שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תבע חברה ששלחה לו ספאם - ופוצה
    גולש הגיש תביעה נגד חברה ששלחה לו דואר זבל ולא הסירה את שמו מרשימת התפוצה שלה, למרות בקשות חוזרות ונשנות. במסגרת פשרה, הוא קיבל פיצוי שאינו כספי

    גולש שתבע חברה ששלחה לו דואר זבל ולא הסירה אותו מרשימת התפוצה, למרות בקשות חוזרות ונשנות, קיבל פיצוי, כך מדווח אתר דואר חשמלי.

     

    מגיש התביעה הוא עמית הריס מכפר סבא, שקיבל דואר פרסומי בלתי קרוי ממועדון היאכטות שיא-גל. לדברי הריס, המיילים שהתקבלו מחברת שיא-גל לא

    כללו את האפשרות להסרת שמו מרשימת התפוצה כנדרש. עוד נטעו בכתב התביעה כי שם השולח וכתובתו היו פיקטיביים, במטרה למנוע ממנו להשיב על המייל. הוא חיפש את שם החברה, הגיע לאתר שלה ושלח מייל באמצעות האתר בו הוא מבקש בנימוס שלא לקבל יותר דואר פרסומי לתיבת הדואר האלקטרוני שלו.

     

    למרות שבקשתו נענתה בחיוב, והחברה טענה כי אינה נוקטת בדרכי שיווק כאלו, הפרסומות המשיכו לזרום ולהציף את התיבה שלו. שתי פניות נוספות שלו לחברה במייל לא זכו לתגובה כלל.

     

    פיצוי שאינו כספי

    בהמשך הגיש הריס תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה, נגד חברת שיא-גל, בסכום של 5,000 שקלים, "בגין ההטרדה אותה אני חווה מהם וחוסר ההתייחסות אל פניותיי". בעידוד השופטת קלרה רג'יניאנו, הגיעו הצדדים לפשרה, במסגרתה יקבל הריס פיצוי שאינו כספי, בצורת שירות של החברה - שיט בהשתתפות עד 14 מחבריו.

     

    לא מדובר בהישג ראשון של גולש מתוסכל מול מכת דואר הזבל: ב-2007 נפסק כי אדם שקבל דואר זבל בכמות גדולה מאוד, ובקש להפסיק את המשלוח אך ללא הועיל, יפוצה ב-3,000 שקלים על-ידי החברה המפרסמת. שתי הפסיקות התקבלו לפני שנכנס לתוקף "חוק דואר הזבל", לפיו מפרסם שישלח דואר זבל ללא קבלת הסכמה מהצרכנים ייקנס ב-202 אלף שקלים. חברות הפרסום יוכלו לשלוח הודעות דואר זבל רק למי שנתן את הסכמתו לכך במפורש מבעוד מועד.

     

    במאי האחרון עבר החוק בקריאה שניה ושלישית ברוב של 27 חברי כנסת, והוא צפוי להיכנס לתוקף בנובמבר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תבע חברה ששלחה לו ספאם - ופוצה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים