שתף קטע נבחר

קיה מיישרת קו: מציגה טכנולוגיה ירוקה

הקוריאנים הציגו בתערוכת פריז שני פיתוחים המסייעים לצמצום בשימוש בדלק וזיהום האוויר: מערכת עצור-סע והנעת כלאיים המשלבת בנזין וחשמל

קיה מיישרת קו עם ניסיונה של תעשיית הרכב לצמצום צריכת הדלק והקטנת הזיהום, תוך שהיא משלבת טכנולוגיה עדכנית בדגמיה. המערכת הראשונה, המדוממת את המנוע בעת עצירה, תיכנס לייצור כבר ב-2009. הנעת כלאיים מתוכננת נמצאת עדיין בשלבים מוקדמים יחסית.


קיה סיד עם מערכת ISG, שמדוממת מנוע בעצירה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

 

את מערכת העצור-סע, אשר מאפשרת לדומם את המנוע בעצירה ולהניע אותו מיידית עם תחילת תנועה, תציג קיה בסיד הקומפקטית. מטרתה של המערכת לצמצם תצרוכת דלק בתנועה עירונית פקוקה ו-או עמוסת רמזורים. המערכת מונעת פעולה של המנוע בעצירה מוחלטת ובגלישה במהירות של פחות מארבעה קמ"ש.

 

היא תוצע עם תיבה ידנית בלבד, מה שהופך אותה לצערנו ללא ממש רלוונטית עבור השוק הישראלי, הזוכה לפחות בינתיים לסיד אוטומטית בלבד. בקיה סבורים שהמערכת יכולה לחסוך עד 15% מכמות הדלק שהמכונית צורכת בנסיעה עירונית פקוקה.

 

בנוסף, לגרסה החדשה - שתכונה ISG (ר"ת של Idle Stop&Go - דומם, עצור וסע) - יהיו צמיגים נמוכי חיכוך ותיבת הילוכים קלה לחסכון במשקל וכתוצאה מכך בדלק. קיה תציע את ה-ISG בראשית 2009, וזמן קצר לאחר מכן המערכת תשולב בדגמים נוספים.


סול בגרסת כלאיים, בנזין וחשמל. רק תצוגה

 

מיקרו-מיניוואן עם הנעת כלאיים

הקוריאנים חשפו בפריז בהופעת בכורה עולמית את הסול ההיברידי, מיקרו-מיניוואן עם הנעת בנזין וחשמל. כאן יש מנוע בנפח 1.6 ליטר ו-126 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי נוסף המספק 20 כ"ס. ההספק המשולב עומד על כ-140 כ"ס, ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, מאיצה גרסת הכלאיים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 12.3 שניות, ומגיעה למהירות מרבית של 157 קמ"ש.

 

חשוב מכך, נתון זיהום האוויר קוצץ משמעותית, ועם 117 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ, מדובר ב-26% פחות ממכונית זהה בעלת מנוע בנזין בלבד. תצרוכת הדלק הממוצעת של המכונית, שמוגדרת בינתיים כדגם תצוגה בלבד, עומדת על 20.4 ק"מ לליטר.


סיד הייבריד, לצורכי ניסוי

 

לצד הסול ההיברידי, הציגו בקיה גם גרסת כלאיים לסיד. המשפחתית הקומפקטית קרובה יותר לייצור, ותשמש לצורכי ניסוי על כביש ציבורי. הסיד ההיברידית מצוידת באותה יחידת כלאיים כמו הסול, אך היא אפילו חסכונית ממנה: נתון הזיהום עומד על 114 גרם בלבד (ירידה של 25% לעומת סיד-בנזין רגילה), ותצרוכת הדלק עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. גם הביצועים טובים יותר, עם 11.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 185 קמ"ש.

 

נכון לעתה, לא ידוע באופן רשמי על תוכניות קיה לשווק באופן סדרתי מכונית כלאיים. עם זאת, הקוריאנים יצטרפו ככל הנראה לאופנה הירוקה עוד בסביבות 2010.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכסה תא המנוע של הסול הייבריד מאפשר הצצה
צילום: רועי צוקרמן
סיד הייבריד
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים