שתף קטע נבחר

סקודה מרעננת אוקטביה; אצלנו במרץ 2009

יצרנית הרכב סקודה חשפה בפריז מתיחת פנים קלה לאוקטביה, המשפחתית המבוססת על פולקסווגן גולף. החידושים: עיצוב מעודכן, תיבת שבעה הילוכים ומנוע 1.4 ליטר מוגדש

האוקטביה של סקודה מתחדשת. המשפחתית גדולת המידות, אשר הפכה ללא פחות מלהיט בקרב נהגי מוניות, זוכה לעדכון קוסמטי המשדרג את העיצוב החיצוני. לטעמנו, מדובר כעת בעיצוב מודרני ומעניין מבעבר, אם כי יש להזכיר כי מדובר בשינוי קל יחסית, ולא בדגם חדש לחלוטין.


האוקטביה המחודשת של סקודה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

 

הדגם המחודש צפוי לנחות בישראל בחודש מרץ 2009, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס. אלינו יגיעו כל הגרסאות המשווקות באירופה, במחירים דומים לדגם הנוכחי. זאת למעט מנוע ה-1.4 החדש, לגביו עדיין לא התקבלה החלטה סופית.


מסוגננת מבעבר

 

העדכון הקוסמטי כולל בין היתר יחידות תאורה גדולות ומעוצבות יותר מלפנים, סבכה קדמית בולטת מבעבר ופגוש חדש. מאחור השינויים קלים יותר, בעיקר יחידות תאורה בעלות עיצוב מעודכן. האוקטביה תוצע כבעבר בגרסאות ליפטבק (מרכב חמש דלתות דמוי סדאן, אך עם דלת אחורית), או סטיישן.

 

יש לזכור כי שתיהן ממשיכות להתבסס על פלטפורמת פולקסווגן גולף דור 5 שזכתה בפריז למחליפה משודרגת, דור 6.


יש ליפטבק

 

בתא הנוסעים השינויים מינוריים יותר, עם חומרים חדשים ואיכותיים יותר והבדלי עיצוב קלים. האוקטביה תמשיך להציע ממדים נדיבים כבעבר, ותא הנוסעים נותר מרווח למדי. בסקודה מבטיחים ריפודים חדשים בשלוש רמות הגימור של המכונית, וגם תוספות אבזור חדשות, חלקן בתשלום - כמו פנסי קסנון מתכווננים.

 

בתחום הבטיחות נוספה למפרט מערכת למניעת פגיעת צוואר ("צליפת שוט"), שפועלת באמצעות משענות הראש של הנהג והנוסע. מערכת זו מוצעת ללא תשלום בכל הגרסאות.


וגם סטיישן

 

מתחת למכסה המנוע תציע האוקטביה המחודשת מנוע 1.4 ליטר המגיע היישר מפולקסווגן גולף. יחידת כוח זו מצוידת במגדש טורבו ומציעה 122 כ"ס. היא תשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DSG), אותה תציע סקודה גם בשידוך למנוע 1.8 ליטר-טורבו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חרטום חדש
צילום: רועי צוקרמן
תא נוסעים משודרג
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים