שתף קטע נבחר

הרב שרלו: ייתכן שתיאסר הפקת עלוני שבת

זאת בשל שלל הפרסומות והתוכן שהופך יותר עיתונאי ופחות תורני. על המצב הנוכחי אומר הרב שרלו כי "עקרונית אין היתר לפרסם, אך זו לרבים זו הדרך היחידה ללמוד - ולכן התירו"

האם מותר להכניס תוכן פרסומי ושיווקי לעלוני השבת? הרב יובל שרלו נדרש לסוגיה בשו"ת שנשלח אליו לאחרונה:

 

"ראיתי שהרב מרבה לכתוב דברי תורה בעלוני שבת הגם שהללו מכילים פרסומות לרוב, ולפעמים הפרסומות הם לגמרי מסחריות. האם יש היתר לקרוא בשבת פרסומות? ואם אין, כיצד זה שכל רבני וגדולי הדור כותבים בעלוני השבת למרות שיש שם פרסומות?", תהה השואל בפני הרב.

 

השואל הוסיף והציע לשים מודעת אזהרה בפתח כל עלון, שתתריע בפני מי שאוחז בו כי על-פי ההלכה אין לקרוא את הפרסומות כלל.

 

 

בתגובה השיב הרב שרלו: "הדילמה היא אכן גדולה מאוד, והיא עלתה פעמים רבות. עקרונית - זה לא בסדר; לא הפרסומות, לא ביטול התפילה והזלזול בה וכדומה. מאידך גיסא - לרבים רבים זו הדרך היחידה של תלמוד תורה בענייני פרשת שבוע ובעניינים אחרים.

זו גם אחת מדרכי ההתקשרות המשמעותיים ביותר בין רבנים לקהילות.

 

"לו ניתן היה להוציא את הדברים לאור ללא פרסומות היה הרבה יותר טוב. ברם, זה לא ניתן, וגם רבים שכתבו נגד פרסומות בעבר נאלצים כיום לשוב על קיאם ולהוציא עלונים עם פרסומות.

 

"כאמור, זו דילמה קשה. בינתיים הכריעו הרבנים כי נכון להוציא את הדברים לאור, אולם אפשר שבעיקר בשל העובדה שעלונים אלה כבר הפכו להיות עיתונים של ממש, לא רק בשל הפרסומות אלא בשל הדברים הנכתבים בהם, העמדה תשתנה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הרב יובל שרלו
צילום: שאול גולן
מומלצים