, בנפח 3.0 ליטר ו-260 כ"ס לפחות. נתון המומנט יהיה גבוה מ-66 קג"מ, והכוח יעבור לארבעת הגלגלים דרך תיבת חמישה הילוכים סיקוונסיאלית. במיצובישי מספרים עוד כי מערכת ההנעה הכפולה תצויד בדיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה.


אלוף הדקאר 12 פעמים. מיצובישי פאג'רו יוצא לגימלאות אחרי 25 שנות שירות (צילום: איי פי)

 

מכונית המירוץ החדשה אמנם תיראה כמו הלנסר, אבל הקשר ביניהן יהיה בעיקר בשם ובעיצוב. מתחת למרכב סיבי פחם קל וחזק (במקום פלדה), תסתתר שלדת צינורות ומערך מתלים ייעודי למירוצי שטח. גם הממדים שונים משמעותית, עם אורך של 447.5 ס"מ (458.5 בדגם הסדרתי), רוחב נדיב של 199 ס"מ (לעומת 176) ובסיס גלגלים גדול - 290 ס"מ, לעומת 263.5 בלבד בספורטבק לכביש. משקל המכונית יעמוד על כ-1,900 ק"ג, כ-300 ק"ג יותר מהלנסר ספורטבק הכבדה ביותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים