שתף קטע נבחר

אסם במו"מ לרכישת חברת מזון אמריקנית

בעקבות ההצלחה של המתחרה שטראוס עם המותג סברה, מסתערת גם אסם על שוק הסלטים הטריים בארצות הברית. המטרה: רכישת חברת הסלטים TRIBE, השנייה בגודלה בשוק החומוס האמריקני. היקף העיסקה: 60-40 מיליון דולר

חברת אסם מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת חברת הסלטים טרייב ("TRIBE") האמריקנית, בעסקה שהיקפה נאמד ב-60-40 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". בכירי אסם, ובהם המנכ"ל גזי קפלן ומנכ"ל סלטי צבר דודי מנביץ', ביקרו בחודשים האחרונים במפעל של טרייב במסצ'וסטס לצורך המו"מ.

 

המהלך מפגין את נחישותה של החברה להתרחב גם היא לשוק הבינלאומי ואף להתחרות במותג החומוס מבית שטראוס על השוק האמריקני. שטראוס מובילה כיום את השוק החומוס האמריקני באמצעות החברה-בת סברה, מותג אמריקני-יהודי שרכשה בעבר, לאחר שאסם ויתרה על העסקה. הצלחתה של סברה הביאה בסוף חודש מרס האחרון לכניסתה של פפסיקו העולמית כשותפה בסברה, כשרכשה 50% ממניות החברה משטראוס תמורת 45 מיליון דולר, המשקפים שווי של 90 מיליון דולר.

 

סברה מובילה כאמור את השוק האמריקני בייצור מטבלים טריים וממרחים, ונחשבת לאחד משני מותגי החומוס המובילים בארצות הברית. טרייב נחשבת למתחרה הגדולה שלה בשוק החומוס. בעוד מטרתה של שטראוס היא להפוך לחברה גלובלית, אסם נשארה בגבולות ישראל בשל השותפות עם קונצרן המזון הבינלאומי נסטלה.

 

החברות היחידות שבאמצעותן היא יכולה לפעול בחו"ל הן טבעול וצבר, אך בעוד טבעול מתפתחת באירופה, פעילות היצוא של צבר נאמדת ב-10 מיליון דולר בשנה ובעיקר לשוק הכשר. אסם הכריזה במאי על שינוי ארגוני שמטרתו להרחיב את פעילותה בחו"ל באמצעות מוצרי טבעול וצבר, שינוי שכולל הקמת חטיבה למזון מוכן, שבראשה יעמוד עמרי לוטן, המשנה למנכ"ל אסם. לוטן אמר בעבר כי הוא מעדיף להיכנס לשוק האמריקני באמצעות מיזוגים ורכישות.

 

אסם מתכוננת כבר שנה לשיווק בינלאומי אגרסיבי יותר של סלטי צבר, לאחר שמוצרי החברה-בת טבעול, המשווקים בחו"ל בהצלחה, מהווים נתח משמעותי מהכנסותיה. גם טבעול רכשה בעבר חברה זרה, שבסיסה בשבדיה.

 

בעבר התבטאו מנהלי אסם כי צבר ייהפך לאחד ממנועי הצמיחה של אסם בעולם. הרכישה של טרייב, עם יכולות השיווק של נסטלה העולמית בארה"ב, צפויות - כך מקווים באסם - להפוך את סלטי צבר למוביל השוק בארה"ב או לכל הפחות למתמודד על הבכורה מול סברה.

 

חלק מטרנד הבריאות

TRIBE נוסדה ב-1994 והיא מייצרת ומשווקת חומוס וסלטים ים-תיכוניים אחרים ברחבי ארה"ב כולה. מפעל החברה ממוקם בטאונטון, מסצ'וסטס, 60 ק"מ דרומית לבוסטון. החברה היתה הראשונה שהפיצה חומוס עם תוספות שונות המתאימות לטעם האמריקני, ובהם פלפל אדום קלוי, שום אפוי, חומוס זיתים יווני או צ'ילי חריף.

מוצריה מופצים בכל הרשתות הגדולות, ובראשן וול-מארט.  לבד מחומוס מייצרת החברה עוד סלטים כגון חצילים, טחינה, טבולה ועוד. מנכ"ל החברה הוא ברוס רובין.

 

בראיון שנתן בשנה שעברה סמנכ"ל השיווק של TRIBE ריק שאפר, הוא אמר כי הוא צופה שבארבע השנים הקרובות שוק סלטי החומוס יגיע להיקף של 250 מיליון דולר. "שוק החומוס הגיע לפני עשר שנים למכירות של 5 מיליון דולר בלבד, ונשלט על ידי חברות בודדות. כיום יש בשוק כבר 80 חברות".

  

לא ניתן היה להשיג את תגובת אסם לידיעה.

 

גולן חזני וגלי ברגר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים