שתף קטע נבחר

ארה"ב: מורה מכר שטחי פרסום על דפי מבחנים

מורה לחשבון מקליפורניה שבארה"ב עשה "אחד ועוד אחד" - ומצא דרך מקורית לגייס כסף לשכפול דפים אחרי שההנהלה קיצצה את התקציב: מכירת שטחי פרסום על דפי המבחנים.

 

טום פרבר, המלמד בתיכון בפרבר של סן-דייגו, חישב ומצא שבשל קיצוץ התקציב, ייאלץ לצמצם בכשליש את המבחנים שיחלק לתלמידיו. שכפול מבחניו, בעלות של 3 סנט לדף, עולה בשנה יותר מ-500 דולר ותקציבו צומצם ל-316 דולר בלבד. אך פרבר החליט שלא להיכנע ולהוסיף לתרגל את תלמידיו בקצב שהורגל.

 

הוא גיבש מחירון לפרסומות במבחנים השונים: 10 דולר לפרסומת בבוחן, 20 דולר במבחן על פרק ו-30 דולר למבחן הגמר. אחרי שתוכניתו פורסמה בשני עיתונים מקומיים קיבל פרבר 75 בקשות ממפרסמים שביקשו לנצל את היוזמה כדי להגיע אל קהל היעד הצעיר. עד עתה כבר גייס 350 דולר לאחר שכבר מכר פרסומות לכל המבחנים הצפויים השנה.

 

כשני-שלישים מהפרסומות במבחנים נושאים עמם מסרים מעוררי השראה שנכתבו על-ידי הורי התלמידים, אך יש גם פרסומות לעסקים מקומיים, בהם רופא שיניים שאיחל לתלמידים "סמסטר נהדר". אך לא כולם מרוצים, ויש מי שחושש שבתי ספר יתחילו להסתמך ברצינות על מפרסמים בשל המשבר הכלכלי. ואולם מנהל התיכון ביקש להרגיע ואמר כי "זה לא משהו כמו 'המבחן הזה מובא לכם בחסות מקדונלדס או נייק'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
"בהצלחה במבחן, באדיבות רופא השיניים המקומי"
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים