שתף קטע נבחר

מגמה מעורבת באסיה בצל דו"חות מאכזבים

למרות עליות השערים אתמול בוול סטריט, נסחרים המדדים המובילים באסיה במגמה מעורבת. בורסת סין נסחרת בעליות שערים ש 5.52% בשל הודעה על עלייה בהיקף החשבונות שפתחו משקיעים בבורסות שנחאי ושנזן

על רקע דו"חות כספיים מאכזבים ולמרות עליות השערים אתמול בוול סטריט, נסחרים המדדים המובילים בבורסות המזרח הרחוק במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. רק בורסת סין נסחרת בעליות שערים, על רקע הודעת הממשל הסיני כי חלה עלייה בהיקף החשבונות שפתחו משקיעים בבורסות שנחאי ושנזן, לצורך מסחר במניות. בשבוע שבין 10 ל-14 לנובמבר דיווחה הרשות הסינית לסליקה כי נפתחו 261 אלף חשבונות חדשים, לעומת 168 אלף בשבוע שקדם לו.

 

מדד הניקיי היפני יורד ב-0.66%, בהונג קונג משיל מדד ההאנג סאנג 0.22%. בהודו עולה הבורסה ב-2.85%, ובורסת סין מטפסת ב-5.52%. המדד האוסטרלי יורד ב-0.67% ואילו דרום קוריאה מאבדת 1.86%.

 

את עיקר ירידות השערים בבורסות המזרח הרחוק מרכזות מניות הפיננסים. בורסת קוריאה יורדת גם היא על רקע הודעת הבנק השוויצרי UBS כי הוא צופה שהיקף פשיטות הרגל בדרום קוריאה יגיע לשיא של שלושת השנים האחרונות.

 

יפן  

הבנק הגדול ביפן, Mitsubish UFJ, מדווח כי רווחיו לרבעון השלישי יירדו ב-61% בעקבות הפרשה גבוהה לחובות מסופקים. מניית הבנק ירדה ב-6.6% במסחר בבורסת טוקיו. מניית בנק סומיטומו, השלישי בגודלו ביפן, יורדת ב-5.9%. בתקשורת היפנית מדווח כי הבנק שוקל לגייס כ-4.1 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות בכורה. ניסאן, יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, דיוחה כי רווחיה בחצי השני של שנת הכספים יהיו קרובים לאפס, בעקבות הירידה הדרמטית במכירות הרכבים של החברה בארצות הברית, והתחזקותו של היין, הפוגעת בתקבולי החברה מחו"ל במונחי מטבע מקומי.

 

 

אוסטרליה 

חברת ההשקעות בבקוק אנד בראון, בעלת השליטה בדפי זהב הישראלית, נאבקת על מנת להמשיך לשרוד ולא להגיע לפשיטת רגל. מניית החברה, שאיבדה השנה כבר 99% מערכה, ממשיכה לצנוח במסחר בבורסת סידני. החברה הודיעה כי תיאלץ לפטר כשני שליש מעובדיה ותנסה למכור נכסים נוספים על מנת להחזיר את חובותיה, הנאמדים בכ-2 מיליארד דולר.

  

סין 

יצרניות הרכב הסיניות יבקשו מהממשלה עזרה כספית והורדת מיסים על רכישת רכבים חדשים, על מנת להחיות את התעשיחה המקומית בה נרשמת ירידה בהיקפי הביקוש. כמו כן, היצרניות יבקשו לסייע להן לאושש את רמות הביקוש המקומי. בכך מצטרפת תעשיית הרכב הסינית למקבילותיה בעולם, ובעיקר לארצות הברית ואירופה.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: נעמה סיקולר מ"כלכליסט" וגיל קול

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עליות השערים בוול סטריט לא שינו את המגמה
צילום: AFP
מומלצים