שתף קטע נבחר

צו מניעה נגד פרצוף החומוס בקמפיין שטראוס

רשת "חומוס גבעתיים" עתרה לבית-המשפט בטענה ששטראוס משתמשת בקמפיין בסימן מסחר רשום שלה - צלחת חומוס ועליה פרצוף מחייך עשוי ירקות. שטראוס בתגובה: הקמפיין יימשך כרגיל ללא שימוש בסימן המדובר

בית-המשפט המחוזי מחוז המרכז הוציא אתמול (ו') צו מניעה נגד קבוצת שטראוס, האוסר עליה להשתמש בצלחת חומוס שעליה פרצוף מחייך עשוי ירקות בקמפיין שהעלתה בשבוע שעבר.

 

הצו הוצא לבקשת רשת המסעדות "חומוס גבעתיים", שמשתמשת בסמל דומה זה 10 שנים ויותר, והוא סימן מסחר רשום על שמה מ-2005.

 

באמצע השבוע שעבר עלתה שטראוס בראשונה בקמפיין זהות תאגידית, שהושקעו בו 5 מיליון שקל, תחת הסיסמה: "מדהים מה אפשר ליצור מהדברים הפשוטים ביותר בחיים". את הקמפיין - באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי - יצר האמן חנוך פיבן, ונראים בו פרצופים שונים העשויים מוצרי שטראוס.

 

השופטת ציוותה על קבוצת שטראוס ועל כל גוף הפועל מטעמה להימנע מלהפר את הסימן המסחרי של "חומוס גבעתיים", להפסיק את פרסום סרט הפרסומת של חומוס שטראוס בטלוויזיה ובאינטרנט, לחדול מהצגת פרסומות בשלטי החוצות העושים שימוש בסימן המסחרי השנוי במחלוקת, ולהסיר את השלטים והמודעות ממשאיות שטראוס ומדוכני המכירה שלה, שבהם מופיע הסימן המפר לכאורה.

 

כל זאת מותנה בהפקדת ערבויות של "חומוס גבעתיים" והתחייבות לפיצוי כל נזק העשוי להיגרם לשטראוס מצו זה, אם יתברר שהשוני בין הסימנים עולה על הדמיון.

 

"משכו אותנו מיום ליום"

"התרענו בפניהם בכתב ודרשנו שיפסיקו את השימוש", אמר פרקליט רשת חומוס גבעתיים, עו"ד יהודה טלמון, בשיחה עם ynet. "מבלי להודות שהם מפירים את הזכויות של חומוס גבעתיים, הם הודיעו לנו שיפסיקו זאת היום, יום שישי. דרשנו לקבל זאת בכתב, ומשכו אותנו מיום ליום.

 

"אתמול (יום ה', ע.ש) הופתענו לקבל מהם מכתב ששולל את העניין מכל וכל. לא נותרה לנו ברירה, ועתרנו לקבלת צו מניעה. בית-המשפט קבע את הדיון במעמד שני הצדדים ליום שישי ב-10:00 בבוקר. הם בחרו שלא להגיע לדיון, אף על פי שכתבי בית דין נמסרו להם.

 

"בית-המשפט קבע ששוכנע כי יש עילת תביעה לכאורה, ולכן הוציא צו מניעה זמני המחייב אותם להימנע מלהפר את סימן המסחר הרשום של חומוס גבעתיים". עו"ד טלמון מייצג את רשת המסעדות עם שותפו, עו"ד חיים קרויטרו.

 

פרצופי החומוס המחייכים - מִצאו את ההבדלים

סימנה המסחרי של רשת "חומוס גבעתיים" הוא צלחת כחולה שעליה יציקת חומוס כפניה של דמות. חיוכה עשוי פלפל גדול, עיניה עשויות זיתים ואפה עשוי מלפפון. השימוש בסמל גלוי ומוטבע על כל מוצריה של הרשת - מסרטי הקופה ועד האריזות.

 

באחד הסמלים החדשים שיצר פיבן בקמפיין הזהות התאגידית של שטראוס נראית צלחת חומוס הדומה דמיון רב לסמל של "חומוס גבעתיים".

 

גם הסמל של שטראוס מציג צלחת גדושת חומוס, שעליה פרצוף עשוי ירקות. גם בסמל זה, הפה של הדמות עשוי פלפל, אבל עיניה עשויות פרוסות מלפפון ואפה עשוי מזלג; גם כאן הצלחת שעליה מונחת יציקת החומוס היא בגוון כחול.

 

ברם, לדמות של שטראוס יש גם שיער, אוזניים וחצי גוף - מוטיבים שנעדרים מהסמל המסחרי של "חומוס גבעתיים". עם זאת, הדמיון לכאורה בין שני הסמלים ניכר לעין. השימוש בסימן החדש החל באחרונה, והפרצוף החומוסי של שטראוס הופיע כבר בכל אמצעי מדיה מוכר.

 

צו המניעה ייכנס לתוקף במועד דחוי - ביום ראשון, 21 בדצמבר, החל ב-16:00. נציגי קבוצת שטראוס לא התייצבו לדיון, ומטרת הדחייה היא לאפשר להם לעתור מבעוד מועד לקיום חוזר של הדיון, במעמד שני הצדדים. אם הצו ייכנס לתוקף, על "חומוס גבעתיים" להגיש כתב תביעה נגד קבוצת שטראוס עד 25 בדצמבר.

 

דובר שטראוס מסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט. הקמפיין יימשך כרגיל ללא שימוש בסימן המדובר".


פורסם לראשונה 19/12/2008 16:49

 

בהכנת הידיעה השתתפו: מירב קריסטל, רוני ליפשיץ, עמית שניידר ורענן בן-צור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חומוס גבעתיים, הסימן על השלט
מומלצים