שתף קטע נבחר

מירוץ באחה 1000 - גם ישראלים משתתפים

לא רק פולקסווגן תיקח חלק במירוץ הסיבולת באחה 1000, בעזרת טוארג-מירוץ ייעודי ויקר. גם צמד רוכבי טרקטורון ישראלים ינסו לכבוש את המסלול המאתגר

פולקסווגן תציג בלוס אנג'לס מכונית מירוץ חדשה, שתשמש אותה במירוץ הבאחה 1000 הקרוב, שיוזנק בעוד כשבוע ימים. מדובר במירוץ סיבולת שנערך מדי סתיו במכסיקו, לאורך של כ-1,000 מייל (1,600 ק"מ). פולקסווגן תתחרה בקטגוריה הבכירה, המכונה Score, לכלי רכב משופרים ללא הגבלה. זול בהרבה ומשמעותית פחות משופר יהיה טרקטורון קאן-אם DS450X, עליו ירכבו הישראלים יובל שרון ותומר וולף - צמד רוכבים מוכר ומנוסה שיזכה לחסות יבואנית הטרקטורונים, חברת אבניר.


קאן אם DS450 עם צוות ישראלי, בדרך למירוץ הבאחה (תצלום: ערן שלמה)

 

מכונית המירוץ החדשה של פולקסווגן, עם מאפייני עיצוב שנועדו להזכיר את הטוארג הסדרתי, נועדה כמובן לטובת קידום תדמית רכב השטח-פנאי היוקרתי של הקונצרן הגרמני. לכן היא תישא את שמו, ותחלוק איתו סממני עיצוב מסוימים. צריך רק לזכור כי מדובר במכונית מירוץ שתוכננה במיוחד לאירוע, עם שלדה ייעודית ומערך מתלים המתאים למירוצי שטח.


איור של הטוארג למירוץ הבאחה 1000

 

בניגוד לטוארג הסדרתי, עם המנוע הקדמי וההנעה הכפולה, למכונית המירוץ יש מנוע מרכזי והנעה אחורית. גם יחידת הכוח שונה - מנוע טורבו דיזל, V12, בנפח 5.5 ליטר והספק מרבי של 550 כ"ס. את הכוח תעביר לגלגלים תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית. הטוארג למירוצי הבאחה גדול משמעותית מהדגם הסדרתי - אורכו 541 ס"מ (ארוך בכ-66 ס"מ), רוחבו עומד על 233 ס"מ (רחב ב-40 ס"מ), הגובה עומד על 198 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ), ובסיס הגלגלים עומד על 317 ס"מ - כ-32 ס"מ יותר מטוארג-כביש. נתון המשקל דווקא נמוך במקצת מהדגם הסדרתי - עם 2,562 ק"ג, כ-40 פחות מטוארג V10 טורבו-דיזל.


שלדת המכונית - היישר למירוצים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצוות הישראלי שולח את הטרקטורון למירוץ
צילום: תומר וולף
פולקסווגן טוארג, בערך
פולקסווגן טוארג, לא בדיוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים