שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הצלחה ל"ואלס עם באשיר" בארצות הברית

    למרות התחרות הקשה בסוף השבוע הצליח סרטו של ארי פולמן להשיג סכום נאה בחמשת האולמות בהם הוקרן. בקרב מבקרי הקולנוע נרשמה התלהבות גורפת

    הסרט "ואלס עם באשיר", שיצא בסוף השבוע בבתי הקולנוע בארצות הברית, הכניס 51,200 דולר והתברג במקום ה-33 בטבלה השבועית. מדובר בהשג נאה מאחר שהסרט הופץ לחמישה אולמות והרוויח כעשרת אלפים דולר בממוצע לאולם.

     

    התחרות של "ואלס עם באשיר" בבתי הקולנוע האמריקניים לא היתה פשוטה: לא פחות משישה סרטים יצאו בהפצה רחבה, ביניהם גם שניים מהסרטים הבולטים במירוץ לאוסקר – "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" של דיוויד פינצ'ר ו"Doubt" של ג'ון פטריק שאנלי. בנוסף, מלבד סרטו של ארי פולמן יצאו שני סרטים נוספים בהפצה מוגבלת, כשאחד מהם – עיבודו הקולנועי של הבמאי סם מנדז ל"חלון פנורמי" של ריצ'רד ייטס - נחשב גם הוא לאחד מהסרטים הבולטים של עונת האוסקרים השנה.


    "ואלס עם באשיר". "יצירה של גאונות הזייתית" (איור: דוד פולונסקי)

     

    עם זאת, בקרב מבקרי הקולנוע האמריקניים, אין ספק ש"ואלס עם באשיר" היה הסרט המוביל של סוף השבוע העמוס הזה. באתר הביקורות Rotten Tomatoes נרשמו 42 ביקורות חיוביות על הסרט לעומת שתי ביקורות שליליות ודירוג ממוצע של 8 מתוך 10, ובאתר הביקורות MetaCritic זכה הסרט לדירוג ממוצע של 88 מתוך 100.  

     

    "'ואלס עם באשיר' של ארי פולמן הוא יצירה מדהימה, סרט אנימציה דוקומנטרי באורך מלא, ובו עוצמתם של האיורים הנעים מעצימה באופן משונה תיאורים עוצמתיים של מלחמה, זיכרון רעוע והדחקה", טען ג'ו מורגנסטרן ומה"וול-סטריט ג'ורנל".

     

    "אם אתם חושבים שאנימציה מיועדת אך רק לפנדות קונג-פו ואינכם יודעים דבר על ההתנקשות בחייו של הנשיא הלבנוני באשיר ג'ומייל, צפו בסרט ותלמדו", קבע פיטר טראברס מה"רולינג סטון". "סרטו של ארי פולמן הוא יצירה של גאונות הזייתית, שמסייעת בהבנת נזקיה הפסיכולוגיים של המלחמה".

     

    גם כריסטי למיר מסוכנות הידיעות AP שיבחה את הסרט, וציינה כי "בשונה מכל דבר שראיתם לפני כן, 'ואלס עם באשיר' ישנה את מה שחשבתם על יכולות הקולנוע. זהו סרט אנימציה דוקומנטרי, דבר שבוודאי נשמע כמו סתירה, אבל אפילו תיאור זה עלול למקם את הסרט בקטגוריות מובחנות ש'ואלס עם באשיר' חומק מהן באופן עקבי".

     

    דיוויד אדלסטין מה"ניו-יורק מגזין" ציין שלמרות שמדובר בסרט נוסף בו "האשמה רודפת חיילים על מה שעשו או לא עשו", במקרה זה "הגבול הנזיל בין האמיתי לסוריאליסטי מרים אותו למחוזות של מיתוס".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "ואלס עם באשיר". "יצירה מדהימה"
    איור: דוד פולונסקי
    לאתר ההטבות
    מומלצים