שתף קטע נבחר

מונזה: סבסטיאן ווטל עושה היסטוריה

נהג טורו רוסו הפך היום, לאחר נהיגה סנסציונית במירוץ הגשום של מונזה, למנצח הצעיר ביותר בתולדות הפורמולה 1. פיליפה מאסה סיים לפני לואיס המילטון, וצמצם עוד יותר את הפער בטבלת האליפות

21 שנים, ו-74 יום. זה גילו המדויק - נכון להיום - של סבסטיאן וול, נהג טורו רוסו הצעיר ואחד הכישרונות הגדולים בפורמולה 1. ובגיל הזה הוא הפך למנצח מירוץ הפורמולה 1 הצעיר בהיסטוריה, תואר ששמור היה עד היום לבחור ספרדי זועף, פרננדו אלונסו שמו, אשר קבע את השיא הקודם לפני חמש שנים - כשהיה בן 22 שנים ו-26 יום. אותו ספרדי, אם לא זכור למי מכם, המשיך הלאה לזכייה בשתי אליפויות עולם, ב-2005 ו-2006. ספק אם ווטל אכן יהפוך עם השנים לנהג מצליח ומוערך כאלונסו, אך בנוגע ליכולת הנהיגה שלו, בעיקר על מסלול רטוב, אין שום תהיות.


סבסטיאן ווטל, מנצח הפורמולה 1 הצעיר בהיסטוריה

 

ווטל קבע בקלות את ההקפה המהירה ביותר במקצה הדירוג שנערך אתמול (שבת), זינק היום (א') מהמקום הראשון על המסלול המוצף במונזה, איטליה, ולא עמד אפילו לרגע אחד תחת לחץ כלשהו. אם בכלל, נראה היה כי יתרונה של מכונית הטורו רוסו המפתיעה (בן-קבוצתו, סבסטיאן בורדיי, קבע את הזמן הרביעי אך כשל במכונית מנע ממנו מלזנק כראוי), יחד עם יכולתו של הנהג הצעיר בתנאים הקשים, אפשרו לו לשמור על המכונית, להימנע מצרות ולא להתקרב אפילו לגבולות המעטפת הדינמית.

 

והיה מירוץ גם מאחור. מקצה הדירוג שנערך בתנאים סופר-קשים מצא את לואיס המילטון, מוביל האליפות, מחוץ לעשירייה המובילה, במקום ה-15. והוא זינק מקום אחד אחרי אלוף העולם ב-2007, קימי רייקונן. למעשה, לבד מהייקי קובליינן ממקלארן, שזינק (וסיים) מהמקום השני, אף אחד מהנהגים הבכירים לא ירצה לזכור את מקצה הדירוג הנורא. פליפה מאסה בפרארי זינק אמנם מהמקום השישי, אך רוברט קוביצה עם הב.מ.וו, זינק אף הוא מחוץ לעשירייה, במקום ה-11.

 

כצפוי ממירוץ גשום, שהוזנק תוך כדי נסיעה מאחורי המכונית הקוצבת, מספר האירועים - עקיפות מרהיבות, טעויות נהיגה, התנגשויות שנויות במחלוקת, חיתוכי פניות וירידה מחוץ למסלול - היה גדול מכל ה"מירוצים היבשים" שנערכו השנה גם יחד. בניגוד לצפוי, לרייקונן והמילטון שזינקו מאחור, היה קשה יחסית בתחילת המירוץ. אך לאחר כ-10 הקפות מצא הבריטי את הקצב הנכון, והחל לחתוך בשיירת המכוניות כאילו הן עומדות. את רייקונן הוא עבר ללא בעיה בהקפה ה-11, ומאותו רגע לא עצר, עד לעצירת התדלוק. גם אחריה נראה היה כי הוא עומד לחולל סנסציה, אך עצירת התדלוק השניה, ובעיקר התייבשות קו המירוץ על המסלול, פגעו בו דווקא.

 

לבסוף סיים המילטון אחרי מאסה, שלא הרשים במיוחד. נהג פרארי, אשר סגר היום את הפער בטבלת האליפות לנקודה אחת מהמילטון, יכול היה לנצל טוב יותר את מיקום הזינוק הגרוע של מתחרהו הגדול. מאסה סיים לבסוף בדיוק באותו מקום שהחל את המירוץ, תוך שהוא מצליח איכשהו לשמור עצמו לפני המילטון, אך לא הצליח לעקוף את הב.מ.וו של היידפלד שסיימה לפניו.

 

רוברט קוביצה סיים לבסוף במקום השלישי והמצוין, אשר קירב אותו עוד יותר לצמרת טבלת האליפות, ותיאורטית לפחות, הוא עדיין במירוץ. ב.מ.וו בחרו עבורו ועבור היידפלד באסטרטגיה של עצירת תדלוק אחת בלבד. בחירה שהוכיחה עצמה כמצוינת, ואפשרה לקבוצה הגרמנית להתקרב עוד יותר לראש טבלת היצרנים. ורייקונן? הפיני שוב קבע את ההקפה המהירה ביותר של המירוץ, ובפער עצום מהבא אחריו. שוב הוא נראה מהיר מכולם באופן משמעותי, בשלבים האחרונים של המירוץ, מבלי שהדבר יעניק לו יתרון כלשהו. במקום התשיעי, בו סיים, מקבלים בדיוק 0 נקודות אליפות...

 

מירוץ מונזה, תוצאות

 

1. סבסטיאן ווטל, טורו-רוסו, 10 נקודות

2. הייקי קובליינן, מקלארן, 8 נקודות

3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 6 נקודות

4. פרננדו אלונסו, רנו, 5 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 4 נקודות

6. פיליפה מאסה, פרארי, 3 נקודות

7. לואיס המילטון, מקלארן, 2 נקודות

8. מארק וובר, רד בול, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. לואיס המילטון, מקלארן, 78 נקודות

2. פליפה מאסה, פרארי, 77 נקודות

3. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 64 נקודות

4. קימי רייקונן, פרארי, 57 נקודות

5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 53 נקודות

6. הייקי קובלניאן, מקלארן, 51 נקודות

7. פרננדו אלונסו, רנו, 28 נקודות

8. יארנו טרולי, טויוטה, 26 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. פרארי, 134 נקודות

2. מקלארן, 129 נקודות

3. ב.מ.וו, 117 נקודות

4. טויוטה, 41 נקודות

-. רנו, 41 נקודות

6. טורו רוסו, 27 נקודות

7. רד-בול, 26 נקודות

8. וויליאמס, 17 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבסטיאן ווטל. המנצח הצעיר בהיסטוריה
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים