שתף קטע נבחר

פולקסווגן: אנחנו מוכנים למירוץ הדקאר

אחרי הפסקה של שנה בגלל איומי טרור, יצא לדרך בינואר מירוץ הדקאר במסלול חדש שכלל לא עובר בסנגל. פולקסווגן הודיעה כי סיימה את ההכנות ותנסה לעצור את רצף הנצחונות של מיצובישי

עוד קצת יותר מחודשיים, ולאחר הפסקה של שנתיים, יצא לדרך בינואר מירוץ הדקאר. בשנה שעברה לא התקיימה תחרות הסיבולת, שנחשבת לאחת הקשות והמעניינות בעולם הרכב, בגלל איומי טרור. מארגני התחרות התקפלו ברגע האחרון, והחליטו לבטל את מירוץ של 2008. השנה החליטו לקיים את האירוע במסלול מעגלי חדש - בדרום אמריקה. פריז-דקאר? כבר לא ממש.


הטוארג 2 מוכן לדקאר

 

המסלול החדש יעמוד על כ-9,000 ק"מ, מהם יותר מ-6,000 ק"מ של קטעים תחרותיים בשלל תנאי שטח. הקבוצות בעלות סיכויי הניצחון הגדולים ביותר הן, כבעבר, מיצובישי (אלופת הדקאר 12 פעמים עם הפאג'רו שיוחלף הפעם בלנסר), ופולקסווגן.

 

זו האחרונה הודיע השבוע על השלמת מבחני הכשירות של הטוארג 2, גרסת המירוצים של רכב השטח. הדימיון לדגם שאתם מכירים הוא בעיקר בשם, כשהטוארג 2 מבוסס על שלדת צינורות (ראו תמונה מימין) ומצויד במנוע טורבו-דיזל עם 280 כ"ס. אפילו העיצוב, שבדרך כלל מנסה לדמות למכונית סדרתית, לא מזכיר את הטוארג הרגיל.


תא הנהג והנווט. עמוס טכנולוגיה

 

כדי לבחון את מוכנותו לדקאר, בפולקסווגן ביצעו לאחרונה סדרת מבחנים. האחרון שבהם בוצע במרוקו, והשתתפו בו נהגי ונווטי המירוץ של היצרנית שיתחרו בדקאר, בהם קרלוס סיינז (אלוף ה-WRC לשעבר), ג'ין דה-ויל ואחרים. לדברי פולקסווגן, המבחן המרוקני כלל 2,500 ק"מ של שטח, ובסופם קיבל הטוארג 2 את אישור הצוות הטכני לצאת למירוץ הדקאר.


 

אירוע הדקאר 2009 צפוי להתחיל ב-3 בינואר ולהסתיים כעבור 15 יום. לראשונה יעברו הקבוצות מסלול שטח מעגלי, שיעבור בשתי מדינות בלבד בדרום אמריקה - ארגנטינה וצ'ילה. לו היה בחיים, לא ברור מה היה חושב יוזם הפריז-דקאר המקורי, תיירי סאבין, על מירוץ דקאר שלא מתחיל בצרפת ומסתיים בסנגל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטוארג מוכן לדקאר
מנוע דיזל עם 280 כ"ס, יש
תא נהג עמוס פקדים, יש
גם המתלים ערוכים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים