שתף קטע נבחר

הכל אודות הפרומו

איך נולדו הקדימונים המבשרים על בואן של התוכניות האהובות יותר (או פחות ) עלינו? הנה, על רגל אחת, קיצור תולדות הפרומו

בצורתו הקלאסית, פרומו, קדימון בעברית, הוא תשדיר קצר שמטרתו קידום תוכניות בערוץ הטלוויזיה בו הוא משודר. הזמן המוקדש לפרומואים בערוצים המסחריים עומד על שתי דקות בשעה.


עזר וטל, "האח הגדול". גם הנצפים ביותר זקוקים לפרומו (צילום: ערוץ 2)

 

מחזור החיים של פרומו בערוצים המסחריים, מתחיל במחלקת הפרומואים בערוץ, המגבשת תשדיר לפי תכני התוכנית המקודמת, ולפי אופי הקידום שמתווים עבורה בזכיינית. לעתים הדגש הוא על התוכן, לעתים מושם דווקא על מועד השידור, ולעתים התוכנית מקודמת כחולייה אחת ביום שידורים, או כחלק ממערך שידורים שלם.

 

עשרה ימים לפני עלייתו לשידור, כל פרומו עובר תחת מסננת של סקר "כוונות צפייה", המודד האם בעקבות צפייה בפרומו, הצופה ירצה לצפות בסדרה. לפי תגובות צופי צפיית המבחן בפרומו, אפשר לקבוע ולהעריך כמה אנשים יגיעו לצפות בפרק הראשון בסדרה, לאחר צפייה בפרומו שלו. "כוונות צפייה" גם נותן לאנשי מחלקת הפרומו הזדמנות לשפר ולתקן, במידת האפשר את הפרומו לפני עלייתו, ולחזק בו ערכים מסוימים שנתגלה שלא נקלטו על ידי הצופים.

 

שלושה שבועות לפני עלייתה לשידור של תוכנית "פותחת פריים-טיים", עולה לשידור הפרומו הראשון שלה, שמכריז על בואה "בקרוב". כשהתוכנית החדשה היא תוכנית "שנייה בפריים-טיים", כלומר כזאת ששידורה מתחיל אחרי 21:30, קדימון ה"בקרוב" שלה יעלה לשידור שבועיים לפני שידורה הרשמי.

 

כעבור עשרה ימים, תמה תקופת ה"בקרוב", המכונה "תקופת הטיזר", והפרומו הופך מפורט יותר, עד לשלב ה"הארד סייל" שבו מוצגת התוכנית החדשה במלוא הדרה ותותחיה, ומסמנים שוב ושוב את יום השידור ושעת הצפייה שלה.

 

לאחר שידור הבכורה, קמפיין הפרומואים הראשוני מפנה את מקומו לפרומואים מזן ה"טונייטים",

תשדירי קידום שבועיים שתפקידם לרמוז על הבטחה ספציפית שתתממש בתוכנית בשבוע הקרוב. כל תוכנית מרכזית מקודמת בפרומואים, גם זאת שזוכה ממילא בנתוני הצפייה הגבוהים מכולן. גם התוכנית הנצפית ביותר - צריכה לשמר את הדיבור עליה בסדר היום הטלוויזיוני. העדכונים השבועיים שומרים על התוכנית בתודעה, מגבירים את ה"הייפ", ההתרחשות סביבה, ומעניקים לה חיים על המסך מעבר לזמן השידור הרשמי שלה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרידמן. אוהבים פרומואים? כן!
לאתר ההטבות
מומלצים