שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    רו"ח יחקור חריגה של יותר ממיליארד שקל ברכבת
    באוצר נדהמו מחריגה של 100% בעלות הכפלת קו הרכבת לוד־נען־באר שבע, בין מחיר המכרז לזה שישולם בפועל, והחליטו למנות רו"ח חוקר
    בצעד חריג ימנה משרד האוצר רואה חשבון שיחקור את הפעילות הכספית ברכבת. החוקר יבדוק את הסיבות שהביאו לחריגה של 100% בעלות הכפלת קו לוד-נען-באר-שבע.

     

    באגף החשב הכללי ובאגף התקציבים במשרד האוצר בדקו באחרונה חריגות תקציביות בחברת רכבת ישראל, שהסתכמו ב-4 מיליארד שקל. במהלך הבדיקה התגלה פער בלתי מוסבר, של 100%, בין המחיר הזוכה במכרז למחיר שישולם בפועל לקו הרכבת לוד-נען-באר-שבע. העלות תסתכם ב-2.6 מיליארד שקל (לעומת יותר ממיליארד שקל במכרז), והשלמת הכפלת הקו צפויה ב-2012.

     

    מקור המעורב בעבודת הרכבת אמר כי "לא הייתה כל סיבה נראית לעין שתסביר את הפער העצום בין המחיר הזוכה למחיר הסופי. דברים שאינם נראים לעין צריך לחשוף, ואת זה יעשה החוקר".

     

    בדרך כלל קיימת צמיחה בעלויות בעבודות תשתית, שנובעת מאומדנים שגויים או מדברים בלתי מתוכננים המתגלים במשך העבודה. למשל, גילוי קברים, המחייב בניית מעקף או גשר וגורם לצמיחה בעלויות ולעיכוב העבודות. עם זאת, בעבודות איחוד הקווים לוד-נען ונען-באר-שבע והכפלת המסילה לא היתה כל סיבה כזאת. 

     

    "אין בהכרח חשד לביצוע מעשים פליליים, אבל מדובר בכסף של כולנו, ומישהו צריך להסביר מה קרה פה. לא רק כדי למצוא את האחראים אלא כדי למנוע מצבים כאלה בעתיד", אמר המקור. קו לוד-נען-באר-שבע היה קו בודד להסעת נוסעים ומטענים. כדי להגביר את תדירות הרכבות בו היה צורך בהכפלת המסילה.

     

    ממשרד האוצר נמסר: "משרד האוצר, מתוקף סמכותו, מבצע בקרות כספיות בגופים המתוקצבים על ידי המדינה. במסגרת זו מתכוון משרד האוצר לחזק את הבקרה גם על רכבת ישראל. טרם התקבלו החלטות סופיות באשר לדרך שבה תתבצע הבקרה".

      

    מרכבת ישראל נמסר: "הנהלת הרכבת החדשה תשתף פעולה ותעמיד לרשות כל גורם בדיקה מוסמך את הנתונים אשר בידיה, הנוגעים למכרז שנחתם לפני כמה שנים. לפי הנתונים המצויים בידי הנהלת הרכבת החדשה, האומדנים אושרו על ידי חברת הבקרה, משרד האוצר ומשרד התחבורה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים