שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    השרים מקדמים - הביצוע דווקא יתעכב
    שרי האוצר והתחבורה הכריזו עם פרוץ המבצע בעזה על קידום הרכבת מאשקלון לבאר-שבע. אלא שבפועל העבודות דווקא יסתיימו בסוף 2012, שנה לאחר המועד שנקבע במקור

    לידיעת תושבי הדרום: למרות הבטחת שרי התחבורה והאוצר, בדבר האצת הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע, העבודות אינן צפויות להסתיים לפני סוף 2012 - כשנה לאחר המועד המקורי. לפני שבוע, ביום השני של מבצע "עופרת יצוקה", הבטיחו שרי התחבורה והאוצר, שאול מופז ורוני בר-און, כי סלילת מסילת הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע תואץ, ואף תזכה לתוספת תקציב נדיבה של כמיליארד שקל. זאת, כמחווה לתושבי הדרום, הנושאים בעיקר נטל הלחימה.

     

    אלא שמבדיקה שערך ynet עולה כי ברכבת ישראל מדברים על מספרים אחרים לגמרי: לדבריהם, סכום ההשקעה הנוספת נאמד בפרויקט ב-400 עד 500 מיליון שקל בלבד, ואילו פתיחת הקו אינה צפויה לפני המחצית השנייה של 2012 - יותר משנה לאחר תאריך הפתיחה המקורי שנקבע לקו זה.


    מקדמים את הפריפריה? בערך (צילום ארכיון: גלעד קוולרצ'יק)

     

    גרסת השרים

    בהודעה שיצאה לפני שבוע, הצהירו שרי התחבורה והאוצר כי החליטו במשותף להאיץ את הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע, המתוכנן

    לעבור בערים שדרות, נתיבות ואופקים. "דווקא בימים אלו", נכתב בהודעה, "בהם אזרחי הנגב עומדים תחת מתקפה בחזית, על ממשלת ישראל מוטלת החובה לא רק להגן על אזרחיה אלא לחזק את המארג החברתי והכלכלי באזור".

     

    עוד אמרו במשרדי התחבורה והאוצר כי להקמת הקו יתווסף סכום עתק של כמיליארד שקל, וזאת הודות לדחיית מועד השלמת העבודות בקו הרכבת המהירה בין תל-אביב לירושלים. "סלילת קו הרכבת בין ישובי הדרום תאפשר קירוב הפריפריה למרכז וחיזוק הכלכלה המקומית, דווקא בעתות של משבר בטחוני וכלכלי".

     

    גרסת הרכבת

    בתגובה לפניית ynet, אומרים ברכבת כי הקו בין אשקלון לבאר-שבע צפוי להיפתח במחצית השנייה של 2012 - איחור של כשנה לעומת התכנון המקורי. ברכבת מסבירים כי "הקו היה אמור להסתיים במחצית השנייה של 2011, אך התאריך נדחה לאחר שהממשלה החליטה להקפיא את העבודות על הקו". ההחלטה על הקפאת העבודות בוטלה בקיץ האחרון, לאחר שנחתם חוזה הפיתוח החדש של הרכבת. יש לציין כי תאריך היעד המעודכן של פתיחת הקו ב-2012 עשוי להתגלות כאופטימי מדי - וזאת לאור העובדה כי לא כל פרטי הפרויקט גובשו באופן סופי.

     

    גם בנוגע להשקעה בפרויקט, ניכר פער משמעותי בין דברי השרים למספרים שמציגה הרכבת. "התקציב שהוסט מהחשמול (של הקו המהיר לירושלים, ש.ה) לקו בין אשקלון לבאר-שבע עומד על כ-400 עד 500 מיליון שקל". סכום זה מתווסף לתקציב שנקבע בהסכם שנחתם בין הרכבת למשרד האוצר, לפיו בהקמת הקו יושקעו כ-1.2 מיליארד שקל.

     

    גרסה נוספת

    בלשכת שר התחבורה מסבירים כי כל הנתונים שהוצגו על-ידי שרי התחבורה והאוצר מבוססים על נתוני רכבת ישראל. עוד אומרים שם כי הסכום שהזכירו שרי התחבורה והאוצר, מתייחס לכלל ההסטה התקציבית שנגרמה עקב דחיית פרויקט הקו המהיר בין תל-אביב לירושלים. סכום זה אכן עומד על מיליארד שקל, מציינים בלשכת מופז, אלא שניצולו בקו בין אשקלון לבאר-שבע ייקבע על-ידי הרכבת עצמה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שר האוצר, רוני בר און
    צילום: גיל יוחנן
    שר התחבורה, שאול מופז
    צילום: ירון ברנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים