שתף קטע נבחר

רמי לוי הוריד עשרות מוצרי "המותג" מהמדפים

מנכ"ל ברנד פור יו, רפי שפר: "שיווק השקמה מפרה את התחייבויותיה כלפינו". רמי לוי: "אם מוצר לא עומד בקריטריונים שהבטחתי ללקוחות - טיב ומחיר זול - לא אשים אותו על המדף"

מחריפים חילוקי הדעות בין חברת ברנד פור יו, יצרנית "המותג", לבין רמי לוי, בעל רשת שיווק השקמה ושותף ברשת הרביעית. ל"כלכליסט" נודע כי ההתקשרות בין הצדדים עשויה להסתיים, לאחר שרמי לוי הוריד באחרונה ממדפי הרשת עשרות מוצרים של "המותג" בקטגוריות שונות.

 

לפני פורים הורידה שיווק השקמה אוזני המן מתוצרת "המותג" ממדפיה ודרשה מהיצרנית, חברת שיבולים, לאסוף אותן מחנויות הרשת. במכתב ששלח מנכ"ל החברה, ירון אנגל, הוא הצר בפני מנכ"ל ברנד פור יו, רפי שפר, על הנזק שנגרם לו כתוצאה מהמהלך - שבמסגרתו נאלץ להשמיד את הסחורה.

 

שפר אישר את המידע ומסר: "עשייה זו של לוי מפרה את מחויבות שיווק השקמה כלפי ברנד פור יו, כפי שנחתמה בין הצדדים ב-27 במאי 2005". לדברי שפר, הוא פנה ללוי בבקשה שיתקן את ההפרות, אך לשווא. "המשך ההפרות", אמר שפר, "עשוי להביא לשינוי סטטוס ההתקשרות בין ברנד פור יו לרשת הרביעית בכלל, ולרשת שיווק השקמה בפרט".

 

המשמעות היא כי ברנד פור יו עלולה לשלול מחברי הרשת הרביעית (רמי לוי, אבא ויקטורי, סופר דוש, מחסני השוק ומחסני להב) או מרמי לוי לבדו את זכויות השימוש במוצרי "המותג". כיום משווקת ברנד פור יו כ-450 מוצרים תחת "המותג" לרשת הרביעית, והיא צופה כי עד סוף השנה ישווקו 750 מוצרים.

 

"אני מחויב ללקוחות"

מהדו"חות הכספיים של שיווק השקמה עולה כי מכירות מוצרי "המותג" אשתקד הסתכמו ב-38 מיליון שקל - כ-4% מכלל מכירות הקבוצה.

 

בעלי הרשת הרביעית מחויבים לרכוש כמות מינימלית של מוצרי "המותג", כל אחד על פי רמת המכירות שלו. לדברי שפר, מעיון ראשוני בדו"ח של רמי לוי עולה כי ב-2008 מכרה הרשת 355 מוצרים תחת השם "המותג" או "המותג של רמי לוי שיווק השקמה", וכי בכוונתה להגיע ל-600 מוצרים ב-2009. "על פי ההסכם בין הצדדים, הרשת הרביעית ובעלי מניותיה מנועים מלהחזיק, למכור, לשווק ולהפיץ כל מותג פרטי אחר למעט 'המותג'", אמר שפר.

 

אלא שלוי משווק שני מותגים פרטיים בסניפים תחת "המותג" ו"המותג של רמי לוי שיווק השקמה", המיוצרים על ידי ברנד פור יו. לוי ביקש לפני כשנתיים וחצי מברנד פור יו לייצר בעבורו אריזות שעליהן יופיע גם השם "רמי לוי שיווק השקמה". לוי: "אני מחויב לתת ללקוחות את המוצר הטוב ביותר ובמחיר הנמוך ביותר. אם מוצר לא עומד בקריטריונים שהבטחתי ללקוח (טיב ומחיר זול), לא אשים אותו על המדף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סניף שיווק השקמה
צילום: דן בלילטי
מומלצים