שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    במקום תפוזים: תוכנות ישראליות לסלולר
    יצרניות הטלפונים מחו"ל נוגסות ברווחים שקוצרות המפעילות משירותי התוכן. אלה, בתגובה, מצטיידות בתוכנות אטרקטיביות - מתוצרת כחול לבן

    טפו-טפו, ענף התקשורת הסלולרית הוא בין הבודדים שלא הגיע לסף קריסה כתוצאה מן המשבר הכלכלי. אך העובדה שיצרניות הטלפונים פותחות בזו אחר זו חנויות שבהן הן מוכרות ישירות למשתמשים תוכנות, מוזיקה וסרטים מדאיגה את מפעילות הסלולר, שמרוויחות לא מעט כסף מתוכן סלולרי. במרבית המקרים היבואניות משתדלות לא להרגיז את חברות הענק, ומתעלמות מפיתוחי הערך המוסף שלהן (חנויות, שירותי מיקום וכו‭.('‬ במקביל, לפחות שתי חברות ישראליות החליטו שהן נחלצות לטובת מפעילת הסלולר בעולם ומנסות להחזיר להם את ההגמוניה.

     

    לאן נעלם התא הקולי הוויזואלי?

    קומברס, אחד מבתי התוכנה הגדולים בישראל, התייצב בעבר בזירת הסלולר כשבאמתחתו פיתוח מבריק: התא הקולי הוויזואלי. המוצר הזה איפשר לצפות ברשימת ההודעות הקוליות שנמצאות בתא הקולי ולבחור לאיזה מביניהן ברצוננו להאזין. היישום הושק בארץ לפני שנים אחדות, orange הציעה אותו למשתמשי נוקיה 6600,‬ ומאז אבדו עקבותיו. לא תפס. בעולם, לעומת זאת, הטכנולוגיה הישראלית דווקא קוצרת הצלחה. היא משמשת את מרבית ענקיות הסלולר כמו ‭AT&T‬ ו‭T-Mobile-‬, ומותקנת גם על גבי מכשירי iPhone ואנדרואיד ‭(G1)‬ של גוגל.

     

    חנות תוכנות ישראלית

    בתערוכת הסלולר בברצלונה הציגה קומברס את "חנות התוכנות" שלה, שאת שירותיה היא מתכוונת להציע למפעילות השירותים הסלולריים. במקום שמפעילות הסלולר יצטרכו לעבוד ישירות מול מפתחים, לבדוק, לחתום על חוזים ולהמר על שירותי תוכן חדשים - קומברס עושה את כל התהליך מאחורי הקלעים. כל מפעילת סלולר יכולה לבחור (מתוך קטלוג) בתוכנות שהיא רוצה להציע ללקוחותיה.

     

    בנוסף השיקה קומברס בברצלונה יישום חדש, המאפשר למשתמש לרכז את כל הפעילות המקוונת שלו במקום אחד על גבי הטלפון. כך, למשל, כל רשימות החברים, מכל הרשתות החברתיות השונות שבהן הוא פעיל, יכולות להופיע בתוך ספר הטלפונים של המכשיר. קומברס מעשירה את המידע הזה ומוסיפה לו נתונים כמו: מיקום גיאוגרפי, זמינות, סטטוס חברתי ועוד. כך המשתמש מוצא את עצמו מעדכן דרך הטלפון את חייו הדיגיטליים באמצעות כפתור אחד. ניתן לצ'וטט דרך המכשיר עם מספר משתמשים בתוכנות מסרים, ומתוך אתרים שונים, ואפילו לערוך איתם שיחות ועידה.

     

    מאוחר - תשאירו סמס

    שירות מעניין נוסף מבית קומברס הוא "תקשורת מודעת להקשר‭."‬ כך, למשל, אם אתם שוהים בחו"ל - מי שיתקשר אליכם יוכל לשמוע מה השעה במדינה שבה אתם נמצאים. אם השעה מאוחרת, התוכנה תציע למתקשר להשאיר הודעת SMS בלבד. אופציה חביבה נוספת מאפשרת להתאים את חיפוש המידע לגילו של המשתמש: אם איש עסקים שמבקר באירופה לעתים קרובות יבקש מידע על פריס הילטון, הטלפון יכניס אותו ישירות לאתר האינטרנט של המלון הפריזאי. אם, לעומת זאת, המשתמש הוא נער הנמצא בישראל, הטלפון יפנה אותו לאתר עם מידע על הכוכבנית העונה לשם זה.

     

    מי ירוויח מזה?

    בעבר כבר שיבחנו כאן את התוכנה המצוינת של חברת Emoze הישראלית, המציעה דואר בדחיפה במכשירים סלולריים. בתערוכת הסלולר בברצלונה התלהב גם חבר השופטים, והעניק לחברה את תואר "תוכנת הדואר הטובה ביותר" בתחרות ‭20"‬ הגדולים" של עולם הסלולר.

     

    החברה חתמה על חוזה תוכן עם חברת פלאפון, ובקרוב יעודכנו רוב המכשירים של פלאפון בתוכנת הדואר בדחיפה של ‭.Emoze‬ לקוחות פרטיים יוכלו לקבל דואר בדחיפה ללא כל צורך בידע קודם או בשרת יעודי. בתוכנת הדואר החדשה של החברה ניתן להתעדכן גם במה שקורה אצל חברים בפייסבוק ולעדכן סטטוס.

     

    מי ירוויח מכל המהלכים האחרונים? התשובה אינה חד-משמעית. ברור שחברות הסלולר יגרפו קופון כי תעבורת הנתונים מתבצעת דרכם והתשלום החודשי לשירות עובר דרך מערכת הסליקה שלהם. אבל משתמש הסלולר לא יפסיד, שכן הוא מקבל ווידג'טים ותכונות חדשות במכשיר הסלולרי, שהיו עד כה נחלתם של ארגונים גדולים בלבד. ולא פחות חשוב: כולנו נרוויח מהכבוד שהחברות הישראליות הללו ואחרות עושות לנו בזירה הבינלאומית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים